Motorinstructeur verplicht tot extra lessen na aanvraag avd

FritC

MF'er
1 jul 2011
66
0
Alblasserdam
De 27e staat mijn avd gepland, hiervoor heb ik vanzelfsprekend ook al betaald.
Maar nu doet mijn instructeur moeilijk over het aantal lessen dat ik nog moet nemen.
Hij vindt, of beter gezegd eist van me dat ik tot het examen nog minstens 2 lessen van 2x50min per week neem. Dit komt op mij over als geldklopperij, helemaal gezien het enige commentaar op mijn laatste les was dat ik iets rustiger moest kijken.
Als ik weiger zoveel lessen te nemen ben ik bang dat mijn instructeur moeilijk gaat doen, en dat misschien mijn examen in gevaar komt, tenslotte, ik rij op een motor van de rijschool en de instructeur zit naast de examinator als het uberhaupt zo ver komt.
Wat zouden jullie doen in mijn schoenen, en welke rechten heb ik als mijn instructeur daadwerkelijk moeilijk gaat doen?

Verder vraag ik me af wat voor soort technische vragen ik kan verwachten op mijn avd (met de antwoorden natuurlijk).

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
neem die 2 extra lessen nu maar gewoon is nog altijd goedkoper dan zakken voor je AVD ;)
en de puntjes op de i zetten kan zeker geen kwaad, en als jeje Atje hebt denk jij niet meer aan die 2 lessen extra hoor ;)

vragen:
soorten vloeistoffen in je motor.
pijltje op je band.
waar dient een ventieldopje voor..

denk hier niet te moeilijk over.. appeltje eitje als je een beetje technisch inzicht hebt en dingen snapt.
 
Ik was ook van plan om iedere week nog 1 blokles van 2x50min te nemen. Maar 2 bloklessen in de week is wel erg overdreven. Ik heb helaas geen ongelimiteerd budget maar het is niet eens per se een geldkwestie maar meer het principe dat ik niet graag op zo'n manier uitgezogen wil worden
 
Ik was ook van plan om iedere week nog 1 blokles van 2x50min te nemen. Maar 2 bloklessen in de week is wel erg overdreven. Ik heb helaas geen ongelimiteerd budget maar het is niet eens per se een geldkwestie maar meer het principe dat ik niet graag op zo'n manier uitgezogen wil worden

als jij vind dat je er dan klaar voor bent wie is de instucteur dan?
bedoel natuurlijk wilt die man geld van je zien en natuurlijk wilt die zoveel mogelijk verdienen.
maar hij is ook de gene die veel ervaring heeft met examen doen.

die van mij zei het ook heb geluisterd en in 1 keer geslaagd 2 maanden terug.

weet niet hoeveel lessen je dan gehad hebt voor je AVD?
 
Tja, vergeet niet dat je tijdens je examen door de zenuwen vaak 1 of 2 niveau's terug zakt.
Als je tijdens de lessen rijd voor een 8 heb je kans dat je voor je examen net een 6je haalt bij wijze van spreken.
Vind het dus niet zo gek dat hij je nog wilt laten rijden, kan je mooi de puntjes nog even op de i zetten.
 
1 keer een blok van 2 x 50 min per week zou ik gewoon doen ;) 2 keer lijkt me ook wat overdreven
 
Gewoon doen.. Of iig de helft van wat hij aanraad.
Hij zegt het heus niet om ( alleen maar ) je geld "af te troggelen"

Ik lach me de ballen uit de broek als je het niet doet en je zakt. _O-
 
Ja ik begrijp dat de instructeur beter weet wat er op het examen wordt verwacht dan ikzelf maar ik ben realistisch genoeg om in te zien waar ik nog fouten maak en waar niet. Ik rijd nu 6jaar auto, dus qua verkeersinzicht zit het ook snor.
Het is begrijpelijk dat ik iedere week nog even een blokles neem om het in de vingers te houden en waar nodig te verbeteren maar 200 min in de week is echt overkill.
@kimvn dat vind ik dus ook. Ben alleen bang dat mijn instructeur erg moelijk gaat doen en wellicht mijn avd annuleert (alhoewel dat volgens mij niet mogelijk is).
 
ik vind het dus helemaal niet vreemd, toen mijn examen werd geplanned werd er ook gesteld hoeveel lessen ik nog voor die tijd "moest" hebben :Y
 
Jammer dat je er zo negatief in staat. Je hoort het veel dat er de laatste weken voor het examen iets meer gelest wordt. Vlieguren opbouwen, zelfvertrouwen kweken. Ik vond het prettig en kan het je ook echt aanraden.

Mocht je het echt niet willen en het gevoel hebben dat je uitgeklopt wordt dan moet je het niet doen maar ik denk dat je het echt verkeerd ziet.....

Succes met je examen in ieder geval.
 
Kan het je ook zeker aanraden, niet zo zeer om 'nog beter' te gaan rijden, maar om zoals anderen zeggen het gevoel vast te houden.

Ik ga 1 Augustus afrijden, en neem voor die tijd ook wat extra lessen om het gevoel erin te houden. Die paar eurootjes extra haal je er uit als je in 1x slaagt. :)
 
Dus 4 extra lessen? Wat is dat nou, dat is nog geen 200 euro?
Dat rij je in de 1e maand al op als je je rijbewijs hebt!
200 euro is nog altjid goedkoper als weer een AVD + extra lessen... Ik denk dat je rij-instructeur er iets meer kijk op heeft en er ervaring mee heeft als jou ;) Na mijn AVB zijn bij mij ook 2 extra bloklessen extra ingeplanned. Ja, kost iets geld, maar ik vertrouw op hun kunde en ervaring. Ook al had ik het idee dat het niet echt nodig was. Maar het is wel lekker voor je vertrouwen met de motor, en je gaat relaxter door het verkeer.
 
Laatst bewerkt:
Eh... ik heb destijds mijn rijbewijs behaald met alleen maar 1x per week twee uur rijden achter elkaar :?

Je kan best nog wel wat extra lessen nemen in de week voor je examen, maar om zoiets nou te verplichten.....
 
De 27e staat mijn avd gepland, hiervoor heb ik vanzelfsprekend ook al betaald.
Maar nu doet mijn instructeur moeilijk over het aantal lessen dat ik nog moet nemen.
Hij vindt, of beter gezegd eist van me dat ik tot het examen nog minstens 2 lessen van 2x50min per week neem. Dit komt op mij over als geldklopperij, helemaal gezien het enige commentaar op mijn laatste les was dat ik iets rustiger moest kijken.
Als ik weiger zoveel lessen te nemen ben ik bang dat mijn instructeur moeilijk gaat doen, en dat misschien mijn examen in gevaar komt, tenslotte, ik rij op een motor van de rijschool en de instructeur zit naast de examinator als het uberhaupt zo ver komt.
Wat zouden jullie doen in mijn schoenen, en welke rechten heb ik als mijn instructeur daadwerkelijk moeilijk gaat doen?

Verder vraag ik me af wat voor soort technische vragen ik kan verwachten op mijn avd (met de antwoorden natuurlijk).

Alvast bedankt voor jullie hulp

Als jij vindt dat je er klaar voor bent dan zou ik het lekker op 1 blokuur in de week
houden en als jouw instructeur iets anders "eist", en het echt zooo belangrijk vindt,
dan geeft hij jou die extra lessen maar gratis ;)
 
Wat hierboven ook al gezegd werd, de instructeur kan niks van je eisen, als jij geen extra lessen wil en vind dat je er klaar voor bent, dan is het klaar, daar heeft de instructeur niet heel veel over te zeggen. Ik weet echter niet hoeveel invloed een instructeur kan hebben op je examen, aangezien de aanvragen altijd wel via de instructeur gaan.

Heb je al gevraagd waarom hij van mening is dat je die twee extra lessen nodig hebt?

Twee extra lessen kan mijns inziens nooit kwaad, dus ik zou ze maar gewoon nemen ipv de discussie aan te gaan, alhoewel het me tegen de borst stuit dat hij de extra lessen 'eist' van je.
 
Naja je kan het em ook gewoon voorleggen dat je geen extra geld hebt voor 2x bloklessen in de week, kan ik ook wel goed begrijpen. Maar probeer tussen de laatste blokles en het AVD dan wel wat dagen te houden zodat je nog eventueel een extra lesje in kan plannen als er echt nog verbeter puntjes zijn..
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het ziet er naar uit dat ik toch maar die extra lessen die mijn instructeur eist neem, of misschien nog 1 les eraf proberen te krijgen. Dan moet ik mijn principes maar even aan de kant zetten om problemen uit de weg te gaan.
Ik vind het wel jammer dat het zo moet gaan. Sowieso heeft mijn instructeur al niet zo'n goede indruk achtergelaten in de tijd dat ik er heb gelest en ik ben niet de enige lesser die dat zo ziet overigens :(
Maar hopen dat het snel de 27e is en ik daarna mijn eigen motor kan kopen en rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan