Motorhuur bij Silverline gaat niet meer

Bel Silverline (Mark of collega) gewoon even op?

1x bellen , opgehelderd (of nog meer vragen , maar die kan je gelijk stellen)

edit:voorstellen in het daarvoor bestemde topic wordt altijd op prijs gesteld
een en ander is mij telefonisch bevestigd

als je huurmotor allrisk verzekerd is
en ze moeten bij schade 10 dagen op
onderdelen wachten
ben je erg duur uit.
 
Ik heb jaren een account hier gehad, 2 jaar niet geweest, username vergeten, dus heb maar nieuwe acc gemaakt :)

Modbreak:


En dat is dus niet de bedoeling. Dit account gaat daarom op slot en je oude account activeer ik weer. Mail/pm me maar voor wat info over je oude account.

 
Laatst bewerkt:
Een andere optie voor mij is om bij Ducati Zaltbommel te huren, echter zijn ze volgens mij niet echt blij met mensen die motoren willen huren ipv kopen (ondanks dat ze dat aanbieden).

Alvast bedankt!
Ik heb dit jaar bij Ducati Zaltbommel een 848 EVO gehuurd. Hoezo zouden ze daar niet blij mee zijn? Als je zo'n motor niet kan/wil kopen maar er toch op wil rijden, is huren toch een mooie optie. Ze vangen er geld voor, voor de extra km's die je maakt moet je ook betalen. Ze hebben speciaal demo-motoren voor dit doel. En als jij daar een motor huurt, daar tevreden over bent, hebben ze wellicht weer een klant erbij in de toekomst. Laat ik het zo zeggen, op mij komt het niet over alsof ze daar niet blij mee zijn. Zodra er een proefrijdag is ga ik er ook heen ga ik weer op de 848 rijden, ze herkennen me zelfs en doen hartstikke aardig/vriendelijk terwijl ze weten dat ik hem voorlopig nog niet kan kopen. Wat voor mij dan ook een reden is om als ik eindelijk een 848 ga kopen ik het daar doe.
 
Die algemene voorwaarden zijn een mooie stok achter de deur voor jezelf ,om ervoor te zorgen dat je normaal doet met andermans materiaal...
 
Deze Algemene Voorwaarden zijn inderdaad door 19 jaar schade en schande samengesteld. Het is wel zo dat ook wij wettelijk verplicht zijn de schade tot een minimum te beperken. Zo zal er nooit meer dan 14 dagen berekend worden, en wordt er 10% van de daghuur in mindering gebracht i.v.m. besparing op variabele lasten en wordt er ook geen BTW berekend. Doorgaans zal een nieuwe motor binnen 3 tot 5 dagen geleverd kunnen worden, en reparatie duurt zelden langer dan een week. Aan de andere kant is onze (omzet)schade vaak veel groter, immers ook de omzet van kleding, accessoires en verzekeringspremies lopen wij mis als een motor niet verhuurd kan worden. Overigens heeft de Bovag deze regel niet meer in hun eigen voorwaarden staan, maar hanteert men de algemene regel van het verbond van verzekeraars, en dat is 10% van de nieuwwaarde van de motor. Dat bedrag is doorgaans groter dan het bedrag dat wij berekenen.

Erg nette reactie, Mark!
 
Een aantal keer nog wel... koop toch gewoon wat joh... ben je waarschijnlijk nog minder kwijt ook, en het rijdt een stuk lekkerder!
 
Een aantal keer nog wel... koop toch gewoon wat joh... ben je waarschijnlijk nog minder kwijt ook, en het rijdt een stuk lekkerder!


Dat is toch een kwestie van keuzes maken?
5x een mooie, "nieuwe" motor huren kost je in totaal tussen de 700 en 1000 euro. Voor dat geld heb je echt niet een vergelijkbare motor.

Ik heb een aantal jaren alleen maar gehuurd (bij Silverline, ik heb volgens mij zo'n beetje alle Duc's wel gehad) voordat ik een eigen Duc kocht. Ik heb er altijd van genoten en sterker nog, nu ze de Panigale hebben staan, wil ik daar wel 150 euro voor betalen om er een hele dag op rond te knoeren... Een "proefritje" bij de meeste dealers is meestal hooguit een uurtje... Er zijn er niet veel die zo'n fiets de hele dag meegeven.
(En, Silverline zit bij mij om de hoek, dus da's ook wel makkelijk)
 
We hebben bij Silver Line eens een week (5 dgn) een Ural met zijspan gehuurd (300 euro).
Ideaal als je overweegt om te gaan zijspanrijden of als je als zijspanrijder overweegt een Ural combinatie aan te schaffen.

Prettig (telefonisch) kontakt en afspraken maken en verder ook niks vreemds.
 
Dat is toch een kwestie van keuzes maken?
5x een mooie, "nieuwe" motor huren kost je in totaal tussen de 700 en 1000 euro. Voor dat geld heb je echt niet een vergelijkbare motor.

Ik heb een aantal jaren alleen maar gehuurd (bij Silverline, ik heb volgens mij zo'n beetje alle Duc's wel gehad) voordat ik een eigen Duc kocht. Ik heb er altijd van genoten en sterker nog, nu ze de Panigale hebben staan, wil ik daar wel 150 euro voor betalen om er een hele dag op rond te knoeren... Een "proefritje" bij de meeste dealers is meestal hooguit een uurtje... Er zijn er niet veel die zo'n fiets de hele dag meegeven.
(En, Silverline zit bij mij om de hoek, dus da's ook wel makkelijk)

Als je inderdaad maar 5x per jaar rijdt is het zonde om een motor te kopen. Het is dan ook meteen zonder om uberhaupt al dat geld in een rijbewijs te stoppen, maar dat is een ander verhaal.

Maar ze hebben een MV Agusta F3 staan en die wil ik ook wel eens een dagje huren :)
 
Als je inderdaad maar 5x per jaar rijdt is het zonde om een motor te kopen. Het is dan ook meteen zonder om uberhaupt al dat geld in een rijbewijs te stoppen, maar dat is een ander verhaal.

Maar ze hebben een MV Agusta F3 staan en die wil ik ook wel eens een dagje huren :)

Tja, zonde? Ik ben een doorgewinterde mooiweerrijder 8-) en gebruik de motor alleen maar voor ontspannen ritjes (mijn werk leent zich niet zo goed voor motorritjes) Het was een kwestie van sparen voor het rijbewijs en toen een stukje sparen voor mijn droom-motor.
Ik had ook direct na mijn rijbewijs voor 1000 euro een motor kunnen kopen, maar zag dat niet zitten (noem me gerust kieskeurig) en wilde gewoon doorsparen om "meteen" de droommotor te kunnen aanschaffen.... Dat je dan vaker "niet" dan "wel" kunt rijden is een keuze...

:$ moet bekennen dat ik nu ook minder vaak rij dan ik had verwacht, maar ja, prioriteiten met een zoontje van 3 maanden.....

De MV Augusta is ook bruut. Heeft m'n broer ook eens gehuurd en vervolgens eventjes "geruild"... Ook wel een keer gedaan met de S1000RR, ook een machtige machine!

@DePannekoek, de voorwaarden worden nooit zo scherp uitgevoerd als dat ze opgeschreven zijn. Als jij jezelf onder controle hebt, dan kun je met een gerust hart opstappen. Als je zelf onderuit gereden wordt, dan zal de veroorzaker ook deze gevolgschade moeten betalen. Het enige "risico" is dat 'ie gejat wordt, maar ja, je huurt een motor niet om 'm te parkeren toch 8-)
 
Een andere optie voor mij is om bij Ducati Zaltbommel te huren, echter zijn ze volgens mij niet echt blij met mensen die motoren willen huren ipv kopen (ondanks dat ze dat aanbieden).

Als ze er niet blij mee zijn zullen ze het ook wel niet gaan aanbieden denk ik
 
Dat is toch een kwestie van keuzes maken?
5x een mooie, "nieuwe" motor huren kost je in totaal tussen de 700 en 1000 euro. Voor dat geld heb je echt niet een vergelijkbare motor.

Ik heb een aantal jaren alleen maar gehuurd (bij Silverline, ik heb volgens mij zo'n beetje alle Duc's wel gehad) voordat ik een eigen Duc kocht. Ik heb er altijd van genoten en sterker nog, nu ze de Panigale hebben staan, wil ik daar wel 150 euro voor betalen om er een hele dag op rond te knoeren... Een "proefritje" bij de meeste dealers is meestal hooguit een uurtje... Er zijn er niet veel die zo'n fiets de hele dag meegeven.
(En, Silverline zit bij mij om de hoek, dus da's ook wel makkelijk)
Da's waar. Mij maakt het niet veel uit op wat voor motor ik rijd, en ik kan niet echt plezier hebben op een motor die niet van mij is. Maar dat kan voor iedereen weer anders zijn natuurlijk.
 
5x per jaar rijden en dan de meest sportieve motor uitzoeken die ze verhuren. Iets zegt me dat je dan minder lol hebt dan met een wendbare gsr600
 
5x per jaar rijden en dan de meest sportieve motor uitzoeken die ze verhuren. Iets zegt me dat je dan minder lol hebt dan met een wendbare gsr600

Misschien heeft 'ie wel heel veel lol, is hij heel trots op zijn fiets en is hij heel blij dat hij gespaard heeft.
 
Op verschillende motoren rijden vind ik altijd leuk, ook al is het voor een dag, natuurlijk heb je er wel minder gevoel bij dan je eigen motor, en ben ik nog meer voorzichtig, het is toch je motor niet
 
Begrijp me niet verkeerd ik heb niets tegen gasgeven. Maar als je weinig ervaring hebt en dan gelijk op 200 pk gaan rijden. Denk dat het dan iedere keer spannend is om aan het hendeltje te trekken.

:j helder, dank.

Begrijp mij niet verkeerd dat ik alleen maar op de dikste motoren heb gereden, die MV Augusta en 1000RR waren gehuurd door mijn broer (jaren ervaring met motorrijden), ik heb voornamelijk de Monster 1100 en 848 gereden, niet de allerdikste, maar wel een hoop lol, ook voor iemand zonder veel motorervaring maar met 'levenservaring'....
En nu sinds een paar maanden een 916... Haal ik daar alles uit wat er in zit? Nope, de kneesliders slijten harder door het smalle steegje achter het huis dan waarvoor ze eigenlijk gemaakt zijn, hahaha, maar ik geniet van ieder moment!
(en 18 augustus m'n eerste 'trackday'!!)

*O*
 
Nou, al met al zijn we dus tot de conclusie gekomen dat TS beter een motortje kan halen voor zo'n 1000 euro.
 
En dan daar 5x per jaar op rijden 8-)

..en wel voor een jaar verzekering betalen

..en wel voor een jaar motorrijtuigenbelasting betalen

..en wel de nodige onderhoudskosten -ook als-ie stil staat- betalen (druppellader/accu/remvloeistof/etc).

:P
 
Deze Algemene Voorwaarden zijn inderdaad door 19 jaar schade en schande samengesteld. Het is wel zo dat ook wij wettelijk verplicht zijn de schade tot een minimum te beperken. Zo zal er nooit meer dan 14 dagen berekend worden, en wordt er 10% van de daghuur in mindering gebracht i.v.m. besparing op variabele lasten en wordt er ook geen BTW berekend. Doorgaans zal een nieuwe motor binnen 3 tot 5 dagen geleverd kunnen worden, en reparatie duurt zelden langer dan een week. Aan de andere kant is onze (omzet)schade vaak veel groter, immers ook de omzet van kleding, accessoires en verzekeringspremies lopen wij mis als een motor niet verhuurd kan worden. Overigens heeft de Bovag deze regel niet meer in hun eigen voorwaarden staan, maar hanteert men de algemene regel van het verbond van verzekeraars, en dat is 10% van de nieuwwaarde van de motor. Dat bedrag is doorgaans groter dan het bedrag dat wij berekenen.
Heeft iemand dit weleens voor laten komen? Ben benieuwd wat er voor een uitspraak over zo'n voorwaarde wordt gedaan. Ik zou iig niet betalen, is niet redelijk en billijk. Had je maar meer daghuur (= verzekeringspremie) moeten vragen om het risico te dekken. Kwestie van een paraplu overeenkomst met CB voor je gehele wagen- en motorpark en de premies vallen best mee?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar keer via Silverline gehuurd en dat is allemaal supernetjes verlopen. Die voorwaarden zorgen er wel voor dat je niet gelijk als een idioot het gas opentrekt...
 
Heeft iemand dit weleens voor laten komen? Ben benieuwd wat er voor een uitspraak over zo'n voorwaarde wordt gedaan. Ik zou iig niet betalen, is niet redelijk en billijk. Had je maar meer daghuur (= verzekeringspremie) moeten vragen om het risico te dekken. Kwestie van een paraplu overeenkomst met CB voor je gehele wagen- en motorpark en de premies vallen best mee?


Zo is het maar net....
 
Heeft iemand dit weleens voor laten komen? Ben benieuwd wat er voor een uitspraak over zo'n voorwaarde wordt gedaan. Ik zou iig niet betalen, is niet redelijk en billijk. Had je maar meer daghuur (= verzekeringspremie) moeten vragen om het risico te dekken. Kwestie van een paraplu overeenkomst met CB voor je gehele wagen- en motorpark en de premies vallen best mee?

Veel plezier met het voor te laten komen. Je hebt getekend voor AV dus je hangt er aan vast. Daarbij is het niet meer dan normaal dat zij de inkomstenderving op jou verhalen. De schade aan de motorfiets wordt door hun verzekering vergoed, wel met een heel hoog eigen risico, maar de economische schade die zij lijden mogen zij rustig op jou verhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan