motorkeuring voor aankoop?

Bianca1

MF veteraan
14 sep 2006
5.662
0
Maasland
Bestaan er eigenlijk voor motoren ook van die keuringen net als bij auto's? Het zit namelijk zo: ik wil een motor gaan kopen bij een particulier maar ik ben zelf nog niet in het bezit van het motorrijbewijs. Nu durf ik het niet aan om de motor zonder proefrit te kopen. Ik wil toch wel weten of die motor motorisch in orde is. Nu weet ik dus dat er voor auto's van die keuringsstations zijn maar voor de motor kan ik hier niks over vinden. Ik heb een motorzaak gebeld en die doen dat zelf niet, maar verwezen mij naar de anwb. Als ik echter op de site van de anwb kijk zie ik dat de anwb dat ook niet doet. Nu lijkt het me sterk dat dit nergens kan dus wellicht weet hier iemand een oplossing of waar ik wel zo'n keuring kan laten doen voor ik een motor koop.
 
Thanks, dat ziet er wel interessant uit maar helaas dat het met kilometervergoeding wel heel duur gaat worden. Mocht ik geen andere optie tegenkomen dat zal ik dat overwegen.

Maar hoop wel dat iemand nog andere opties heeft. Zijn er echt geen bedrijven die zulke keuringen doen?
 
Je zou natuurlijk nog even wat andere motorzaken kunnen bellen.
Zoek er een uit waar je ook het onderhoud wilt laten doen,
dat kun je dan ook duidelijke maken, en zijn ze misschien ook eerder
bereid zo'n keuring te doen.
 
De keuring van Erik kost natuurlijk (incl km-vergoeding) wel aardig wat. Maar wat kost het je wanneer je een miskoop doet of er later achter komt dat er voor een paar honderd euro ('als het mee zit') alsnog gerepareerd moet worden?

Ik heb m'n fiets laten keuren door Erik en daaruit bleek dat er voor minimaal 500,- euro achterstallig onderhoud was. Met het keuringsrapport in de hand gaf de verkoper inderdaad toe en verlaagde de prijs. Dus had ik de keuring er ruim uit!

Lees de ProMotor maar eens wat voor narigheid er wordt aangeboden...
 
@motomarz: de winkel die ik had gebeld was motoport. Ben zelf niet bekend in de regio waar die motor staat maar zal via de telefoongids nog eens verder gaan zoeken. Wellicht dat het helpt om te zeggen dat ik de motor daar ga laten onderhouden. Bedankt voor de tip

@SleepwalkeRR: Ik ben me er van bewust dat zo'n keuring me veel ellende kan besparen dus zo'n keuring wil ik sowieso wel doen. Alleen lijkt het me handiger om dat te laten doen in de buurt van waar die motor staat (dan zou de eigenaar eventueel de motor er zelf heen kunnen rijden). Maar wat jij zegt is ook een goede optie waar ik niet aan gedacht had. Zoiets zoek ik eigenlijk wel alleen zijn de kilometers minder.

Ik zal morgen nog eens wat bedrijven proberen.
 
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar woont er geen technisch goed onderlegde forummer bij je in de buurt die mee een kijkje kan gaan nemen?
Anders is naar een motorzaak bij je in de buurt gaan met die motor en hem daar even na laten kijken ook een optie. Tegen gewoon uurtarief zijn de meesten best bereid om hem even na te lopen hoor. :Y
 
@motomarz: de winkel die ik had gebeld was motoport. Ben zelf niet bekend in de regio waar die motor staat maar zal via de telefoongids nog eens verder gaan zoeken. Wellicht dat het helpt om te zeggen dat ik de motor daar ga laten onderhouden. Bedankt voor de tip

@SleepwalkeRR: Ik ben me er van bewust dat zo'n keuring me veel ellende kan besparen dus zo'n keuring wil ik sowieso wel doen. Alleen lijkt het me handiger om dat te laten doen in de buurt van waar die motor staat (dan zou de eigenaar eventueel de motor er zelf heen kunnen rijden). Maar wat jij zegt is ook een goede optie waar ik niet aan gedacht had. Zoiets zoek ik eigenlijk wel alleen zijn de kilometers minder.

Ik zal morgen nog eens wat bedrijven proberen.


Dan zou ik het anders doen:
Zoek een motorzaak bij jou in de buurt uit.
(Of in de buurt van je werk als dat beter uitkomt)
en zoek dan in die regio een motor.

Scheelt een hoop gereis, hoop gedoe, en dan heb je meteen een
motorzaak in de buurt waar je je motor heen kunt brengen voor
onderhoud enzo.
Want onderhoud wil je niet laten doen door een zaak die een dag rijden verderop zit...
 
De motor staat ongeveer 40 kilometer van mij vandaan, dus dat valt nog reuze mee hoor. Kan de motor zelf niet naar zo'n bedrijf rijden dus dat zou de verkopen dan moeten doen. Heb totaal nog geen idee waar ik het onderhoud wil gaan doen. Ik moet eerst maar eens zien een motor te vinden/kopen.
 
Laatst bewerkt:
De motor staat ongeveer 40 kilometer van mij vandaan, dus dat valt nog reuze mee hoor. Heb totaal nog geen idee waar ik het onderhoud wil gaan doen. Ik moet eerst maar eens zien een motor te vinden/kopen.

Dat valt inderdaad wel mee ja.

Aan je plaatje te zien heb je je motor al gevonden :+
 
Het is echt van belang dat je een motor laat keuren wanneer je 'm particulier koopt. Ik heb wel gebruik gemaakt van die keuring van erik van lent, en hij heeft mij 2 keer behoed voor een miskoop. Toen heb ik maar eentje aangeschaft via een erkende dealer.

full


Superblij mee. *O* *O*
 
Mooie motor hoor. Eerst wilde ik ook die telefonica uitvoering. Ik heb waarschijnlijk al iets anders gevonden voor zo'n keuring. Namelijk een bedrijf die een keuring wil doen. Die zijn nog een stuk goedkoper ook (ongeveer 50 euro) al wil ik op die keuring niet echt bezuinigen. Zeker niet als jij zegt dat je 2 keer voor een miskoop behoed bent.

Ik zou ook wel bij een erkende dealer willen kopen maar ik weet te goed wat ik wil en dan beperk je jezelf toch al een stuk in de keuze helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan