Motorkeuze (budget: 1500)

Wat een bullshit over die Gixxer uit '91!!!
Net alsof die dingen toen al 150Pk hadden :Z

Zo'n ding is trager dan een gemiddelde 600 van nu.
uhm... ik heb niét gezegd dat die te snel zijn, zei dat ze te zwaar waren, qua gewicht dan.
Ik trok met mn 95-er zx6r die gsxr750 '92 er met gemak uit, maar als ik die gsxr vergelijk met de bandit 600 die een andere vriend van me nu heeft gekocht... is dat écht een verschil in gewicht en wendbaarheid.
 
keuzes. ik heb een bandit gehad en diverse personen met de snelheid door de bergen en over de dijkjes verbaasd.(wel de veren aanpassen /vervangen)
Het is natuurlijk geen sportmotor en als ik opnieuw zo moeten kiezen zou ik voor die fizzer1000 gaan.
 
uhm... ik heb niét gezegd dat die te snel zijn, zei dat ze te zwaar waren, qua gewicht dan.
Ik trok met mn 95-er zx6r die gsxr750 '92 er met gemak uit, maar als ik die gsxr vergelijk met de bandit 600 die een andere vriend van me nu heeft gekocht... is dat écht een verschil in gewicht en wendbaarheid.

Dan was die GSXR750 vast niet helemaal goed, want ik ben op mijn GSXR1988 tot de 200 ongeveer even snel als een SRAD600.

Op folembray reed ik op de een na snelste groep vooraan mee. Dat je met een 18 jaar oldskool niet hard rond kan gaan is dus de grootste mogelijke onzin.

Ik zou voor de GSXR gaan maar dat komt meer omdat ik een FZR600 / CBR600 helemaal niks vind uitstralen. De FZR600 / CBR600 zullen wel het makkelijkst te rijden zijn. De oliegekoelde blokken van de gixxers zijn idiot proof. Let wel bij kilometer standen van boven de 50k op overmatig olieverbruik.
 
Laatst bewerkt:
Afrijden doe ik pas wanneer ik net 21 ben geworden, heb geen zin om 2 jaar te moeten wachten voordat ik een 'vrije' motorkeuze heb.
Als ik nu niet het geld al had liggen om een motor te kopen dan was ik over een half jaartje begonnen met lessen.
Ik zie het dan ook als een extra half jaartje af en toe plezier waar ik nog wat van opsteek ook.
Is dit niet echt een staaltje van 'ikwilikwilikwil'?
Ten eerste lijkt het me onverstandig om zo'n motor te kopen terwijl je nog een beginneling bent en ten tweede lijkt het me helemaal onverstandig om met je eigen motor te gaan lessen. Waarom denk je dat er valbeugels op een lesmotor zitten?
Maja als je al je verstand opzij zet alleen maar omdat je zo graag een motor wil hebben dan wens ik je veel succes!
In elk geval 1 tipje mijnerzijds: tjek ff heel goed hoe het verzekeringstechnisch is geregeld als je zo'n oud hok laat vallen o.i.d. tijdens de les want als je WA bent verzekerd kun je zelf opdraaien voor zulke kosten.
En als je goed wil leren rijden moet je niet voorzichtig hoeven doen omdat je bang bent dat je je eigen motor beschadigd.
 
Het liefst ga ik nu al motor rijden, het minpuntje is dat ik dan eerst 2 jaar 25kw moet rijden terwijl ik met een jaartje al 21 ben. Het gaat me dan vooral om de motorkeuze, die is voor een racer-achtig model vreselijk klein als hij op de papieren 25kw moet hebben en ik er nog wat aan heb wanneer ik zwaar mag rijden. In ieder geval voor dit geld...

De fzr600 waar ik naar kijk, daarbij moet de koppakking vervangen worden en daar zit een streetfighter voorkapje op (wat ik zelf wel mooi vind, moet dan alleen nog een ander stuurtje op) maar wat wil je voor 1000euro.
Als voor deze fzr600 '93 een legale (betaalbare) 25kw kit te krijgen is trekt deze mij ook wel.

Het is me duidelijk dat lessen op een eigen motor hier zwaar wordt afgeraden dus dat zal ik dan ook niet gaan doen.

Dus nogmaals, weet iemand wat van een legale afvoerkit voor een fzr600 uit '93?
 
voor dat budget moet je veel geluk hebben en veel zoeken en rondvragen. Ik ben met ene gelukje voor dta geld een mooi eproject fiets tegen gekomen. ik ging daar eigenlijk naar een schade fiets kijken maar ze hadden een mooie perfecte yzf 750 staan :}

Dus goed zoeken dna kan het lukken
 
Ik had al gereageerd op de fzr600 ('de mooiweer fiets van mijn vriendin' aldus de eigenaar) en de eigenaar vond het goed als er een technische keuring zou worden gedaan. Er moet alleen wel een koppakking worden vervangen, ik denk zelf dat dat weinig problemen zal geven (correct me if I'm wrong)

Iemand die meer weet over een evt afvoerkit?
 
Is je budget echt maximaal 1500? Anders heb ik misschien nog wat leuks... stukje sportiever en mooier dan een 91 gix
 
Naar mijn weten is er voor de FZR600 geen officiele 25 kW uitvoering. Natuurlijk kan je hem afvoeren, testbankuitdraai vragen en dan zal de verzekering het accepteren en 9/10 agenten ook. Officieel 25 kW op kenteken zal dus niet lukken. Ik heb toentertijd mijn FZR600 uit Duitsland geimporteerd. Hier bestaat deze regeling namelijk al veel meer jaren dan hier en daarom zijn ze er veel meer te vinden met wel 25 kW op kenteken.

Alsnog zou ik het risiko nemen van de vermogensuitdraai...
 
Vervangen hun de pakking, doe je het zelf.?
Laten doen kost je een honderd of 4 bij de fizzer 600 namenlijk.
 
Ik doe dat soort dingen liever zelf (voornamelijk financiele redenen). De pakking zelf schijnt rond de 100 euro te kosten dus dat is te doen.
 
€100,- voor die pakking.
Heb het nooit zelf gekocht maar heb wel egens gelezen dat die koppakking rond de €40,- ligt.
Kan me dus vergissen.
Maar het is goed zelf te doen, blok hoeft er niet uit bij de FZR als je de pakking wil vervangen.
 
rond de 40 euro? dat is dan nog mooier :+

Ik zit wel met dat verzekeringsgebeuren in mijn maag, ik las in verschillende topics dat verzekeraars bij grote schade zich kunnen verhalen op dat het niet op het kenteken staat.
 
Ik kom op internet ook motoren als een cbr400rr of zxr400 tegen, is dat wat? (en dan bedoel ik ook wanneer ik op zwaar mag rijden)
 
1500 ? Jazeker ! Zie hier... komt dat zien !

driewieler.jpg
 
Ik kom op internet ook motoren als een cbr400rr of zxr400 tegen, is dat wat? (en dan bedoel ik ook wanneer ik op zwaar mag rijden)

Heb zelf jaren een ZXR400 gehad; en een vriendin een CBR400rr.
Die dingen zijn echt fun. Bovendien zitten ze toch al snel aan de 60-70Pk; en ze wegen niks.
Je moet ze wel op toeren rijden; maar daar kunnen ze ook prima tegen.

Als eerste motorfiets prima geschikt volgens mij.....

ZXR

aanvullng : De zithoudig is wel navenant sportief... }) })

Bijlage: ZXR.jpg
 
Ga eens opzoek naar een CB-1. Heerlijk motortje, niet stuk te krijgen en leer je goed op sturen. Zelf 10 jaar plezier van/mee gehad.

CBR400RR zal je voor eur. 1500.- waarsch. niet vinden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan