Motorjack met "bult" op de rug

Superfly

Die hard MF'er
10 mrt 2003
531
6
Je ziet ze af en toe op weg en bij de races zijn
ze gemeengoed. Die jassen/pakken met zo'n bult op
de rug. Het zal dus earodynamisch wel in orde zijn.

Zijn er mensen die er ervaringen me hebben in gewoon
dagelijks (sportief) gebruik?? Heb je bv minder lawaai
van je helm? Lijkt het alsof je minder luchtweerstand
hebt? Minder turbulentie rond de helm, omdat alles wat
meer gestoomlijnt is??

Of werkt het ding pas als je op de tank ligt? Met een
toerhouding kan ik me voorstellen dat het niets helpt.
 
Bij de Alpinestars Race Replica suit dient die bult ook als ventilatie, en verder is het gewoon een stukje aerodynamica.

full


ik kan me zo voorstellen dat dat wel prettig is als je er ook nog een rugprotector onder draagt :)
 
ALs je van die bult af wilt, kan je ook door het enge donkere bos rijden.
Ik had laatst een goede fee daar voor haar sokken gereden en bood maar gelijk aan haar thuis te brengen.
Toen ze voor de deur stond vond wel dat het allemaal wel mee viel en ik mocht een wens doen.
Nou, ik wilde gelijk van mijn bult af en tadaaaa ik heb geen bult meer op mijn rug. ;)
 
De bobbel is vooral bedoeld om de nek te ontlasten bij hoge snelheden.

In de motorracerij staan coureurs steeds meer aan hoge snelheden bloot, wat een enorme belastig is voor hun nek. Door de 'bult' kan de nek ontlast worden, omdat de nek niet verder naar achter kan doorbuigen.

Bescherming is het niet echt, omdat je een onnatuurlijke houding krijgt als je op je rug ligt met deze bescherming.
 
Laatst bewerkt:
Die nieuwe van alpinestar zijn wel bedoelt ook als protectie is mij verteld.

s4s
 
Bult is voornamelijk bedoeld voor airodinamica( :? ) gestroomlijnd dus, in het engels is het niet voor niks::: speedhump :)
Voor bescherming zou ik toch nog maar ff een rug protector aanschaffen.
 
en ik maar denken dat het was voor als je vol op je rug klapt dat je helm niet zo uitsteekt dat je met je kin op je borst klapt en je nek breekt :? .
 
Nadeel van zo'n bult is wel als je bij hoog opgehangen stoplichten staat te wachten, en naar boven wilt kijken, je helm wordt tegen gehouden door die bult....
 
Ben ook heel benieuwd hoe dat nou rijdt, in vergelijking met een "standaard" leren pak / textiel pak...

ben zwaar aan het overwegen om ook zo'n Quasimodo-jack aan te schaffen
 
ALs je van die bult af wilt, kan je ook door het enge donkere bos rijden.
Ik had laatst een goede fee daar voor haar sokken gereden en bood maar gelijk aan haar thuis te brengen.
Toen ze voor de deur stond vond wel dat het allemaal wel mee viel en ik mocht een wens doen.
Nou, ik wilde gelijk van mijn bult af en tadaaaa ik heb geen bult meer op mijn rug. ;)


nee, hij zit nu aan de voorkant.
 
Volgens mij is het in de racerij enkel voor de aerodynamica. Op de openbare weg is het vooral show. Op een snelle racer met dito rijstijl staat het wel OK.

Heb zelf zo'n ding op mijn pak zitten (pak was in de aanbieding), maar vind het eigenlijk alleen maar omhandig. Ding zit wat in de weg als je een keer een rugzak op je rug wilt hangen.
Als ik weer een keer een pak koop, dan zonder zo'n bobbel.
 
Ik heb ook zo pak met een bult maar ik merk er niets van dat dat ding op mijn rug zit hoor.Zit mij echt niet in de weg.
Maar ik dacht dat die bult ook voor het vallen was en natuurlijk voor de snelheid maar hoofdzakelijk voor het vallen.Maar maakt niet uit zit in indergeval goed.Dat pak van mij is van texport bevalt goed. :]
 
Joh meen je dat nou smitjr zou niet goed zijn he als ze die niet had.Ik heb ook een bult als zij lekker naast mij in bed ligt ..... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan