Motorhoes

De hoes blijft uit zichzelf goed zitten alleen bij storm reeg ik een touw door de aanwezige ogen om hem vast te zetten.

Daar wil ik toch even op reageren, het is juist als het gaat stormen beter om de hoes even helemaal van de motor te halen dan om hem aan de motor vast te gaan zetten. Ik heb heel wat motoren in een storm omver zien gaan omdat de wind onder de hoes sloeg, als een zeil ging werken en daarmee de motor over zijn standaard heentrok. En dan heb je flinke schade, de motor ligt met de wielen in de lucht en op zijkappen of tank.
 
en

op ebay voor $ 19 incl porto binnen een week in huis zoek maar op kawasaki
20.500 treffers, dat schiet niet op. Heb je geen linkie van de verkoper?

Lama.
Eerst lezen dan mekkeren, Bolski.
 
Laatst bewerkt:
Daar wil ik toch even op reageren, het is juist als het gaat stormen beter om de hoes even helemaal van de motor te halen dan om hem aan de motor vast te gaan zetten. Ik heb heel wat motoren in een storm omver zien gaan omdat de wind onder de hoes sloeg, als een zeil ging werken en daarmee de motor over zijn standaard heentrok. En dan heb je flinke schade, de motor ligt met de wielen in de lucht en op zijkappen of tank.

Of krassen omdat de hoes door de wind over zand/stof schuurt..
 
Hoe zit het dan met zo'n hele tent waar je je motor in doet? Heeft die ook genoeg ruimte onderin om te ventileren. Want zon tent lijkt mij alleen maar beter om het vocht goed van de motor te halen.

Als je zo'n ding bedoelt waar ik eerder een link van gaf, die ademt ook. Er zitten links en rechts midden bovenin ventilatieroosters afgedekt door een zeiltje. Net als in een tent die je voor kamperen gebruikt.
Bij zonnig weer zet ik hem gewoom ff open, kan ik ook nog even bij de motor komen.
Je kan die tent/hoes aan de grond vastzetten, op een balk vastzetten of gewoon zoals ik hem gebruik los op de grond. Ventilatie zat. Let er alleen even op dat je de juiste hoogte koopt. Er zit hoogteverschil in de diverse tenten. Bij twijfel gewoon een hoge nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 motoren buiten staan, ieder onder een hoes. Tot nu toe gaat dat prima.
Bij storm bollen de hoezen op, met het risico dat de wind vat krijgt op de motoren en ze omver geblazen worden. Minder erg effect: de hoezen worden langzaam over de motor getrokken en gaan wapperen (niet bevorderlijk voor de levensduur van de hoezen).

Beide hoezen hebben wel een riempje met gesp om onder het blok door te halen, maar dat helpt niet tegen het opbollen (1 hoes is zelfs gescheurd op de riembevestiging).

Mijn oplossing: een extra riem over de hoes (over het zadel) en onder het blok door. Dit belast niet de hoes, maar is zeer effectief tegen opbollen.

Zoals eerder gezegd: bij storm de hoes verwijderen werkt nog beter. Maar dat werkt slecht als ik slaap of op mijn werk ben (en nee, dat zijn absoluut geen gelijktijdige bezigheden, maar samen slaan ze wel een groot gat in de dag).
 
Ik heb een oxfort hoes met een sluiting aan de onderkant... Bij flinke storm gooide ik er een spanband omheen, lekker strak aantrekken en klaar.

Verhaal met kattenzeik heb ik ook, nu en dan ff schoonmaken en klaar...
 
Ik had in het begin ook last van hondeneigenaren en hun viervoeters. Dat is wel een stuk minder geworden. Eens in de zoveel tijd gaat de hoes in de wasmachine om hem weer fris te laten ruiken. Bij een weeralarm van het KNMI gooi ik de hoes altijd er af. Tot nu toe nooit problemen gehad. Als het echt flink regent wordt de motor wel een beetje nat (zadel ed) maar das logisch, het is immers een ademende hoes en 100% waterdicht zijn die nooit.
 
Ik gebruik mijn hoes van Verheul, ook tijdens krachtige windstoten tot 120km/h, is nog nooit omver geblazen ofzo. Als de hoes correct past kan er niet echt wind onder komen met negatieve gevolgen.
 
verheul is de enige hoes die het blijft doen. krijg je geen spijt van.

onderandere verkrijgbaar bij hans van wijk, maar anders even contact opnemen met verheul in vroomshoop
 
Ik zou je motorhoes in ieder geval niet bij de Aanhangerstore bestellen... Ik kan het weten, want ik heb er een motorhoes besteld en alleen maar gezeur mee gehad. De recensies van andere klanten zijn ook niet best, zie website hieronder. En dan blijkt ook nog dat de eigenaar van de Aanhangerstore negatieve opmerkingen censureert, zo veel als hij kan. (hij verwijdert ze van zijn gastenboek, bijvoorbeeld.)
Aanhangerstore wordt als "Goed" beoordeeld met 7,0 / 10 op Trustpilot

Ik ben zelf uiteindelijk voor deze motorhoes van Hein Gericke gegaan en die bevalt prima!
http://www.hein-gericke.be/techniek...-gericke-abdeckplane-cover-rain-grosse-m.html
 
Ik heb een vrij goedkope motorhoes voor de motor en bevalt prima (nu bijna een jaar in gebruik). Hier gekocht: Motorhoes.
 
Laatst bewerkt:
motorhoezen zijn populair bij daklozen, zet daarom je hoes goed vast (tenzij je zo'n stukje plastic meuk van de action hebt, die hoeven zelfs zwervers niet). Vooral aan te raden als je in de stad woont, uiteraard.

Ik heb ook zo'n wat dikkere hoes die van een soort geweven materiaal is gemaakt. Kostte me 75 euro ofzo bij Bolman in Den Haag, maar wel uitstekende kwaliteit. Als je zo'n niet-ademend stukje plastic over je motor hangt doet het meer kwaad dan goed
 
Laatst bewerkt:
Ik zie op de ANWB site een mooie motorhoes. Klik hier.

Mijn situatie is als volgt:
Motor zal buiten staan, maar 100% droog onder de afdak onze parkeerplaats in het hofje.
Er kan geen druppel water komen, waar hij komt te staan. Bij storm valt het mee waar de motor staat straks.

Kan ik deze motorhoes aanschaffen of beter voor een andere kijken die beter bij mijn situatie past? Ik zie aantal verschillende hoezen en eigenschappen, waardoor ik beetje aan het twijfelen ben.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met de knoop doorhakken! O-)
 
waarom wil je uberhaupt een hoes?

Ik zou m in jouw geval gewoon zonder hoes neerzetten. Dauw, condens, of regenwater van een ritje door de regen droogt namelijk sneller zonder hoes. Lijkt me onnodig en zelfs minder goed voor je motor om er nog een hoes om te doen. Eventueel als ie écht droog staat (zoals in een garage) een stofhoes er over (lakentje ofzo).
 
Omdat er hier helaas minimaal 4 katten rondlopen, die blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vinden om op auto's te gaan lopen en zitten. Ik ben bang dat mijn zadel oid straks dan naar de haaien is door hun scherpe klauwen.

Maar ik kan altijd nog even aankijken hoe het gaat zonder hoes straks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan