Motorhuur bij Silverline gaat niet meer

DePannekoek

Rookie
30 jul 2012
11
0
Hoi allen,

ik ben van plan deze zomer een aantal keer een motor te huren.
Nu is Silverline in IJsselstein qua afstand voor mij goed te doen, alleen hun algemene voorwaarden baren me enige zorgen.

Met name deze regel(art 8.9):

9. Indien het voertuig met niet-rijdbare schade of aanzienlijke optische schade, ter beoordeling van verhuurder, ingeleverd wordt, zal naast de reparatiekosten ook een bedrag ter grootte van de daghuur in rekening gebracht worden, voor elke dag binnen de periode waarin het voertuig om deze reden niet verhuurd kan worden. Indien er vanwege diefstal of total loss vervangen moet worden, dan geldt het aantal dagen dat gemoeid gaat met vervanging van het voertuig. Deze kosten vallen buiten de verzekering c.q. het eigen risico.

Stel de motor wordt gestolen, en er moet dus een nieuwe motor gekocht worden, zou het dus 'technisch' kunnen dat ze een nieuwe motor gaan bestellen, en je een levertijd van 3 maanden oid mag gaan betalen als 'huurkosten'. Nu is dit een extreem voorbeeld, maar zelfs bij schade, als je huur gelden krijgt (als Silverline zijnde), zou ik lekker rustig aan doen met reperaties etc.

Heeft iemand ervaring met Silverline en schade/diefstal en hoe dit werd afgehandeld?

Een andere optie voor mij is om bij Ducati Zaltbommel te huren, echter zijn ze volgens mij niet echt blij met mensen die motoren willen huren ipv kopen (ondanks dat ze dat aanbieden).

Alvast bedankt!
 
Als die huurmotor gestolen wordt dan kun je 'm sowieso niet inleveren, óf zie ik dat weer verkeerd ;)

(Met/zonder schade doet er dan toch al niet veel meer toe, imho.)
 
Ik heb laatste via de verzekering bij Silverline gehuurd en geen enkel probleem gehad. Het leken me zeer relaxte, correct en behulpzame mensen.

Ik denk dat je bij elk huurcontract opdraait voor inkomstendevering die jouw schuld is.
 
Als die huurmotor gestolen wordt dan kun je 'm sowieso niet inleveren, óf zie ik dat weer verkeerd ;)

(Met/zonder schade doet er dan toch al niet veel meer toe, imho.)

Hi,

daarom staat er ook bij :

Indien er vanwege diefstal of total loss vervangen moet worden, dan geldt het aantal dagen dat gemoeid gaat met vervanging van het voertuig.
 
Wow! iemand die de regels ECHT gelezen heeft!
Mogelijk kun je een aanvullende verzekering afsluiten bij een andere partij dan de silverline mensen? (zoiets als "bergsport dekking" op een reisverzekering, maar dan voor motorenverhuur...) Deze clausule betekend namelijk min of meer dat ongeacht of je nu "eigenrisico afkoopt" of ander zins "geen gezeur geld" betaald, je toch wel heel veel geld mag betalen.. (en hoe rekenen ze dat dan... stel het is 2 weken, de prijs van 2 weken is bij voorbeeld 500 euro, maar de prijs voor 14 losse dagen is misschien wel 1000 euro... wat moet jij dan betalen? )
 
Ik heb laatste via de verzekering bij Silverline gehuurd en geen enkel probleem gehad. Het leken me zeer relaxte, correct en behulpzame mensen.

Ik denk dat je bij elk huurcontract opdraait voor inkomstendevering die jouw schuld is.

Ik vraag me af dat wel 'normaal' is, zoals de voorwaarden bij silverline geformuleerd zijn, er wordt geen maximum of iets dergelijks gesteld. (oftewel, ze kunnen hun 'winst' zelf bepalen door lekker traag te werken)
Volgens mij las ik iemand van silverline een keer schrijven dat zij gewoon de BOVAG huur voorwaarden hebben, maar de desbetreffende regel kan ik niet terug vinden in de BOVAG AV.
 
Laatst bewerkt:
Wow! iemand die de regels ECHT gelezen heeft!
Mogelijk kun je een aanvullende verzekering afsluiten bij een andere partij dan de silverline mensen? (zoiets als "bergsport dekking" op een reisverzekering, maar dan voor motorenverhuur...) Deze clausule betekend namelijk min of meer dat ongeacht of je nu "eigenrisico afkoopt" of ander zins "geen gezeur geld" betaald, je toch wel heel veel geld mag betalen.. (en hoe rekenen ze dat dan... stel het is 2 weken, de prijs van 2 weken is bij voorbeeld 500 euro, maar de prijs voor 14 losse dagen is misschien wel 1000 euro... wat moet jij dan betalen? )

Zulke 'onduidelijkheden' in de AV scheppen natuurlijk ook niet veel vertrouwen, gezien ze 'per dag' aankijken of de motor alweer kan rijden, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze gewoon elke dag los gaan factureren.
 
Bel Silverline (Mark of collega) gewoon even op?

1x bellen , opgehelderd (of nog meer vragen , maar die kan je gelijk stellen)

edit:voorstellen in het daarvoor bestemde topic wordt altijd op prijs gesteld
 
Laatst bewerkt:
Vaak zijn zulk soort schrikbarende teksten niet helemaal de bedoeling van de persoon die ze je geeft.....

Neemt niet weg dat het best eng klinkt ja.
 
Vaak zijn zulk soort schrikbarende teksten niet helemaal de bedoeling van de persoon die ze je geeft.....

Neemt niet weg dat het best eng klinkt ja.

je kunt inderdaad bedenken dat de firma de claim alleen neerlegt als ze daadwerkelijk klanten hebben moeten wegsturen, maar dat als de motor niet te huur gevraagd wordt, er geen claim komt.
 
Dit onderwerp is al eens eerder ter sprake gekomen in topic Inkomstenderving huurmotorschade. (Deze voorwaarde is niet specifiek voor Silverline maar is een algemene BOVAG-voorwaarde.) In dat topic is één geval langsgekomen waarin Silverline in eerste instantie dreigde de inkomstenderving op de huurder te verhalen. Uiteindelijk hebben ze dat uit coulance gelukkig niet gedaan.
 
Ervaring leert. Daarom zal je als verhuurbedrijf je moeten indekken om niet over de kop te gaan.

Pas nog over gehad met eigenaar van een autoverhuurbedrijf, die heel vroeger ook motoren deden (Herz).

Is drie keer drama.

Motoren worden afgeragt, en komen altijd, zonder uitzondering, met schade terug.

Verzekeringspremie is 50% nieuwwaarde per jaar, dan weet je het ongeveer wel.
 
Dit onderwerp is al eens eerder ter sprake gekomen in topic Inkomstenderving huurmotorschade. (Deze voorwaarde is niet specifiek voor Silverline maar is een algemene BOVAG-voorwaarde.) In dat topic is één geval langsgekomen waarin Silverline in eerste instantie dreigde de inkomstenderving op de huurder te verhalen. Uiteindelijk hebben ze dat uit coulance gelukkig niet gedaan.

Thanks, maar in de recente BOVAG voorwaarden zie ik die clausule niet meer(of ik kijk verkeerD), wel in de oudere versies +-2006.
 
Thanks, maar in de recente BOVAG voorwaarden zie ik die clausule niet meer(of ik kijk verkeerD), wel in de oudere versies +-2006.
Dat zou kunnen. In de versie van januari 2004 (staat rechts onderaan op de achterzijde van het standaard BOVAG huurcontract) staat de clausule in artikel 8 onder punt 7. In september 2009 gebruikte Freeway verhuur deze oude versie nog steeds ...
 
Deze Algemene Voorwaarden zijn inderdaad door 19 jaar schade en schande samengesteld. Het is wel zo dat ook wij wettelijk verplicht zijn de schade tot een minimum te beperken. Zo zal er nooit meer dan 14 dagen berekend worden, en wordt er 10% van de daghuur in mindering gebracht i.v.m. besparing op variabele lasten en wordt er ook geen BTW berekend. Doorgaans zal een nieuwe motor binnen 3 tot 5 dagen geleverd kunnen worden, en reparatie duurt zelden langer dan een week. Aan de andere kant is onze (omzet)schade vaak veel groter, immers ook de omzet van kleding, accessoires en verzekeringspremies lopen wij mis als een motor niet verhuurd kan worden. Overigens heeft de Bovag deze regel niet meer in hun eigen voorwaarden staan, maar hanteert men de algemene regel van het verbond van verzekeraars, en dat is 10% van de nieuwwaarde van de motor. Dat bedrag is doorgaans groter dan het bedrag dat wij berekenen.
 
Deze Algemene Voorwaarden zijn inderdaad door 19 jaar schade en schande samengesteld. Het is wel zo dat ook wij wettelijk verplicht zijn de schade tot een minimum te beperken. Zo zal er nooit meer dan 14 dagen berekend worden, en wordt er 10% van de daghuur in mindering gebracht i.v.m. besparing op variabele lasten en wordt er ook geen BTW berekend. Doorgaans zal een nieuwe motor binnen 3 tot 5 dagen geleverd kunnen worden, en reparatie duurt zelden langer dan een week. Aan de andere kant is onze (omzet)schade vaak veel groter, immers ook de omzet van kleding, accessoires en verzekeringspremies lopen wij mis als een motor niet verhuurd kan worden. Overigens heeft de Bovag deze regel niet meer in hun eigen voorwaarden staan, maar hanteert men de algemene regel van het verbond van verzekeraars, en dat is 10% van de nieuwwaarde van de motor. Dat bedrag is doorgaans groter dan het bedrag dat wij berekenen.

Bedankt voor je reactie :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan