Motorinstructeur verplicht tot extra lessen na aanvraag avd

En al 6 jaar in Amsterdam denk dat ie mazzel heeft dat ik hem nog niet ben tegengekomen want dit soort mensen trek je achter het stuur vandaan kwak je in de gracht zet de auto in ze 1 en hoopt dat de auto op het hoofd van de persoon in de gracht land
 
En al 6 jaar in Amsterdam denk dat ie mazzel heeft dat ik hem nog niet ben tegengekomen want dit soort mensen trek je achter het stuur vandaan kwak je in de gracht zet de auto in ze 1 en hoopt dat de auto op het hoofd van de persoon in de gracht land

Wees blij dat je zo iemand niet tegen komt. ;)

Die rijdt je eerst een gebroken rug en komt vervolgens met een bos bloemen aan je bed staan janken dat ie het allemaal zo erg vindt.........
 
Heb anderhalf jaar gekoerierd in het centrum met de brommer en de motor dus ben redelijk behendig geworden in het ontwijken van rare mensen in of op wat voor voertuig dan ook en kan je verzekeren dat dat er in Amsterdam echt vies veel zijn
 
Heb anderhalf jaar gekoerierd in het centrum met de brommer en de motor dus ben redelijk behendig geworden in het ontwijken van rare mensen in of op wat voor voertuig dan ook en kan je verzekeren dat dat er in Amsterdam echt vies veel zijn

Hier in Den Haag is het niet veel beter hoor.
Aan de andere kant denk ik dat ik die types vaak tegenkom omdat ik zelf een doorn in het oog van Koos Spee ben. ;)
 
@ Tom: hij eist het wel degelijk. Vandaag zou ik ook moeten lessen maar door omstandigheden kan ik niet, dus ik had hem gesmst. Dit is wat ik terug kreeg: dan moet je volgende week wel 3x rijden (niet in de avond) of deze zaterdag om 9 uur als je examen de 27e door moet.
Ik ga hem sowieso nog bellen om te zeggen dat het voor mij absoluut niet te doen is zo vaak te lessen. Iedere x vrij vagen kost ook nog eens geld ( hij kan opeens niet savonds lesgeven ).

@Bikkel tje: ja ik heb daar aangedacht. Maar omdat mijn rijschool het examen al heeft aangevraagd denk ik niet dat ik tussendoor nog kan switchen.

Bah, die man haalt heel het plezier uit het lessen :(


Bedenk dat de reden voor "niet in de avond" wellicht zit in het verschil met het verkeersbeeld overdag.

Mijn instructeur gaf ook aan dat ik het met alleen lessen in de avond / het weekend moeilijk zou krijgen tijdens het examen, dat uiteraard overdag wordt afgenomen.....
(Oh ja, en ik had al 20 jaar koekblik ervaring.....snor èn een baard dus)
 
Wellicht trek ik het wat in extremen, maar deze rijdt ook al 6 jaar............brrrrrr.
Dat filmpje zingt inderdaad aardig rond op het Internet, maar godsamme WAT een idioot is dat zeg. Hij heeft echt 0,0 benul van verkeer, compleet verkeerde instinctieve reacties (het GAS intrappen als er iets misgaat, mijn god) en ook nog eens 0,0 zelfreflectie, levensgevaarlijk!
 
Ik begrijp dat de meningen nogal uiteenlopen omtrent mijn toekomstige review over mijn instructeur. Maar houdt er wel rekening mee dat ik niet over 1 nacht ijs ga. Mijn ervaringen met mijn instructeur zijn ook niet van 1 keer en ik kies er bewust voor om te wachten tot de 27e. Het is iig niet zo dat ik negatiever zal zijn als ik mijn avd niet haal, dat zal waarschijnlijk aan mijzelf liggen.
Tjah waarom ben ik dan niet eerder op zoek gegaan naar een andere instructeur... Wellicht omdat ik niet weet wat 'de norm' is (vandaar ook mijn topic hier op mf omdat een hoop mensen hier al ervaring mee hebben), maar ook omdat ik iemand niet op 1 of 2x wil beoordelen.
Tijdens mijn avb lessen was mijn instructeur ook niet super te noemen. Waar andere instructeurs actief hun leerlingen stonden te begeleiden bij de oefening zelf, stond mijn instructeur rustig bij zijn auto en af en toe wat in mijn oortje te zeggen. Nu geeft dat al een beetje de houding aan van mijn instructeur en ik durf te stellen dat dat objectief is gezien het een waarneming is. Dit zijn dingen waarvan ik vind dat anderen ook moeten weten hoe dat gaat. Sommigen zullen dat wellicht fijn vinden, anderen juist weer niet.
Persoonlijk had ik misschien wat assertiever moeten zijn en mijn instructeur hier duidelijk mee moeten confronteren maar nogmaals, ik weet ook niet wat de norm is en wat ik kan/moet verwachten.
Verder wil ik benadrukken dat het niet om het geld gaat, die paar 100 euro meer of minder is niet het probleem. Het gaat mij puur om hoe ik word behandeld als klant en de kwaliteit van de lessen die ik ervaar. Nu kan het zijn dat de instructeur een slechte dag of week heeft, maar dan zou hij dat kunnen aangeven zodat ik weet waar ik rekening mee kan houden. Echter is het niet an 1 week, alleen begint het de afgelopen week wel in het extreme te lopen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet iemand die er plezier uit haalt iemand proberen naar beneden te halen, en al helemaal niet iemand met lange tenen maar ik vind wel dat mensen recht hebben te weten wat iemands ervaringen zijn, met wie of wat dan ook.
 
Zonder er teveel op te hameren immers beide weten we niet of het zo is.

Maar dingen als een scheiding doodzieke echtgenoot of zieke kinderen Misschien erg zieke ouders zijn geen zaken die iedereen als is het maar met 1 zin kunnen delen met anderen.

Maar waar je wel lang mee kan lopen tot hetgeen gebeurt wat uiteindelijk gebeurt dus dood of genezing en ja dat doet nou eenmaal rare dingen met mensen
 
Dat filmpje zingt inderdaad aardig rond op het Internet, maar godsamme WAT een idioot is dat zeg. Hij heeft echt 0,0 benul van verkeer, compleet verkeerde instinctieve reacties (het GAS intrappen als er iets misgaat, mijn god) en ook nog eens 0,0 zelfreflectie, levensgevaarlijk!

Ja, eigenlijk hoort hij in wegmisbruikers thuis en ik in de slechtste chauffeur van Nederland. :+
 
Zonder er teveel op te hameren immers beide weten we niet of het zo is.

Maar dingen als een scheiding doodzieke echtgenoot of zieke kinderen Misschien erg zieke ouders zijn geen zaken die iedereen als is het maar met 1 zin kunnen delen met anderen.

Maar waar je wel lang mee kan lopen tot hetgeen gebeurt wat uiteindelijk gebeurt dus dood of genezing en ja dat doet nou eenmaal rare dingen met mensen

Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben wel van mening dat je dan iig kan zeggen dat je niet lekker in je vel zit. Dan weet je iig dat er iets aan de hand is.
 
Dat was dus me punt. Als hij dat niet kan kan hij dat niet dat het van alles makkelijker maakt indien dit het geval is ben ik met je eens en dat punt krijg je maar helaas ligt de realiteit iets anders.
 
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben wel van mening dat je dan iig kan zeggen dat je niet lekker in je vel zit.

Het zou mooi zijn als het zo werkte en dat is gelijk Utopia.
Aan de andere kant; wat is er mis met dit zelf te bedenken?
 
Ik vind dat je op het moment dat je niet tevreden bent, zelf wel aan de bel kunt trekken bij de instructeur. Is het zo raar om bijv. te vragen om meer feedback? Ik vind van niet. Ik vind het wèl raar om achteraf hem hier met naam en toenaam te kakken te zetten. Want het recht van hoor en wederhoor heeft hij niet; het is puur jouw beleving en met alle respect; ik denk niet dat jij in staat bent om een objectiefm goed gefundeerd oordeel over de kwaliteiten van je instructeur te kunnen geven.
 
Ik vind dat je op het moment dat je niet tevreden bent, zelf wel aan de bel kunt trekken bij de instructeur. Is het zo raar om bijv. te vragen om meer feedback? Ik vind van niet. Ik vind het wèl raar om achteraf hem hier met naam en toenaam te kakken te zetten. Want het recht van hoor en wederhoor heeft hij niet; het is puur jouw beleving en met alle respect; ik denk niet dat jij in staat bent om een objectiefm goed gefundeerd oordeel over de kwaliteiten van je instructeur te kunnen geven.

Dat zei ik ook in een eerdere post, dat ik zelf ook wat assertiever zou kunnen zijn. Dat is ook direct de reden dat ik nog geen naam heb genoemd. Bloemen pas over de finish zo gezegd. Een review is altijd getint met subjectieviteit maar dat neemt niet weg dat het waarde kan hebben voor andere mensen. Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, als ik zo'n review zou schrijven zou ik dat niet voor mezelf doen, ik heb er niks aan. Maar mensen die een geinformeerde beslissing willen maken wel.
Maar goed eerst dinsdag maar eens kijken hij mijn instructeur reageert tijdens de les.
 
Dat zei ik ook in een eerdere post, dat ik zelf ook wat assertiever zou kunnen zijn. Dat is ook direct de reden dat ik nog geen naam heb genoemd. Bloemen pas over de finish zo gezegd. Een review is altijd getint met subjectieviteit maar dat neemt niet weg dat het waarde kan hebben voor andere mensen. Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, als ik zo'n review zou schrijven zou ik dat niet voor mezelf doen, ik heb er niks aan. Maar mensen die een geinformeerde beslissing willen maken wel.
Maar goed eerst dinsdag maar eens kijken hij mijn instructeur reageert tijdens de les.
Tja, of een ander heeft er juist niets aan juist omdat het een weergave is van jouw beleving, die zeer waarschijnlijk verre van objectief is. Juist in dat soort situaties is het belangrijk als de 'tegenpartij' ook kan reageren, dat voorkomt het vormen van een eenzijdige mening door deze lezers op MF.

Dat gezegd hebbende, de lezers van MF moeten zich er natuurlijk ook bewust van zijn dat het een eenzijdige mening is voordat ze zich een mening vormen ;)
 
Denk niet dat je review iets toe gaat voegen en vind het eerlijk gezegd ook niet echt tof om je instructeur en zijn rijschool met naam op het internet te zetten.

Het kan met TS nu door een communicatie fout tijdens dag 1 , al zijn complete pakket niet echt boteren maar kennelijk leert TS wel geneog anders worden er geen examens aangevraagd.
Als nu met de lessen die nog in het vooruitzicht liggen TS slaagt is dus de les voldoende gegeven het inzicht gecreeerd en de voertuigbeheersing erin gestampt op een dusdanige en afdoende manier dat het CBR TS straks laat rijden waarom dan mensen die nog moeten gaan beginnen al afschrikken met een voorbeeld waarin dus op wat slechte communicatie niks mis is gegaan.

Misschien zit de instructeur wel even in een hele nare prive situatie helaas zal dat in de rijschoolbranche iets sneller opvallen omdat de enige manier om brood op de plank te krijgen is toch die lessen te geven.
Terwijl bij een kantoorbaantje iemand misschien wel de halve dag in zijn kubicle wasverstopt.

En als TS vind dat hij slecht behandelt word mag hij dat zeker zeggen maar dan wel even in het gezicht van zijn instructeur zodat die ook een weerwoord heeft.

En het omlaag brengen van zichzelf doet hij wel want de rijschool/instructeur nogmaals heeft geen weet van dit topic en dus ook geen weerwoord in het hoe of wat adviseren van meer lessen dat is dus een achterbakse manier van jou kant van een verhaal vertellen.

Dit is niet om TS af te branden maar denk dat je je lontje even moet laten groeien stappie terug doen kijken naar de situatie en dan desnoods morgen even je instructeur voor een afspraak om te babbelen over hoe of wat en hoe verder te gaat.

:^

Dat dus. Doe het nou gewoon niet, en ga eerst een gesprek aan met die instructeur. Het is prachtig om te zeggen dat "je zelf wel had assertiever had mogen zijn" maar ondertussen niets anders doet dan aftellen tot je examen zodat je daarna een slechte review kan schrijven. Wat een zelfreflectie. :')
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat je review iets toe gaat voegen en vind het eerlijk gezegd ook niet echt tof om je instructeur en zijn rijschool met naam op het internet te zetten.:^

Dat dus. Doe het nou gewoon niet, en ga eerst een gesprek aan met die instructeur. Het is prachtig om te zeggen dat "je zelf wel had assertiever had mogen zijn" maar ondertussen niets anders doet dan aftellen tot je examen zodat je daarna een slechte review kan schrijven. Wat een zelfreflectie. :')

Dat is ook de reden dat ik geen namen heb genoemd. Ik wil niet voorbarig zijn zoals ik ook aangaf ben ik bewust dat ik zelf wellicht assertiever kan zijn. Maar dat neemt niet weg dat dreigen het examen te annuleren niet de juiste manier is (mijn mening) en dat is een obiectieve waarneming want dat staat zwart op wit in een smsje.
Morgenmiddag iig weer een blokles, dus we zullen zien wat er gebeurt :)
 
Dat is ook de reden dat ik geen namen heb genoemd. Ik wil niet voorbarig zijn zoals ik ook aangaf ben ik bewust dat ik zelf wellicht assertiever kan zijn. Maar dat neemt niet weg dat dreigen het examen te annuleren niet de juiste manier is (mijn mening) en dat is een obiectieve waarneming want dat staat zwart op wit in een smsje.
Morgenmiddag iig weer een blokles, dus we zullen zien wat er gebeurt :)

en heb je dit ook uitgesproken naar je instructeur?
 
en heb je dit ook uitgesproken naar je instructeur?

Helaas hier vandaag geen tijd voor gehad, mijn instructeur kwam een aantal minuten te laat, en we waren ook te laat terug door een defect stoplicht waardoor ik bijna mijn volgende afspraak miste.
Vrijdag een herkansing :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan