Motorhoes

Wolverine1

Die hard MF'er
20 nov 2004
647
3
Heeft iemand ervaring met motorhoezen?
Ik moet voor een bepaalde tijd mijn motor buiten stallen en wil deze dan in een motorhoes hebben. Maar er zijn zoveel verschillende te koop. Natuurlijk moet de hoes wel van goede kwaliteit zijn, want hete is altijd makkelijk om een dergelijke hoes te hebben voor bijv. vakantie's.

Vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Wie kan mij verder helpen aan informatie mbt een motorhoes?
Waar moet ik naar kijken, welke zijn goed en waar kan ik deze halen?
 
Verheul motorhoezen worden hier wel vaker aangeraden.
Heb hem zelf sinds gisteren, maar verder nog niet gebruikt.
Ziet er wel verder wel goed en stevig uit.
 
Laatst bewerkt:
Heb er 1 van de motoport zo'n zilveren het nadeel is het weegt geen drol dus met wind blijft er weinig van over blijft wel droog.

Op me andere motor heb ik er 1 van de lidle die bevalt prima die blijft teminste ook nog liggen met windkracht 5-6 nadeel is wel dat ie niet helemaal wachterdicht is.

Die van motoport was meer dan 40 euro die van de lidle 15 ofzo.

Je kan ook een wat duurder model nemen maar ik zou zorgen dat ie niet te ligt is is wel makkelijk met erop gooien maar niet als het wat harder waait.
 
Bestel ze altijd bij Motozoom.. Ietsje duur, maar zeer goeie hoezen!! klip aan de onderkant om hem vast te maken.. (waait nooit weg) Goed waterdicht.. Stof aan de binnenzijde.. ben er erg over te spreken *O*
 
Ik heb er eentje waar ik heel tevreden over ben. Komt bij Motoport vandaan, kostte wel 79,90 euro (lichtgrijs/donkergrijs). Ik zet hem altijd vast met lijmklemmen zodat ie niet wegwaait.
 
Die van mij is ook in december voor de deur gejat donker blauw.
Den Haag weet je genoeg. :r ik denk eentje uit de sport school. :+
De dief weet allen nog niet dat ik deze zelf heb gemaakt. met 2 foutjes er in. passend voor mijn zephyr 750

en als je een bepaalde lamp gebruikt zie je me postcode er op staan. :}

ja deze kom ik nog wel eens tegen. _O-

koop er een van goede kwaliteit en maak er onder in ringen van 5 cm waar je een kabel door heen kan halen en deze ook op slot te zetten

op ebay voor $ 19 incl porto binnen een week in huis zoek maar op kawasaki
 
Laatst bewerkt:
Al mijn motoren hebben onder een hoes onder een afdakje gestaan in de tuin.
Werkt prima! Zou op de volgende zaken letten:

Is de hoes waterdicht of alleen stofdicht?
Je hebt dunne binnenhoezen en wat dikkere hoezen voor buiten
En is de hoes hittebestendig: kun je hem meteen na aankomst over de motor heen gooien of moet de motor eerst wat afkoelen?

Hou die dingen in je achterhoofd en alles komt goed.

Greetz
Naba
 
mijn motor staat al 2 en een half jaar in de tuin onder zo'n dikke 'ademende' hoes van zo'n 80 euro.. blauw buiten en stof aan de binnenkant (merk weet ik niet, heb hem gekocht bij de motorzaak).. gaat prima, is er nog nooit afgewaait ook..
 
klopt heb 'm ook, gevonden op straat :+

Hehehe....

Was toch een hoes van zeker 40 euro '(

En hij was niet eens van straat gejat. Ik ging rijden en had hem in de gezamenlijke fietsenstalling gelegd in een hoekje, kwam terug en hij was weg. Iemand dacht: Hey! Das handig!

Ik hoop dat hij/zij er veel plezier van heeft :W
 
heb er 1 van motoport.. ben er tevreden over! *D
maar mijne staat niet buiten dus heb ik geen last van wegwaaien etc ;)
dus wel even goed in de gaten houden dat hij vast is te maken aan de onderkant!
 
mijn motor staat al 2 en een half jaar in de tuin onder zo'n dikke 'ademende' hoes van zo'n 80 euro.. blauw buiten en stof aan de binnenkant (merk weet ik niet, heb hem gekocht bij de motorzaak).. gaat prima, is er nog nooit afgewaait ook..

Volgens mij heb ik dezelfde. Heb m'n motor dan wel altijd binnen staan, maar de hoes lijkt mij ook voor buiten perfect :Y ;)
 
Belangrijk bij een hoes is ook dat deze ademt. Een niet ademende waterdichte hoes (bijvoorbeeld volledig kunststof) doet je motor meer kwaad dan dat het beschermend werkt. Onder de hoes wordt het vochtig en het gaat flink roesten.

Daarnaast moet je met een hoes altijd oppassen bij harde wind. Niet dat de hoes wegwaait, maar de hoes kan als een zeil werken en daardoor de motor makkelijker laten omwaaien, soms zelfs over de standaard heen, wat altijd tot veel schade leidt. Beter dus de hoes eraf halen als het hard waait.
 
<<< Verheul blauwe zijkanten met een zilveren middenbalk wel zo handig is wel katoen met plasic dinges, weegt ook wel wat dus waait niet zo snel weg :+ ding kost wel 80 euries F2 of zo formaat naja zal wel :9

(voor de mensen die dit niet weten.. dit is mijn eerste hoes _O- maar ben er wel te vreden mee)
 
Laatst bewerkt:
Ik had de oxford stormex, erg fijne hoes en van goede kwaliteit ook. Werd er alleen helemaal schijtziek van dat alle katten in de buurt besloten hadden om er tegenaan te pissen B|
Op een goed moment was de stank ondraaglijk en kon ik hem weggooien.
Nu heb ik een schuur waar de fiets in kan *O*
 
ik heb nog een goede motorhoes voor je liggen.
heb ik bij safe gehaald koste iets van 40 a 50 euro.
zitten klipjes enzo op zodat je hem vast kan maken.
zit een kleine beschadiging ter hoogte van het stuur, maar stelt niet zo
veel voor.
maar ik ben verhuist, en heb nu een garage dus deze is over.

als je interesse hebt, bied maar.

oh, en ik denk dat hij wel past naar je avatar kijkende, ik heb een cbr900rr streetfighter eronder geparkeerd. dat is een vergelijkend grote motor qua omvang.
 
Ik had de oxford stormex, erg fijne hoes en van goede kwaliteit ook. Werd er alleen helemaal schijtziek van dat alle katten in de buurt besloten hadden om er tegenaan te pissen B|
Op een goed moment was de stank ondraaglijk en kon ik hem weggooien.
Nu heb ik een schuur waar de fiets in kan *O*
Koffiedik er omheen/onder zetten. Katten kunnen die geur niet verdragen.
Als ééntje begint, moet iedereen meedoen natuurlijk. Wel zonde idd.
 
Verheul vind ik ook de fijnste. Bij een beetje dealer hebben ze meerderen, voor een chopper met koffers, zonder, kleine motoren, goldwings enz.

Ze ademen, dus geen last van roest. Waterdicht, vast te maken, hitte bestendig enz. Dus na een stuk rijden in regen , kan je de hoes er gewoon overgooien
 
Mijn motor heeft een aardig tijdje noodgedwongen buiten moeten staan.
Na wat onderzoek ben ik uitgekomen bij First Class Additions ~
HTML:
http://www.1classadditions.nl/~
.
Heb nu bijna een jaar goede ervaringen met de Moltex motorhoes van deze firma.

Suc6 bij de keuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan