Motorimport (Duderuud?)

DjoeZty

Die hard MF'er
22 jan 2003
572
0
Dit staat letterlijk op de site van de RDW:

"Indien het een ingevoerd voertuig betreft moet u meenemen:

het voor dit voertuig uitgereikte buitenlands voertuigdocument, inclusief een voor dit voertuig afgegeven CVO (Certificaat van Overeenstemming) indien het een personenauto of motorfiets betreft. ( In elk geval met een datum eerste toelating van 1-1-1998 of later, dan wel bij een datum eerste toelating tussen 1-1-1994 en 1-1-1998 van toepassing is);"

Nu ben ik niet zo goed in het lezen van zulke bureaucratische teksten, maar hieruit maak ik op dat voor een motor uit februari 1998 WEL een CVO nodig heb... ik d8 dat jij het over april 1999 had?

Graag snel reactie, want het invoeren komt nu wel heel dichtbij...
 
Hoop bla bla volgens mij...
Ik ga vrijdag naar de RDW met een motor uit maart 98 ook zonder CVO, als ze moeilijk doen laat ik het wel ff weten, maar lijkt me niet, aangezien ik ook geen E-keurmerk op de Fahrzeugbrief heb zitten.
 
Hoop bla bla volgens mij...
Ik ga vrijdag naar de RDW met een motor uit maart 98 ook zonder CVO, als ze moeilijk doen laat ik het wel ff weten, maar lijkt me niet, aangezien ik ook geen E-keurmerk op de Fahrzeugbrief heb zitten.


Hoelang heb jij moeten wachten??? oftewel hoelang is de wachttijd tussen de aanvraag en d.d. van RDW-keuring??
ennuh
:] safe
 
ik ga volgende week naar de rdw keuring in almelo. wachttijden kan je terug vinden op de rdw site. voor zwolle wat voor mij dichterbij is moest ik een week langer wachten dus daarom almelo. mijn zxr is van 2000 en heb ook geen cvo. waarschijnlijk omdat dit type motor al voor die bewuste datum op de europese wegen rondreed. om twijfel weg te nemen ben ik met de papieren naar de TUV in lelystad gegaan. volgens hun hoef ik geen cvo problemen te verwachten. ik hoop het van harte.
 
Hou ons op de hoogte...........en vwb die wachttijden = dat komt dus wel aardig overeen met hetgeen wat erop de site staat vermeld ???

Thx!!
Ufo
 
Ik had al eind december gebeld voor een afspraak bij RDW Veldhoven. Moest dus ongeveer anderhalve maand wachten :(
 
Het wel of niet nodig hebben van een C.V.O. (certificaat van overeenstemming) nodig bij een voertuig met een europese goedkeuring i.p.v. een nationale kun je op twee manieren onderkennen. Op het buitenlands document staat bijna altijd een europees goedkeurings nummer (voorbeeld opbouw e1*93/81*0012*00 ) Dit zelfde nummer (varieerd per fiets ) vindt je ook terug op het typeplaatje. bij sommige motoren in afgekorte vorm maar bij de meeste voluit. C.V.O. bij motoren begint voor sommige modellen zo rond 1999 maar bij de meeste pas 2000 a 2001. Is dit niet aanwezig heb je te maken met een fiets die onder de nationale goedkeuring valt of hij krijgt een nederlandskenteken omdat hij reeds eerder binnen de E.E.G. geregistreed is geweest
 
Terug
Bovenaan Onderaan