Motorjas te klein?

l2ckey

MF'er
13 jan 2015
141
0
Hallo allemaal,

Na bij de motorbeurs geweest te zijn en wat jassen te hebben gepast kwam ik bij de alpinestars gp pro jas uit. Deze heb ik gepast in twee maten, maar uiteindelijk toch in overleg met verkoopster deze maat gekocht. Nadat ik thuis kwam en hem nog eens aan had de discussie met me ouders gehad(niet motorrijders) dat hij te klein zou zijn. Nu was mijn vraag wat vinden jullie terugbrengen en grotere halen of deze behouden?
http://postimg.org/delete/71s13xq34/
http://postimg.org/delete/o2xsy823w/
http://postimg.org/delete/n42nd60dm/
http://postimg.org/delete/gmyedq5c4/
 
Volgens mij zit die je prima hoor. Als je je pens er normaal in kan houden is het prima.

Die dingen horen strak te zitten.
 
Foto's doen het niet....


Ga er mee op een motor zitten, dan merk je vanzelf of te klein is of niet...
 
Ziet er goed uit toch? Mijn jas zit ook zo, als ik rechtop sta zit hij niet echt lekker maar eenmaal op de motor zit hij als gegoten.
 
Zie er op het eerste gezicht niks mis mee. Zo'n pak moet in eerste instantie echt strak zitten - dan vormt hij zich naar je lichaam.
 
Ja en omdat het leer zal hij wel nog wat meevormen. De discussie ging over dat de jas niet over mijn spijkerbroek heen valt.
 
Dit soort jacks draag je niet boven een spijkerbroek hé. Hier hoort een leren broek onder zodat het een functioneel combipak wordt.

Vind het altijd een stom gezicht spijkerbroeken met race(leren)jacks.
 
Laatst bewerkt:
Dat over die spijkerbroek ga je niet oplossen met een grotere maat... Dan moet je een heel ander model nemen als je dat persee wilt.
 
Wanneer ik mijn jas van m'n broek rits en hem op een spijkerbroek draag is hij nog een heel stuk korten dan jouw jas. Mooie jas, zit goed, niet ruilen maar heel snel op zoek naar een motor om hem in te rijden :D
 
Wat een raar model motor heb jij?
Je staat alsof je op een crosser staat, en daarbij heb je je handen op een chopper stuur.
Ga eens op een krukje zitten en met je handen alsof je bestek vasthoudt.
 
Wanneer ik mijn jas van m'n broek rits en hem op een spijkerbroek draag is hij nog een heel stuk korten dan jouw jas. Mooie jas, zit goed, niet ruilen maar heel snel op zoek naar een motor om hem in te rijden :D


:^

Jas hoort bij een leren broek. Vaak kun je ze vast ritsen.
Mijn jas is ook korter dan deze hierboven. Spijkerbroek valt vaak op de heupen, een motorbroek komt over de heupen heen.
 
Wat een raar model motor heb jij?
Je staat alsof je op een crosser staat, en daarbij heb je je handen op een chopper stuur.
Ga eens op een krukje zitten en met je handen alsof je bestek vasthoudt.

Wil een ducati hypermotard gaan rijden.
Maar denk dat ik gewoon een leren motor broek koop.
 
Ja en omdat het leer zal hij wel nog wat meevormen. De discussie ging over dat de jas niet over mijn spijkerbroek heen valt.
Moet niet gekker worden, ouders die vinden dat de jas van hun zoon te kort is :+

Als het jack dicht te ritsen is zonder adem / buik inhouden, armlengte goed is en lekker zit is de maat / pasvorm goed.

Bij twijfel beter terugbrengen.
 
Laatst bewerkt:
Wil een ducati hypermotard gaan rijden.
Maar denk dat ik gewoon een leren motor broek koop.

Dan zeker terugbrengen die jas en voor een wat langer jack gaan.
Hypermotard is wel een brommer die je snel pakt voor even van A naar B gaan zonder je om te kleden.

Is dan wel zo handig om een motorjas te hebben die wel over je spijkerbroek heen valt.
Je ouders hebben gewoon gelijk :+

Keuze is tegenwoordig reuze in comfortabele motorjacks.
 
Prima jack! Schouder positie prima, oksels trekken niet bij gestrekte armen, waarbij de jas op je rug alsnog voldoende ruimte biedt. Mouwlengte perfect, pak een sportieve handschoen met een langere sluitrand zodat deze mooi over de jas heen valt. Bij een Hypermotard heb je sowieso minder last van opkruipende mouwen, doordat je rechter op zit.

Hoe jouw pak nu zit, zo zouden er meer moeten zitten!

Leuk dingetje: wij verkopen zelf ook motorkleding, zowel leer als textiel. 90% van mijn klanten zouden met een 1 of 2 maten te groot pak de deur uit lopen als ik ze de vrije keuze zou laten. "Omdat hij zo lekker zit", terwijl er vergeten wordt dat een motorpak gewoon strak moet zitten.

Vaak wordt motorkleding door klanten vergeleken met normale kleding, dus ook qua pasvorm.
 
Laatst bewerkt:
Wil een ducati hypermotard gaan rijden.
Maar denk dat ik gewoon een leren motor broek koop.

Zeker doen, heb je je broek ook niet kapot als je een bocht maakt ;)



Als je een 1100S zoekt trouwens, dan heb ik nog wel een mooie voor je in de aanbieding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan