Motorhuis Napoleon

Status
Niet open voor verdere reacties.

inca

Rookie
29 okt 2004
1
0
ospel
Reactie van Motorhuis Napoleon op dit topic:

Een verhaal heeft 2 kanten. Dhr. F. Stienen uit Ospel kwam bij ons in de zaak met de vraag of we niet een spot-goedkope Harley hadden om op te knappen. Die hadden wij. Vervolgens kwam dhr. Stienen terug met zijn vader een een Harley monteur/expert. Ze hebben met 3 man de motor na deze goed bekeken te hebben o.k. bevonden.
De motor is verkocht voor €5900 zonder enige vorm van garantie in de staat zoals gezien. Dit staat echter zeer duidelijk op de factuur die door dhr. Stienen is ondertekend. De motor zou door dhr. Stienen met monteur geheel gedemonteerd en verbouwd worden en daarna pas in gebruik genomen worden.
Ongeveer een maand geleden was dhr. Stienen nog bij ons in de zaak en wij hebben toen voor hem nog de carburateur in orde gebracht (gratis).
I.p.v. het opknappen van de voor Harley begrippen goedkope opknapper heeft dhr. Stienen drie maanden met de motor gereden. We begrijpen dus het prbleem niet en zijn gaarne bereid de motor terug te kopen.

M.vr.gr.
Directie Motorhuis Napoleon

Ps. Meneer Stienen: Waarom zo moeilijk doen? Een maand geleden toen je hier was zei je niets over dit probleem. Dan hadden we dit opgelost.




Motorhuis Napoleon.

Ik heb een aantal maanden geleden een HarleyDavidson FXR gekocht bij deze zaak. Nu had ik hem wel gekocht in de staat, niet lopende. Maar de verkoper verkocht deze motor als goed.

Later na een klein onderzoekje bleek dat echt alles van de motor slecht was. De carterbout was gebroken, primaire kast was op verschillende plaatsen gescheurd en gelast, de achterbrug heeft in de versnellingsbak gezeten, het blok zat er scheef in, door de onbalans in heb blok kwam het blok zelfs aan het frame, en het olie verbruik lag mega te hoog.
Toen ik met deze motor dus terug ging kon ik hem niet meer terug geven. Op de verkoop bon hadden we hier geen duidelijke afspraken over gemaakt. (mijn fout)

Ik vroeg de verkoper toen hoe deze motor dan door de RDWkeuring is gekomen, met een vriendelijke lach vertelde deze man. ''Met een paar vlaaien lukt al veel!"

Ik raad dus iedereen af om naar deze zaak te gaan voor een motor of wat dan ook, de kans dat je genaaid wordt is heel erg groot!!

De zaak in kwestie is Motorhuis Napoleon in Haelen

Met vriendelijke groet,
een motorrijder..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ook al staat er niks op papier dan kun je deze zogenaamde motorzaak zeker aanpakken.
Schakel je rechtsbijstandsverzekering in en 100% zeker weten dat er iets aan te doen is.
 
Ik ben van mening dat je je veel ellende had kunnen besparen als je van te voren al goed naar de motor gekeken had !!!
Maar goed het is niet anders.
Als ze er helemaal niks aan willen doen blijft er niks anders opzitten dan je rechtsbijstand verzekering in te schakelen want er zijn veel meer verplichtingen tov garantie dan dat ik en meerdere met mij weten.
Veel suc6 ermee.
 
Ik heb in 1988 een motor suzuki GR650 gekocht
bij motorhuis napoleon.
En hij doet het nog steeds. :]
 
Laatst bewerkt:
Had je de motor in niet lopende staat gekocht? Soms verkopen dealers brikken / opknappers (meestal inruilers) uitdrukkelijk op eigen risico zonder garantie. Ik weet niet de details natuurlijk en wat je afgesproken had, maar je kunt nu eenmaal niet EN goedkoop uit zijn EN een perfecte motor hebben EN aan alle kanten ingedekt zijn. Ik heb zelf ook een hoop gemengde ervaringen met dealers maar klanten kunnen net zo goed fout zitten of onredelijk zijn.
 
Klinkt idd alsof je em als opknapper hebt gekocht en voor aanschaf niet goed hebt gekeken hoe ie eraan toe was |(

Blijft lullig voor je maar denk dat het niet volledig terecht is om de dealer hier zwart te maken.

Je loopt met een opknapper nou eenmaal een hoop risico, met een "goede"tweedehands overigens ook.
 
JUIST als er niets op je bon staat is de dealer verplicht garantie te geven.

De gebreken die jij noemde zijn vrijwel allemaal verborgen gebreken, die voor een leek niet te zien zijn bij de aankoop van een motor. Bij een verborgen gebrek kan de koop zelfs ongedaan worden gemaakt.
Wat je kunt doen als je geen verzekering hebt, is naar een advocaat stappen, de meesten hebben een inloopspreekuur, waar je niets of een gereduceerd tarief betaalt. Met wat mazzel heb je in jouw omgeving mogelijk een wetswinkel.
Wel belangrijk is natuurlijk dat je kunt waarmaken, in welke staat je de motor hebt gekocht en dat je de dealer ruimschoots in de gelegenheid hebt gesteld om de zaak recht te trekken.
Als je zoiets overkomt blijf dan NOOIT proberen om de zaak mondeling te regelen. Ga langs, kaart het aan en als de dealer in gebreke blijft, meteen een aangetekende brief sturen, waarin je de situatie uiteen zet en hem in de gelegenheid stelt, zijn zaakjes binnen een redelijke termijn (meestal 2 weken) te regelen. Doe vanaf dat moment ALLES schriftelijk. De dealer zal begrijpen dat je serieus bezig bent en zal dan al vaak bakzeil halen. Zo niet dan heb je wel meteen schriftelijk bewijs in handen.

Uiteraard zal de dealer zich beroepen op een of andere mondelinge afspraak, maar geen rechter die daar in zal trappen. Van een fatsoenlijke dealer wordt verwacht dat ie dat soort afspraken juist op papier zet.

Een vriend van me kocht ook een HD (met volle garantie) en na een week of drie moest er een nieuwe snaar in. Da's best prijzig.... maar het ging onder "deelgarantie" omdat het een slijtage-onderdeel is. Na nog eens 4 weken brak ook deze snaar. Omdat ie in Limburg zat is ie daar naar een dealer gegaan. Toen bleek dat bijna alles verkeerd zat gemonteerd, dat de motor niet in lijn stond met het frame en het achterwiel enz. De verkoper (Dreamcycles, toen nog in Amsterdam, wát een stelletje $%#&@!!) weigerde er ook maar iets aan te doen. Na de eerste aangetekende brief veranderde zijn houding wel "een beetje". Uiteindelijk is er een oplossing gevonden.

Het verhaal dat je meer risico loopt met een opknapper is natuurlijk waar. Maar juist omdat je bij een dealer koopt mag je verwachten dat de boel in orde is. Zelfs als je afziet van garantie in ruil voor een lagere prijs, neemt dat niet weg dat een verborgen gebrek de koop ongeldig kan maken.
Een koop zonder garantie geeft de dealer geen vrijbrief z'n klanten te belazeren. Natuurlijk kan hij zeggen dat hij ook niet wist van de verborgen gebreken, maar hij wordt geacht deskundig te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Motorhuis Napoleon.

Ik heb een aantal maanden geleden een HarleyDavidson FXR gekocht bij deze zaak. Nu had ik hem wel gekocht in de staat, niet lopende. Maar de verkoper verkocht deze motor als goed.

Je koopt een motor die niet loopt zonder er goed naar te kijken en je gelooft een verkoper die zegt dat de motor goed is. Jahoor :z :z :z
 
JUIST als er niets op je bon staat is de dealer verplicht garantie te geven.

De gebreken die jij noemde zijn vrijwel allemaal verborgen gebreken, die voor een leek niet te zien zijn bij de aankoop van een motor. Bij een verborgen gebrek kan de koop zelfs ongedaan worden gemaakt.
Wat je kunt doen als je geen verzekering hebt, is naar een advocaat stappen, de meesten hebben een inloopspreekuur, waar je niets of een gereduceerd tarief betaalt. Met wat mazzel heb je in jouw omgeving mogelijk een wetswinkel.
Wel belangrijk is natuurlijk dat je kunt waarmaken, in welke staat je de motor hebt gekocht en dat je de dealer ruimschoots in de gelegenheid hebt gesteld om de zaak recht te trekken.
Als je zoiets overkomt blijf dan NOOIT proberen om de zaak mondeling te regelen. Ga langs, kaart het aan en als de dealer in gebreke blijft, meteen een aangetekende brief sturen, waarin je de situatie uiteen zet en hem in de gelegenheid stelt, zijn zaakjes binnen een redelijke termijn (meestal 2 weken) te regelen. Doe vanaf dat moment ALLES schriftelijk. De dealer zal begrijpen dat je serieus bezig bent en zal dan al vaak bakzeil halen. Zo niet dan heb je wel meteen schriftelijk bewijs in handen.

Uiteraard zal de dealer zich beroepen op een of andere mondelinge afspraak, maar geen rechter die daar in zal trappen. Van een fatsoenlijke dealer wordt verwacht dat ie dat soort afspraken juist op papier zet.

Een vriend van me kocht ook een HD (met volle garantie) en na een week of drie moest er een nieuwe snaar in. Da's best prijzig.... maar het ging onder "deelgarantie" omdat het een slijtage-onderdeel is. Na nog eens 4 weken brak ook deze snaar. Omdat ie in Limburg zat is ie daar naar een dealer gegaan. Toen bleek dat bijna alles verkeerd zat gemonteerd, dat de motor niet in lijn stond met het frame en het achterwiel enz. De verkoper (Dreamcycles, toen nog in Amsterdam, wát een stelletje $%#&@!!) weigerde er ook maar iets aan te doen. Na de eerste aangetekende brief veranderde zijn houding wel "een beetje". Uiteindelijk is er een oplossing gevonden.

Euhm, je hebt wel een punt maar het lijkt er toch echt op dat TS een opknapper heeft gekocht (liep niet en is in die staat verkocht) beetje raar als je dan nu gaat proberen reparaties onder gedaan te krijgen denk je ook niet?
 
Euhm, je hebt wel een punt maar het lijkt er toch echt op dat TS een opknapper heeft gekocht (liep niet en is in die staat verkocht) beetje raar als je dan nu gaat proberen reparaties onder gedaan te krijgen denk je ook niet?

Lijkt mij niet, een motor kopen met een bekend gebrek is één, als vervolgens veel meer aan mankeert is dat dus heel wat anders. Als er verder niets op de factuur staat is dat een fout van de verkoper. Ik zou, als het om veel geld gaat in elk geval, juridische hulp zoeken...
 
Als je toch in Haelen zit kun je beter naar RIMA-motoren gaan. Echt super service en betrouwbaar!

ik kreeg daar een vulcan 800 mee waar de km stand niet klopte... stond 18.000 op de teller maar kon er gerust 15.000 bij doen.... de ketting en tandwielen waren helemaal op, oliefilter was nooit vervangen enz enz..

dus breek me daar aub de bek niet over open....
 
Jawel, denk alleen dat er te weinig objectieve informatie beschikbaar is over de motor om een oordeel te vellen over of het wel of niet terecht is om te klagen.

Misschien had ik me speciaal voor jou duidelijker moeten uitdrukken :+ we blijven elkaar tegen komen op deze manier |(

Wel ik zie het zo, objectief, als de dealer zegt "goed", dan kun je problemen verwachten van slechte ontsteking, remmen revisie nodig, carbproblemen, slechte banden, versleten koppeling......... enz, dit valt onder de noemer "goed" maar een oliezuipend blok en al de rest die opgenoemd is, vind ik "niet goed"

Heeft niets te maken met elkaar weer tegenkomen, je bekijkt het anders dan ik.
 
Wel ik zie het zo, objectief, als de dealer zegt "goed", dan kun je problemen verwachten van slechte ontsteking, remmen revisie nodig, carbproblemen, slechte banden, versleten koppeling......... enz, dit valt onder de noemer "goed" maar een oliezuipend blok en al de rest die opgenoemd is, vind ik "niet goed"
Ik denk dat wanneer een dealer een motor verkoopt als opknapper (weet niet zeker of dat inderdaad hier het geval was) dan zal-ie meestal niet de tijd nemen om het ding aan een volledige analyse te onderwerpen: Met een gemiddeld werkplaats uurtarief zou zo'n ding immers ettelijke honderden euro's duurder worden, en als dan ook nog blijkt dat er vergaande reparaties nodig zijn dan verliest de dealer sowieso massief omdat zo'n motor daarna zelden voor een passende prijs te verkopen valt. Als je als particulier een beetje kan sleutelen en met de juiste instelling zo'n ding koopt voor weinig geld dan kan-ie met een beetje geluk een aardige deal doen. Het is dan een bewust risico.
Veel dealers zetten hun reputatie niet op het spel en stoten slonsige inruilers af naar "de handel" of naar onderdelen-boeren, maar anderen hadden wellicht toch al geen goede reputatie en verkopen die dingen wel direct aan de particulier :P Het enige wat je ze dan zou kunnen verwijten is wanneer ze de motoren niet duidelijk als opknappers aanbieden.
 
Volgens mij is het al fout gegaan bij de keuze van eh. tja motor?? meer oud ijzer als ik het lees.
Napoleon heeft je, net als iedereen die een HD koop, een gevoel verkocht.
Maar bekijk het van de lichtere kant, je kán lid worden van de HOG.

Hoor je erbij ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan