Motorhuur bij Silverline gaat niet meer

Om nog even terug te komen op dit topic.

Ondertussen 2 weken verder en 3 verschillende motoren gehuurd/geprobeerd (waaronder 1 een midweek).

Nu heb ik voor elke motor het eigen risico maximaal verlaagd, dan wordt het al snel prijzig, maar 'je weet maar nooit'.

Met betrekking tot de verhuur op zich ging alles goed, nergens te klagen over, ophalen en terug brengen ging allemaal zonder problemen (ben daar veel geweest gezien ik dus 3 motoren heb gereden). Het enige nadeel voor mij dan, was de OV verbinding, dus ik moest altijd wel even wat moeite doen om vervoer te regelen (30min met auto gebracht worden t.o.v. 2 uur met trein/bus), al kan Silverline hier natuurlijk niks aan doen (misschien een pendelbusje? haha).

Uiteindelijk is het veel geld natuurlijk, maar voor een paar weekenden per jaar kan je daar dan toch de nieuwste (droom)motoren mee rijden, wat me anders 10 jaar sparen zou kosten.

De algemene (schade) voorwaarden waar dit topic eigenlijk over ging heb ik niet mee te maken gehad...gelukkig.
 
Niet zomaar een span huren zonder ervaring. O-)
NIEUWEGEIN (AN030) - Op 28-04-2012 om 10.27 uur is op de Gravenhoutseweg in Nieuwegein een zwaar motorongeluk gebeurd. Een groepje motorrijders hadden bij het bedrijf Silverline in IJsselstein een BMW zijspan gehuurd voor één van de motorrijders om samen met zijn vrouw een leuke toer te gaan maken in de omgeving van Nieuwegein. De motorrijder heeft waarschijnlijk te snel gas gegeven waardoor de zijspan naar rechts trok tegen de stoeprand kwam en uiteindelijk op zijn kop..
De inhoud van dit filmpje kan als schokkend worden ervaren. O-)
 
Ik zat een aantal jaren gelden in de kant van de weg te wachten op de wegenwacht (omdat ik zonder benzine zat :+ )
Was na afloop van de SBK geloof ik , het was fille
Voor mijn neus moesten een paar motorrijders redelijk in de remmen
Eentje maakte een onbedoeld stoppie en ging nog al flink op haar bek (jaja was een meisje)
Motor weer op geraapt , hij deed het nog
Ik vertel dit omdat het groepje ook hun motoren bij silverline had gehuurd
kan me dus voorstellen dat ze nog al eens een schadegevalletje binnen krijgen
 
SilverLine motorverhuur stopt door schades, diefstallen en verduisteringen

De bekende motorfietsverhuurder SilverLine uit IJsselstein (bij Utrecht) stopt per 1 februari 2018 met haar verhuuractiviteiten. Dit als gevolg van het grote aantal schades, diefstallen en verduisteringen van de afgelopen jaren, waardoor er geen verzekering meer te krijgen is. Eigenaar Mark Stroop haalde in 2014 al eens het nieuws door zelf een verduisterde auto uit Irak terug te halen, maar het verzekeren van de vaak dure motoren, auto's en cabrio's die met klanten meegegeven werden, werd blijkbaar onmogelijk. De 20 motorfietsen die het bedrijf nog bezit, zijn te koop gezet. Tegenover Nieuwsmotor.nl legt Stroop uit waarom hij deze moeilijke beslissing moet nemen:

"We verhuurden alleen maarr motorfietsen en cabriolet auto's, het is wel heel erg jammer dat we daar nu, na bijna 25 jaar, mee moeten stoppen. Helaas is het zo dat we onze voertuigen niet meer verzekerd kregen. We zijn al een paar keer van verzekeraar gewisseld en hebben het zelfs op de verzekeringsbeurs geprobeerd, maar het aantal schades, diefstallen en verduisteringen bleef gewoon te groot. Verduistering was al uitgesloten van elke verzekeringspolis, waardoor ik vaak zelf voertuigen heb moeten terughalen die gehuurd waren maar niet teruggebracht werden. Dat deed ik zelf, ik ben daarvoor al heel vaak zelf mijn eigendom wezen terughalen in heel veel landen en in bepaalde wijken, met dat verhaal in Irak als uitschieter die de pers haalde. Helaas is het ook niet zo dat er alleen per ongeluk schade gemaakt werd. Er zijn regelmatig aanrijdingen met andere voertuigen geclaimd, waarbij het er toch sterk op leek dat het verhaal niet helemaal deugde, maar dat was dan vaak niet te bewijzen. Wel zijn we met de verhuur van driewielers gestopt, we hadden op een gegeven moment 13 Piaggio MP3's en 9 Can Am Spiders, maar die zijn werkelijk allemaal total loss gereden. Tussen de 40 motoren en de 10 cabrio's die we verhuurden was trouwens relatief weinig verschil in het aantal schades, maar bij de cabrio's had je wel snel een groter schadebedrag.

Het is erg jammer dat het zo moet gaan, maar als ondernemer kom ik straks zeker weer ergens terug. Ik ga de komende maanden de zaken eerst netjes afwerken. Er lopen nog wat schades, we hebben nog wat debiteuen en er zijn nog klanten die bijvoorbeeld een waardebon bezitten, dat wordt allemaal netjes geregeld als ze even contact opnemen."
 
SilverLine motorverhuur stopt door schades, diefstallen en verduisteringen

De bekende motorfietsverhuurder SilverLine uit IJsselstein (bij Utrecht) stopt per 1 februari 2018 met haar verhuuractiviteiten. Dit als gevolg van het grote aantal schades, diefstallen en verduisteringen van de afgelopen jaren, waardoor er geen verzekering meer te krijgen is. Eigenaar Mark Stroop haalde in 2014 al eens het nieuws door zelf een verduisterde auto uit Irak terug te halen, maar het verzekeren van de vaak dure motoren, auto's en cabrio's die met klanten meegegeven werden, werd blijkbaar onmogelijk. De 20 motorfietsen die het bedrijf nog bezit, zijn te koop gezet. Tegenover Nieuwsmotor.nl legt Stroop uit waarom hij deze moeilijke beslissing moet nemen:

"We verhuurden alleen maarr motorfietsen en cabriolet auto's, het is wel heel erg jammer dat we daar nu, na bijna 25 jaar, mee moeten stoppen. Helaas is het zo dat we onze voertuigen niet meer verzekerd kregen. We zijn al een paar keer van verzekeraar gewisseld en hebben het zelfs op de verzekeringsbeurs geprobeerd, maar het aantal schades, diefstallen en verduisteringen bleef gewoon te groot. Verduistering was al uitgesloten van elke verzekeringspolis, waardoor ik vaak zelf voertuigen heb moeten terughalen die gehuurd waren maar niet teruggebracht werden. Dat deed ik zelf, ik ben daarvoor al heel vaak zelf mijn eigendom wezen terughalen in heel veel landen en in bepaalde wijken, met dat verhaal in Irak als uitschieter die de pers haalde. Helaas is het ook niet zo dat er alleen per ongeluk schade gemaakt werd. Er zijn regelmatig aanrijdingen met andere voertuigen geclaimd, waarbij het er toch sterk op leek dat het verhaal niet helemaal deugde, maar dat was dan vaak niet te bewijzen. Wel zijn we met de verhuur van driewielers gestopt, we hadden op een gegeven moment 13 Piaggio MP3's en 9 Can Am Spiders, maar die zijn werkelijk allemaal total loss gereden. Tussen de 40 motoren en de 10 cabrio's die we verhuurden was trouwens relatief weinig verschil in het aantal schades, maar bij de cabrio's had je wel snel een groter schadebedrag.

Het is erg jammer dat het zo moet gaan, maar als ondernemer kom ik straks zeker weer ergens terug. Ik ga de komende maanden de zaken eerst netjes afwerken. Er lopen nog wat schades, we hebben nog wat debiteuen en er zijn nog klanten die bijvoorbeeld een waardebon bezitten, dat wordt allemaal netjes geregeld als ze even contact opnemen."
:r

Lekker volk weer die het verneukt voor de "normale" mensen.
Waarom moet het zo moeilijk zijn om op een fatsoenlijke manier met elkaar en elkaars spullen om te gaan.
 
"we hadden op een gegeven moment 13 Piaggio MP3's en 9 Can Am Spiders, maar die zijn werkelijk allemaal total loss gereden."

Vind ik ook een erg interessante.Hoezo worden er zoveel total loss gereden? Mensen met een autorijbewijs die denken dat ze alles kunnen?
 
Wat je ook soms ziet, ik zeg niet meteen dat het hier ook gebeurt, is dat de ondernemer dit verschrikkelijk vindt, gezichtsverlies lijdt, en niet helemaal eerlijk is over de achterliggende reden. Dan is het erg comfortabel om de schuld neer te leggen bij een externe oorzaak. Je kan niet altijd blind varen op het woord van de grootste belanghebbende.

Auto's worden ook bij bosjes verhuurd. Waarom is dat wel levensvatbaar?
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook soms ziet, ik zeg niet meteen dat het hier ook gebeurt, is dat de ondernemer dit verschrikkelijk vindt, gezichtsverlies lijdt, en niet helemaal eerlijk is over de achterliggende reden. Dan is het erg comfortabel om de schuld neer te leggen bij een externe oorzaak. Je kan niet altijd blind varen op het woord van de grootste belanghebbende.

Auto's worden ook bij bosjes verhuurd. Waarom is dat wel levensvatbaar?

Ik ken Mark goed genoeg om te weten dat dat hier echt niet speelt. Hij is altijd eerlijk en oprecht. Verder is er ook in de media voldoende aandacht geweest voor het zelf terughalen uit alle uithoeken van Europa en Azie van nog niet teruggebrachte cabrio's.......

En er zijn inderdaad heel veel 3 wielers total loss gereden bij Silverline, ik heb ze genoeg bij de dealer zien staan.

Bij bijvoorbeeld een firma als bo-rent is het de wet van de grote getallen. Ze verhuren heel veel simpele auto's voor weinig geld, alleen zijn het er zo verschrikkelijk veel dat het rendabel is. Bij een niche markt als motorfiets of cabrioverhuur zijn de aantallen veel minder, dus het risico is ook groter omdat je minder afdekking van de kosten hebt. En je trekt een heel ander publiek.
 
Wat je ook soms ziet, ik zeg niet meteen dat het hier ook gebeurt, is dat de ondernemer dit verschrikkelijk vindt, gezichtsverlies lijdt, en niet helemaal eerlijk is over de achterliggende reden. Dan is het erg comfortabel om de schuld neer te leggen bij een externe oorzaak. Je kan niet altijd blind varen op het woord van de grootste belanghebbende.

Auto's worden ook bij bosjes verhuurd. Waarom is dat wel levensvatbaar?

omdat silverline gebruikt werd door een groep medelanders, die een schade auto hadden/ kochten, een auto huurden bij silverline, alles afkochten en met de huurauto tegen de schade auto reden. Dat was hier in de buurt vaste prik. Diezelfde medelanders rijden veel op MP3's e.d.
 
omdat silverline gebruikt werd door een groep medelanders, die een schade auto hadden/ kochten, een auto huurden bij silverline, alles afkochten en met de huurauto tegen de schade auto reden. Dat was hier in de buurt vaste prik. Diezelfde medelanders rijden veel op MP3's e.d.
maar waarom bij Silverline en niet bij een budgetverhuurder?
 
Je mag het niet zeggen maar het zijn altijd wel dezelfde types die die 3-wielers rijden...
 
'Motorhuur bij Silverline (Algemene voowaarden)' > 'Motorhuur bij Silverline gaat niet meer'
 
Verdomme, te laat... Daar gaat mijn briljant plan om daar een motor te huren en dan daarmee met 100km/h op het oververzekerde wrak van een vriend in te rijden😇
 
Zoals hier vermeld is deze ondernemer inderdaad regelmatig in de media geweest. Echt triest hoeveel moeite hij moest doen om zijn eigen spullen terug te halen en dat hij eigenlijk weinig medewerking kreeg van de instanties. Heb sinds kort ook een motoraanhanger. Maar betwijfel of ik hem ga verhuren. Denk het niet als je dit zo allemaal leest. En hoop voor de ondernemer in kwestie dat hij iets anders leuks vind. Dat heeft hij wel verdiend.
 
"we hadden op een gegeven moment 13 Piaggio MP3's en 9 Can Am Spiders, maar die zijn werkelijk allemaal total loss gereden."

Vind ik ook een erg interessante.Hoezo worden er zoveel total loss gereden? Mensen met een autorijbewijs die denken dat ze alles kunnen?

Nee, denk eerder aan mensen met net even wat meer pigment dan gemiddeld en grootheidswaanzin. Rijkelijk in bezit van 'kijk mij eens stoer doen!'-hormoontjes.
 
Zoals hier vermeld is deze ondernemer inderdaad regelmatig in de media geweest. Echt triest hoeveel moeite hij moest doen om zijn eigen spullen terug te halen en dat hij eigenlijk weinig medewerking kreeg van de instanties. Heb sinds kort ook een motoraanhanger. Maar betwijfel of ik hem ga verhuren. Denk het niet als je dit zo allemaal leest. En hoop voor de ondernemer in kwestie dat hij iets anders leuks vind. Dat heeft hij wel verdiend.


Ik verhuurde mn boottrailer ook. En vroeg gewoon een borg ter waarde van die boottrailer.
Meeste mensen hadden daar geen moeite mee. Dan had je het over een borg van 350 euro op een boottrailer die zo'n 350 euro waard was.
 
Ik verhuurde mn boottrailer ook. En vroeg gewoon een borg ter waarde van die boottrailer.
Meeste mensen hadden daar geen moeite mee. Dan had je het over een borg van 350 euro op een boottrailer die zo'n 350 euro waard was.

Ja dat is ook wel weer zo. Met een aanhangertje loop je niet zoveel risico inderdaad. Maar toch moet je altijd maar afwachten hoe je hem terug krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Well, misschien een beetje off-topic, ik heb destijds mijn dnepr met span ca. 4 mnd uitgeleend aan een familie met een dnepr-fan die terminaal ziek was.. Ze konden met hem in de bak nog wat rondjes rijden.
Na 4 mnd kreeg ik de motor terug.. natuurlijk graag gedaan..
Maar je krijgt'tm toch anders terug.. met veel meer beschadigingen dan hij 'normaal'zou hebben..
Tsja, ik denk o.a. onervaren zijspanrijder..
 
SilverLine motorverhuur stopt door schades, diefstallen en verduisteringen

De bekende motorfietsverhuurder SilverLine uit IJsselstein (bij Utrecht) stopt per 1 februari 2018 met haar verhuuractiviteiten. Dit als gevolg van het grote aantal schades, diefstallen en verduisteringen van de afgelopen jaren, waardoor er geen verzekering meer te krijgen is. Eigenaar Mark Stroop haalde in 2014 al eens het nieuws door zelf een verduisterde auto uit Irak terug te halen, maar het verzekeren van de vaak dure motoren, auto's en cabrio's die met klanten meegegeven werden, werd blijkbaar onmogelijk. De 20 motorfietsen die het bedrijf nog bezit, zijn te koop gezet. Tegenover Nieuwsmotor.nl legt Stroop uit waarom hij deze moeilijke beslissing moet nemen:
 
Als de verhuftering zo door gaat, dan kan je vroeg of laat alleen wat exclusiefs huren als je achterop de motor bij de verhuurder gaat. Mag je daarna stoer op de foto bij het pompstation 8-)

Dat noemen we dan een "vul merk/model in experience".

Mechanism legt even een paar domeinnamen vast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan