Motorhoes

bespaar idd niet op een hoesje..... goedkope hoezen net als bij auto kunnen zorgen dat je plastic delen verweren, denk aan ongespoten spiegels enz.... nu valt het buiten wel mee, wanneer je hem binnen hebt staan met hoes is dit erger, maar let wel op!

niet op bezuinigen dus!

ciao Fernandez
 
Heb sinds maart '08 mijn motor onder een hoes van Verheul staan. Hoewel het een prima hoes is ben ik toch blij dat ik hem vanaf deze week niet meer nodig heb omdat de motor voortaan binnen kan staan.

De hoes blijft uit zichzelf goed zitten alleen bij storm reeg ik een touw door de aanwezige ogen om hem vast te zetten.
Nadeel is dat als het geregend heeft er een rand van opgespat zand (bestrating is een half jaar terug vernieuwd) aan de onderkant zit dat, als je het niet van te voren afborstelt, overal op de motor terecht komt bij het afhalen.

Ook wel gehad dat de voorband onder de smurrie zat (veel vogelpoep op de plaats waar de motor moest staan) en dat komt dan wel in aanraking met de binnenkant van de hoes.
De hoes opbergen was niet zo'n probleem: het koekblik stond er naast dus daar kon hij mooi in. Was alleen wat minder als de hoes nat was.

Maar de motor is er netjes bij gebleven.
 
Even een oud topic omhoog gooien, aangezien ik ook op zoek ben naar een motorhoes. Ik zie veel reacties van louis.de dat forumleden daar veel goede ervaringen mee hebben.

Ik heb een kawa zxr 400, bouwjaar 99. Hij staat voornamelijk buiten, is deze hoes een geschikte kandidaat?

Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit


Tweede vraag, als het een goede hoes is: Moet ik de S - L of de XL - XXL nemen?

Alvast bedankt!
 
Tweede vraag, als het een goede hoes is: Moet ik de S - L of de XL - XXL nemen?


:/
Weet je hoe een rolmaat werkt?
Je geeft notabene zelf de link naar het antwoord :?

http://www.louis.de/_2059a50ba9d706...aube-picto_005_10.JPG&zusatz=1&TITLE=10008327

Hier die genauen Abmessungen:

Maßangaben siehe Skizze:
S-L: A: 200 cm, B: 110 cm, C: 70 cm, D: 80 cm, E: 50 cm
XL-XXL: A: 235 cm, B: 128 cm, C: 98 cm, D: 80 cm, E: 60 cm

Hinweis: Gepäckträger (Koffer), Scheiben oder sonstige größere Umbauten an Ihrem Motorrad können die Maße deutlich verändern, so dass Sie u.U. eine größere Plane wählen müssen.

En ja, dit lijkt me een zeer goede hoes (maar heb deze zelf niet).
 
Laatst bewerkt:
Verheul vind ik ook de fijnste. Bij een beetje dealer hebben ze meerderen, voor een chopper met koffers, zonder, kleine motoren, goldwings enz.

Ze ademen, dus geen last van roest. Waterdicht, vast te maken, hitte bestendig enz. Dus na een stuk rijden in regen , kan je de hoes er gewoon overgooien
:^
Mooie stevige hoes. Gaat direct na het rijden over de motor...
 
Ik wil ff wat vragen, is het een vereiste(of sterk aangeraad) dat de hoes ademt?
 
Ik wil ff wat vragen, is het een vereiste(of sterk aangeraad) dat de hoes ademt?

Persoonlijk zou ik het een vereiste noemen.
Hij moet de boel van zowel buitenaf en binnenaf droog houden.
Als die echt niet ventileert kun je condensvorming onder je hoes krijgen of de motor droogt slecht op en kan het zo zelfs juist sneller roesten.
 
Laatst bewerkt:
Oke, ja ik had het al gehoord van een vriend van me. Maar die heeft niet altijd gelijk. Bedankt voor je antwoord ;)
 
:/
Weet je hoe een rolmaat werkt?
Je geeft notabene zelf de link naar het antwoord :?

http://www.louis.de/_2059a50ba9d706...aube-picto_005_10.JPG&zusatz=1&TITLE=10008327En ja, dit lijkt me een zeer goede hoes (maar heb deze zelf niet).

Reden dat ik het vraag is dat ik de motor nog niet bij mij thuis heb staan, heb hem hier op motor forum gekocht, bekeken etc. en wordt pas zaterdag afgeleverd. Hoes gaat voor die tijd niet lukken natuurlijk, maar hoe eerder hoe beter. Ik dacht dat misschien iemand het al wist zodat ik direct de goede kan bestellen.
 
:^
Mooie stevige hoes. Gaat direct na het rijden over de motor...

Die reactie heb ik ook gelezen, het hele topic eerlijk gezegd.. maar die hoezen zijn aardig prijzig, dus vandaar dat ik me afvroeg of die van louis.de ook geschikt is, scheelt weer een paar tientjes.
 
Staat je motor buiten en gebruik je de hoes veel? Inclusief soms een aantal weekjes als het geen weer is om te rijden of bijvoorbeeld vakantie? Ga dan niet besparen op een goede hoes. Goedkope hoezen van mindere kwaliteit kunnen in bepaalde gevallen funest zijn..
 
Hier ook een groot fan van de verheul motorhoezen! www.verheul.nu Ze leveren aan heel veel motorzaken (*o.a. Motoport en Safe enzo), zijn gemaakt van tentdoek en meestel te herkennen een extra waterafstotend deel bovenop en "gewoon" doek aan de zijkanten (Meestal zwart grijs, heb zelf een groene)

Ik gooi de hoes altijd direct na het rijden over een warme en soms natte motor en dat is allemaal geen probleem. Hoes ademt goed en kan ook tegen hete uitlaten.

Zoals al gezegd, een iets duurdere hoes maar zeker goede kwaliteit. Heb al 7 jaar mijn motoren het hele jaart door buiten staan en de hoezen blijven top. Alleen iets verkleurd.
 
Heb zelf een hoes van Verheul en die is top. Stevige stof en hij blijft ook met de storm van de afgelopen dagen zonder extra bevestiging op de motor zitten. Voorheem hoezen van Louis en Hein Gericke gehad welke het max 2 seizoenen vol hielden. Daar is Verheul inmiddels dik overheen en hij blijft er ook fatsoenlijk uitzien. Zelf heb ik de hoes gehaald bij martijns motorkleding in Rdam.
 
Een goede motorhoes voor buiten moet aan een aantal eisen voldoen.
Hij moet aan de bovenkant waterdicht zijn en aan de zijkanten van ademend materiaal, bv. canvas. Hij mag niet helemaal tot aan de grond doorlopen. Dat voorkomt dat er vocht optrekt en zorgt er voor dat er rond de motor voldoende ventilatie is.
Een hoes die niet ademt en/of te strak aansluit zorgt er voor dat condensvocht dat op de motor ontstaat niet weg kan. Dan werkt een hoes averechts.
Het is handig als een hoes voorzien is van ooggaten onderaan om de hoes vast te kunne zetten, liefst van kunststof omdat metaal kan krassen.
Een wat zwaardere hoes blijft beter zitten, ook als er wat wind staat.
 
Ik heb er bij Motoport een op maat laten maken. Zit dan natuurlijk als het bekende huis.
 
Een goede motorhoes voor buiten moet aan een aantal eisen voldoen.
Hij moet aan de bovenkant waterdicht zijn en aan de zijkanten van ademend materiaal, bv. canvas. Hij mag niet helemaal tot aan de grond doorlopen. Dat voorkomt dat er vocht optrekt en zorgt er voor dat er rond de motor voldoende ventilatie is.
Een hoes die niet ademt en/of te strak aansluit zorgt er voor dat condensvocht dat op de motor ontstaat niet weg kan. Dan werkt een hoes averechts.
Het is handig als een hoes voorzien is van ooggaten onderaan om de hoes vast te kunne zetten, liefst van kunststof omdat metaal kan krassen.
Een wat zwaardere hoes blijft beter zitten, ook als er wat wind staat.

Hoe zit het dan met zo'n hele tent waar je je motor in doet? Heeft die ook genoeg ruimte onderin om te ventileren. Want zon tent lijkt mij alleen maar beter om het vocht goed van de motor te halen.
 
Heb bij een lokale motordealer hier een ademende hoes voor buitengebruik gekocht.
Zo'n half jaar geleden. Motor staat ook onder een afdak. Maar zo nu en dan is het toch erg vochtig onder die hoes. Was niet goedkoop? Wat zou dat dan zijn?
 
Heb bij een lokale motordealer hier een ademende hoes voor buitengebruik gekocht.
Zo'n half jaar geleden. Motor staat ook onder een afdak. Maar zo nu en dan is het toch erg vochtig onder die hoes. Was niet goedkoop? Wat zou dat dan zijn?

Wat voor materiaal is het?

Moet zeggen dat ik mijn motor onder mijn hoes nog nooit natt heb aangetroffen. Maar het zou wel kunnen.

Het gaat erom dat condens kan ontsnappen. Condens is natuurlijk nooit te voorkomen onder een hoes. Een ademende hoes zorgt ervoor dat het condens kan wegdampen, waardoor je motor niet constant vochtig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan