Motorkeuze stress

Nee, we zijn niet allemaal gelijk. Sterker nog, we zijn allemaal verschillend, en er zijn maar weinig motorrijders waar ik goed mee kan opschieten. Motorrijden is een vrij eenzame hobby, en de relaties die het oplevert zijn over het algemeen vrij oppervlakkig. Lidmaatschap van een motorclub geeft wel wat meer structuur en regelmaat aan de hobby, en levert memorabele momentjes op. Maar het blijft een redelijk solitair gebeuren.

Ik hoop dat als de kinderen wat groter zijn, m'n vrouw weer eens achter opstapt, gezellig samen ritjes maken, lekker uitsmijters eten, net als vroeger.
 
Je verteld het alsof het de waarheid is maar het is slechts jouw waarheid ;)

Moet er niet aan denken dat de meid bij me achter op stapt, ben blij dat ze zelf rijd.
en de mensen waarmee ik rijd kan ik het heel goed mee vinden
 
Nee, we zijn niet allemaal gelijk. Sterker nog, we zijn allemaal verschillend, en er zijn maar weinig motorrijders waar ik goed mee kan opschieten. Motorrijden is een vrij eenzame hobby, en de relaties die het oplevert zijn over het algemeen vrij oppervlakkig. Lidmaatschap van een motorclub geeft wel wat meer structuur en regelmaat aan de hobby, en levert memorabele momentjes op. Maar het blijft een redelijk solitair gebeuren.

Ik hoop dat als de kinderen wat groter zijn, m'n vrouw weer eens achter opstapt, gezellig samen ritjes maken, lekker uitsmijters eten, net als vroeger.

Zullen we dit weekend weer lekker niet samen een tochtje maken? *O*
 
Het moet helemaal niks uitmaken wie er wat vraagt of wie er antwoordt.

Dat vind ik nou het mooiste van motorijden; vrouwen mannen en al hun geaardheden door elkaar en allemaal zijn we gelijk omdat we deze geweldige hobby en passie hebben ..............

Juist dat.... er wordt al genoeg onderscheid gemaakt, met begrippen als “vrouwenmotor” voor bepaalde motorfietsen bijvoorbeeld. Tsja wat is dat eigenlijk, een roze motor ofzo? 8)7

Afijn, voor zover het nog niet duidelijk was, ik ben dus ook een vrouw :W
 
Juist dat.... er wordt al genoeg onderscheid gemaakt, met begrippen als “vrouwenmotor” voor bepaalde motorfietsen bijvoorbeeld. Tsja wat is dat eigenlijk, een roze motor ofzo? 8)7

Afijn, voor zover het nog niet duidelijk was, ik ben dus ook een vrouw :W

Vaak zijn vrouwenmotoren net als vrouwenauto's: Niet te groot, niet te zwaar, mooi ontwerp, zonder al teveel toeters en bellen en dan vergeet ik vast nog wel wat.

Uiteraard zijn er vrouwen die zelf een FJR, Hayabusa of Goldwing kopen, net als vrouwen die grote snelle auto's kopen, maar meestal toch de wat kleinere modieuze modellen.
 
Vaak zijn vrouwenmotoren net als vrouwenauto's: Niet te groot, niet te zwaar, mooi ontwerp, zonder al teveel toeters en bellen en dan vergeet ik vast nog wel wat.

Uiteraard zijn er vrouwen die zelf een FJR, Hayabusa of Goldwing kopen, net als vrouwen die grote snelle auto's kopen, maar meestal toch de wat kleinere modieuze modellen.

Hè nou... en ik hou juist van grote, sterke, snelle auto’s met veel toeters en bellen _O-

Toegegeven, voor mijn motor heb ik wel degelijk naar gewicht gekeken. Vind het wel fijn als ik er zelf makkelijk aan de hand mee kan lopen.
 
Goed, ik heb nu dan toch al wel iets op het oog... een goede motor voor weinig geld. Dan kan ik de rest van het geld bewaren en doorsparen voor wie weet ooit iets nieuwers/beters
Maar, ik heb nu een domme vraag ( vind ik zelf ) bij de yamaha mt 07 kan je heel goed zien dat hij abs heeft. Nu zie ik iets soortgelijks bij deze yamaha XJ 600 S ( diversion )
Heeft dat ding nou wel ABS of niet ? xD
yamaha-xj-600-s---diversion-1340725_8.jpg
Ik zou zeggen van wel, :$
 
niet , dat is de km telleraandrijving wat je bedoelt denk ik ,, wel een makkelijk motortje
 
Diversions zijn fijne fietsen, niet te wild, redelijk zuinig, je kunt er aardig mee sturen, maar het hoeft niet.

ABS kun je op een foto herkennen door een extra ring met allemaal rechthoekige gaatjes. Dat zit zowel voor als achter en wat de ABS-computer doet is gaatjes tellen voor en achter. Als voor of achter ineens veel langzamer gaat, gaat hij de remdruk van het wiel dat langzamer draait terug stellen, zodat ze weer even hard draaien.
 
Abs is voor 2008 op weinig lichtere motoren te vinden. Hier een aantal motoetjes met abs.

Suzuki GSF 650 S ABS Bandit
€ 3.990,00

zoiets niks?

Of



Of



Allemaal onder de 4000, maar ook nog wel wat goedkoper te vinden als je wat hogere kmstanden acceptabel vind.

Natuurlijk kun je goedkopere motor kopen, maar ik persoonlijk zal dan altijd het "net niet" gevoel houden. Natuurlijk de rationele keuze is goedkoop beginnen. Van rationele keuzes word je alleen niet altijd het gelukkigste. :]
 
Laatst bewerkt:
25kW op kenteken, maar onbegrensd is echt onverstandig om mee te rijden, immers voldoet je motor niet aan de gegevens in het register. De XJ6 vond ik tov de Diversion erg nerveus rijden.
 
Als de Yamaha Diversion 600 je keus is kan ik je uit ervaring zeggen dat je een hele goede keuze maakt. Het was mijn eerste motor toen ik in 2000 mijn rijbewijs haalde. Het was dezelfde uitvoering als op de foto maar dan in het donkergroen en voor met een enkele remschijf. Ik kocht hem in oktober toen ik geslaagd was voor het rijbewijs. Gelukkig was het een zachte winter en kon ik veel rijden. Eind Mei 2001 had ik er in die paar maanden 17.000 km mee gereden en heb hem ingeruild. Niet omdat hij niet meer beviel maar ik had een zwaardere motor op het oog en kreeg er bijna hetzelfde voor terug als ik ervoor betaald had. De 600 Diversion is een motor die je niet gauw zal verrassen. Het is geen pk monster maar daar moet je vooral als beginnend rijder/ster niet mee beginnen. De pk's van de Diversion zijn ruim voldoende om goed mee voor de dag te komen zelfs nog met duo passagier. Het is een vrij simpele motor qua techniek vergeleken met hedendaagse motoren maar waar niet veel opzit kan ook niet veel aankomen. Als je op tijd een beurtje doet en het blok eerst op temperatuur rijd voordat je wat hoger in toeren gaat rijden zul je veel plezier hebben van die motor. Ze zijn bij normaal gebruik ook nog behoorlijk zuinig en met die stuurkuip zit je comfortabel uit de wind en door het relatief lage gewicht makkelijk te sturen. Daarbij komt dat ze nogal gunstig in prijs liggen en je niet veel verliest aan afschrijving.
Een wat hogere kilometerstand hoeft echt geen bezwaar te zijn mits de motor goed onderhouden is. Laat je niet misleiden door motoren met zeer lage kilometerstanden en dan bedoel ik niet dat met de stand geknoeid zal zijn. Een motor van 10 jaar met 10.000 op de klok is natuurlijk heel aantrekkelijk maar een motorblok heeft meer te lijden van lang stil staan dan van rijden.Let wel op dat je de distributie ketting niet hoort lopen en zoals ik al eerder zei, zorg dat je de motor koud kunt starten. Dan hoor je gebreken aan het blok het beste. Een beetje rauwe loop met koud blok mag maar moet bij dit soort motorblokken op temperatuur een stuk rustiger lopen.
We zijn benieuwd Malissa wat het word.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat de meeste nakedbikes wel nerveuzer rijden dan diversions :+ alles went!

Ik heb proefgereden op een XJ6-S en het nerveuze kwam niet vanuit het feit of er een ruitje op zat, maar dattie eigenlijk alleen maar steeds harder harder harder wil.
 
Abs is voor 2008 op weinig lichtere motoren te vinden. Hier een aantal motoetjes met abs.

Suzuki GSF 650 S ABS Bandit
€ 3.990,00

zoiets niks?

Of



Of



Allemaal onder de 4000, maar ook nog wel wat goedkoper te vinden als je wat hogere kmstanden acceptabel vind.

Natuurlijk kun je goedkopere motor kopen, maar ik persoonlijk zal dan altijd het "net niet" gevoel houden. Natuurlijk de rationele keuze is goedkoop beginnen. Van rationele keuzes word je alleen niet altijd het gelukkigste. :]

Ja ook hele leuke motoren ! Hoge km vindt ik niet erg, ik verwacht er maar 5.000 tot 10.000 km per jaar mee te rijden en ik hoop dat het op zijn minst 3 jaar meegaat nog :)


Rationeel... emotioneel ook wel trouwens xD Nee, uiteindelijk deze diversion niet gekocht. Het grootste probleem is vooral dat mijn lichaam letterlijk ervan krioeld om te gaan motorrijden en ergens weet ik in mijn achterhoofd dat ik het liefst het slechte weer nog even achter mij wil houden en met mooi weer wil beginnen om meer ervaring op te doen. AAARGH, wachten is zo niet leuk.. zacht uitgedrukt. Maar dat herkennen we allemaal wel geloof ik.
 
Als de Yamaha Diversion 600 je keus is kan ik je uit ervaring zeggen dat je een hele goede keuze maakt. Het was mijn eerste motor toen ik in 2000 mijn rijbewijs haalde. Het was dezelfde uitvoering als op de foto maar dan in het donkergroen en voor met een enkele remschijf. Ik kocht hem in oktober toen ik geslaagd was voor het rijbewijs. Gelukkig was het een zachte winter en kon ik veel rijden. Eind Mei 2001 had ik er in die paar maanden 17.000 km mee gereden en heb hem ingeruild. Niet omdat hij niet meer beviel maar ik had een zwaardere motor op het oog en kreeg er bijna hetzelfde voor terug als ik ervoor betaald had. De 600 Diversion is een motor die je niet gauw zal verrassen. Het is geen pk monster maar daar moet je vooral als beginnend rijder/ster niet mee beginnen. De pk's van de Diversion zijn ruim voldoende om goed mee voor de dag te komen zelfs nog met duo passagier. Het is een vrij simpele motor qua techniek vergeleken met hedendaagse motoren maar waar niet veel opzit kan ook niet veel aankomen. Als je op tijd een beurtje doet en het blok eerst op temperatuur rijd voordat je wat hoger in toeren gaat rijden zul je veel plezier hebben van die motor. Ze zijn bij normaal gebruik ook nog behoorlijk zuinig en met die stuurkuip zit je comfortabel uit de wind en door het relatief lage gewicht makkelijk te sturen. Daarbij komt dat ze nogal gunstig in prijs liggen en je niet veel verliest aan afschrijving.
Een wat hogere kilometerstand hoeft echt geen bezwaar te zijn mits de motor goed onderhouden is. Laat je niet misleiden door motoren met zeer lage kilometerstanden en dan bedoel ik niet dat met de stand geknoeid zal zijn. Een motor van 10 jaar met 10.000 op de klok is natuurlijk heel aantrekkelijk maar een motorblok heeft meer te lijden van lang stil staan dan van rijden.Let wel op dat je de distributie ketting niet hoort lopen en zoals ik al eerder zei, zorg dat je de motor koud kunt starten. Dan hoor je gebreken aan het blok het beste. Een beetje rauwe loop met koud blok mag maar moet bij dit soort motorblokken op temperatuur een stuk rustiger lopen.
We zijn benieuwd Malissa wat het word.
Nog een goeie tip erbij, bedankt ! Beter dus een moto van 10 jaar oud met 50.000, dan 1 met heel weinig. Want, zoals je zegt.. stilstaan is lijden. Mijn auto komt uit 2008 en net sinds 2 week in bezit, de eerste eigenaar heeft ook bar weinig gereden nu maar 106 duizend op de teller en om eerlijk te zijn dat ding kraakt een beetje. Ook niet echt heel wenselijk.

Uiteindelijk is het deze diversion niet geworden, maar wie weet word het in het voorjaar rond maart/april alsnog een diversion !
 
Vaak zijn vrouwenmotoren net als vrouwenauto's: Niet te groot, niet te zwaar, mooi ontwerp, zonder al teveel toeters en bellen en dan vergeet ik vast nog wel wat.

Uiteraard zijn er vrouwen die zelf een FJR, Hayabusa of Goldwing kopen, net als vrouwen die grote snelle auto's kopen, maar meestal toch de wat kleinere modieuze modellen.
Wat mij opvalt aan de motoren en met name als vrouwen op een motor rijden is toch dat de meeste motoren te groot uitvallen voor dames. Zo zag ik afgelopen weekend een dame op een Suzuki GS500 voor het stoplicht. Je kon zien dat de dame in kwestie enigszins klein van formaat was en dat viel vooral op doordat ze met gestrekte armen het stuur vast hield en met haar voeten de grond raakte op haar tenen. Nu heb ik ergens een discussie gezien/gehoord waarin motorrijdende dames dit "euvel" ook aanhaalde dat er gewoon teveel mooie motoren op de markt zijn maar niet gebouwd voor de wat kleinere/tengere motorrijdende vrouwen. Motor ziet er goed uit maar toch net te groot, net te fors om er fatsoenlijk op te kunnen zitten. Het idee werd geopperd door deze dames dat de motorfabrikanten hier eens beter op gingen letten en wellicht met modellen op de markt komen waarop de dames wel goed konden zitten. An sich vond ik dit geen slecht idee. Let wel, in een auto kunnen kleine personen de stelen, het stuur en de spiegels instellen op een dusdanige manier dat men meer dan goed achter het stuur kunnen zitten om te gaan autorijden. Wat valt er bij motoren verder af te stellen dan alleen de spiegels? Het enige nadeel van deze voorstel van de dames is dat er helaas lieden zijn die dit seksistisch vinden, discriminerend en denigrerend en noem maar op zonder het probleem goed te herkennen en te erkennen en tegen een zulks voorstel behoorlijk gaan ageren.
 
Wat ik er alleen niet van begrijp is de "stress" in de titel :? zonde ,een motor kopen is t leukste wat er is ,daarom zou je ook beter wat goedkoper kunnen beginnen ,als je dan al "fout" zit , is de stress al een stuk minder als dat je meteen het hele budget erdoor jast .
 
Terug
Bovenaan Onderaan