Motorjas vastmaken aan kevlar jeans

Flitspop

Die hard MF'er
6 jun 2011
664
0
Ik heb een lederen jas gekocht. Daar zit zoals bij velen jassen een rits aan waarvan je een deel kunt vastnaaien aan een broek. Er zit ook een klein lusje van een centimer of 6 aan. Zie foto:
PdNcqWz.jpg


De lus kan los met de drukknoop:
lhqKyPE.jpg


In eerste instantie had ik gedacht om de rits te gebruiken. Maar dat kun je maar voor één broek gebruiken en het maakt de spijkerbroek lelijk(loop de hele dag rond met een zwarte rits op mijn bips).

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een alternatief. Misschien kan ik wat met dat kleine lusje? Ik heb geprobeerd om deze aan de riemlussen van de broek te bevestigen. Maar daar is hij te kort voor.

Ik heb eigenlijk twee vragen:
1. Waar is die korte lus voor?
2. Wat is de beste/handigste manier om de jas aan een kevlar jean te bevestigen?
 
Als je dan toch echt je jas aan een broek vast wilt maken moet je een rits gebruiken. Een rits op je kont is altijd nog beter dan een bretels die bijna op de grond hangt :X

En wellicht kun je er een oplossing voor verzinnen dat de rits aan je broek ergens invalt ofzo of aan de andere helft van de rits vastgemaakt kan worden zodat je het kan dichtritsen op je vroek.
 
heb je dan meerdere kevlar jeans??

hoe dan ook, als je achter een naad van de boord een stukje loshaalt, kan je de rits daar zo tussen proppen. Dan valt het absoluut niet op.

Alternatief is om hem aan de binnenkant tegen de boord te stikken. Dan zie je er aan de buitenkant niets van. Maar da's iets lastiger vastmaken en mogelijk ga je hem mogelijk voelen als je geen shirt bij de broek in draagt (al denk ik dat dat meevalt, want de achterboord zit zelden erg strak tegen de huid).
Naai hem in dat geval niet al te hoog, zo tegen de onderrand van de boord.
 
bij bmw heb je in de spijkerbroek een flap zitten die je naar binnen kunt vouwen als je alleen de broek aan hebt..

daar zit de rits aan.. ik vouw hem naar binnen als ik alleen de broek gebruik..

werkt goed..
 
Die lus haal je om je riem. Maar dat is vooral tegen de tocht, gaat je echt niet redden bij een schuiver met dat drukknoopje...
 
heb je dan meerdere kevlar jeans??

hoe dan ook, als je achter een naad van de boord een stukje loshaalt, kan je de rits daar zo tussen proppen. Dan valt het absoluut niet op.

Alternatief is om hem aan de binnenkant tegen de boord te stikken. Dan zie je er aan de buitenkant niets van. Maar da's iets lastiger vastmaken en mogelijk ga je hem mogelijk voelen als je geen shirt bij de broek in draagt (al denk ik dat dat meevalt, want de achterboord zit zelden erg strak tegen de huid).
Naai hem in dat geval niet al te hoog, zo tegen de onderrand van de boord.

Het idee achter de jean is dat je hem de hele dag draagt. En ik ga niet elke werkdag dezelfde broek dragen. En ooit moet hij worden gewassen.

Het idee om de rits aan de binnenkant te stikken spreekt mij nog het meeste aan. Ben alleen bang dat het gaat irriteren.

Die lus haal je om je riem. Maar dat is vooral tegen de tocht, gaat je echt niet redden bij een schuiver met dat drukknoopje...

Dan is dat vast bedoeld voor een broek die hoger zit dan deze, want hij is bij mij echt te kort.

bij bmw heb je in de spijkerbroek een flap zitten die je naar binnen kunt vouwen als je alleen de broek aan hebt..

daar zit de rits aan.. ik vouw hem naar binnen als ik alleen de broek gebruik..

werkt goed..

Dit brengt mij op een idee. Misschien dat ik een kleermaker ga vragen om aan de binnenzijde van de boord een spijkerstof flap te maken en daaraan de rits te bevestigen.

Ik blijf alleen wel met het probleem dat ik maar één rits heb.
 
draag je altijd een riem? misschien iets maken wat je om je riem kan schuiven. en als je op locatie bent er weer tussenuit haalt?
 
bij een goed naaiatelier kunnen ze een rits pakken die ook op je jas past..
zelf heb ik alleen aan de achterkant de rits zitten..met een spijkerbroek zit het niet fijn als je rits aan de broek helemaal tot aan de voorkant zit..

ongeveer 30cm rits..denk ik bij mij..
 
Het idee om de rits aan de binnenkant te stikken spreekt mij nog het meeste aan. Ben alleen bang dat het gaat irriteren.

Zet hem eens vast met drie naaisteekjes en probeer het uit. Bevalt het niet dan is hij zo weer los, bevalt het wel dan naai je hem verder vast.
 
Sommige broeken hebben een dergelijke lus aan de broek, waar je het lusje met drukknoop aan vast kunt maken.
 
Zet hem eens vast met drie naaisteekjes en probeer het uit. Bevalt het niet dan is hij zo weer los, bevalt het wel dan naai je hem verder vast.

Ik heb vandaag de hele dag de rits aan de binnenzijde van de broekboord gehad. Je merkt er inderdaad niets van! Nu nog kijken of ik meerderen van deze ritshelften kan scoren..
 
Vaak hebben ze bij de plaatselijke motorkledingzaak nog wel een doos vol halve ritsen liggen. Wel even je jas meenemen om te kijken of hij echt past!
 
Ik heb weleens ergens gezien dat je van die ritshelften hebt waar aan het onderste stuk stof gleuven zitten waardoor je je riem kan doen..
Moet dan maar net dezelfde rits zijn.
Succes met zoeken,mzzlllss,Rob.
 
als de rits aan de binnenkant goed werkt ga ik dat misschien ook wel eens proberen.
mijn leren jas kruipt altijd een stukje omhoog als ik met de kevlar jeans rij. Rij dan altijd met een bijna blote onderrug.
Jas is eigenlijk iets te kort, maar als ik hem vast rits aan mijn leren broek is het geen probleem.
 
Halvarssons_waist_zip.jpg

Halvarssons Waist Zip

Is dit wat? Doe je je riem door, handig.
Dat is niet verkeerd!


Zelf heb ik ook dit probleem. Ik heb net een kevlar jeans weer gekocht. Ik had nog een Halvarssons jeans liggen maar de knie moet gerepareerd worden.

Zelf ga ik bretels zetten. En over mijn doorwaaijas zet ik dan meestal een hesje of een gele jas.

Daarna dacht ik ook aan rits erop laten naaien.

Maar als dat toch niet je ding is. Misschien klittenband stukjes laten naaien in plaats van ritsen. En dan dus de harde haakjes op de broek en de zachte op de jas. Zo komt de harde deel niet tegen je rug mocht het loskomen of als je alleen de jas draagt.
 
Gewoon een niergordel dragen, dan heb je ook geen gedoe met blote rug.....het zit nog lekker ook
 
[afbeelding]

Revit Belt Safeway

ff gekeken, zie ook filmpje, dan zie je beter hoe hij in elkaar zit. Slim principe, maar wel prijzig.
Voor een grijpstuiver is dit ook heel gemakkelijk zelf te produceren! Desnoods even naar de schoenmaker om dit te laten doen.
De benodigde halve ritssluiting zit als het goed is, gewoon bij je jas.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ze(=Evolution) gemaild en toen hebben ze een handvol van die ritsen naar me gestuurd via de post, gratis!
De kleermaker heeft het op de broeken gezet, dus mijn probleem is hiermee de wereld uit.

De oplossing van rev'it is een mooie, maar toch weer een extra handeling. Moet je iedere keer die rits van je riem verwijderen, of accepteren dat je er mee rond loopt. Ik heb de rits aan de binnenkant van de broek zitten, dus je ziet hem niet(hebt er ook geen last van) maar hij is wel altijd aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
Ja service is goed bij ze. Hadden mij ook extra korte rits toegestuurd.

Zo heb ik het ook gedaan bij mijn Motorjeans. Zodoende kan je ook gewoon nog een riem dragen. Werkt perfect!
 
Terug
Bovenaan Onderaan