Motorhulp wanted!

Viviennec

Rookie
8 jul 2016
7
0
Hi guys,

Ik heb afgelopen mei mijn A1 motor rijbewijs gehaald en ben nog een absolute beginner betreft kennis over motoren. Toevallig kwam ik een goedkope XGJAO 125 cc tegen. Nou zijn de meeste reacties die ik daarover lees negatief, maar even ter orde:
- Ik wil wel snelwegen kunnen rijden, maar geen lange tochten
- Ik ben meisje van 1,80 - ongeveer 60 kilo
Dus ik vroeg mij af wat jullie ervaringen en gedachte zijn met zo' n motor in mijn situatie?

Daarnaast; de motor is dus een cross motor en heeft ook zulke banden.
Deze wil ik vervangen voor 'weg' banden, maar de verkoper heeft mij deze banden aangeraden:
- Enduro Rear band
- Motorbanden - Pirelli - MT60
Ik vind beiden banden er nog steeds nopperig uit zien, dus ik vroeg me af of dit wel goed rijdt?


De banden maten van de motor zijn:
Bandenmaat achter is 180/90-18 (Ik denk zelf dat 1,80 een beetje groot is.. dus waarschijnlijk typefout van de verkoper;) )
Bandenmaat voor is 80/100-21

Ik hoop dat iemand mij wijze raad kan geven! :)
 
Laatst bewerkt:
even voor de duidelijkheid we hebben het over

full


Ik denk niet dat er hier mensen zijn met ervaring met dit merk.
180 staat voor de breedte van de band en die is geen 180 mm :N eerder 80
 
Laatst bewerkt:
Daar zit echt geen 180er achterband op hoor, met elke band kun je de snelweg op, maar niet met elke motor en betwijfel of deze geschikt is voor de snelweg
 
Ik zou voor meer kwaliteit gaan en een betrouwbaar merk, als je niet van sleutelen houden en alles moet laten doen kan zo'n Chinees een goeie money pit worden
 
Daar zit echt geen 180er achterband op hoor, met elke band kun je de snelweg op, maar niet met elke motor en betwijfel of deze geschikt is voor de snelweg

Ach,als ze met de vrachtwagens mee kan en er evt 1 in kan halen,prima toch :]
 
Dank voor al jullie reacties! Ik ga dan toch maar wat andere motoren uitzoeken ;)
 
:^ Deze kende ik niet, goedste tip van de week.

Valt me van je tegen! :9

XGJAO, lekker laten staan. Het ding staat niet voor niets 9 jaar in een krat. Die 11pk zal ook wel optimistisch zijn. Ik zie 'm staan op Marktplaats voor 700 euro. Je zou 700 euro toe moeten krijgen om er op te willen rijden. Zelfs de importeur in Halle is er mee genokt en een domeinkaper is er met z'n domein vandoor gegaan. 8-)
 
Ik vind een pcx125 wel een oke motorscootertje top is 110, naar eigenlijk is niks van a1 dus oké voor op de snelweg
 
Deze fiets is ongeschikt om alleen maar mee op de weg te rijden en daar doe je jezelf absoluut geen plezier mee. Als er zat vermogen in zou zitten zou je er nog enigzins mee wegkomen maar dat is ook niet het geval. Mijn advies; zoek wat anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan