Motorkeuze stress

Wat ik er alleen niet van begrijp is de "stress" in de titel :? zonde ,een motor kopen is t leukste wat er is ,daarom zou je ook beter wat goedkoper kunnen beginnen ,als je dan al "fout" zit , is de stress al een stuk minder als dat je meteen het hele budget erdoor jast .
De stress zit em voor de jongedame vooral in dat ze voor het eerst een motor gaat kopen. Wie was er niet zenuwachtig bij de aanschaf zijn zijn/haar eerste motor? Iemand die zegt dat ie het niet was, liegt of heeft een zenuwstelsel die niet goed functioneert :+. De dame in kwestie, Malissa, heeft geen enkel ervaring met het kopen van een motor, tuurlijk heeft ze daarom vragen en een beetje stress dan wel zenuwen. Het woord stress letterlijk gebruiken is wellicht enigszins overtrokken, maar zo voelt het voor haar wel aan.

Trouwens wel een goede tip om vooral niet direct voor een dure motor te kiezen om mee te beginnen. Ben er helemaal mee eens. Beter voor weinig een mooie motor kopen en daarmee beginnen om erachter te komen wat de meest ideale motor voor je is dan een dure kopen om na een tijdje erachter te komen dat het niks is en niks wordt en je moet die dure motor verkopen met flinke verlies. Maar dit is een keuze die Malissa zelf moet maken, wij kunnen enkel maar adviseren.
 
De stress zit em voor de jongedame vooral in dat ze voor het eerst een motor gaat kopen. Wie was er niet zenuwachtig bij de aanschaf zijn zijn/haar eerste motor? Iemand die zegt dat ie het niet was, liegt of heeft een zenuwstelsel die niet goed functioneert :+. De dame in kwestie, Malissa, heeft geen enkel ervaring met het kopen van een motor, tuurlijk heeft ze daarom vragen en een beetje stress dan wel zenuwen. Het woord stress letterlijk gebruiken is wellicht enigszins overtrokken, maar zo voelt het voor haar wel aan.

Trouwens wel een goede tip om vooral niet direct voor een dure motor te kiezen om mee te beginnen. Ben er helemaal mee eens. Beter voor weinig een mooie motor kopen en daarmee beginnen om erachter te komen wat de meest ideale motor voor je is dan een dure kopen om na een tijdje erachter te komen dat het niks is en niks wordt en je moet die dure motor verkopen met flinke verlies. Maar dit is een keuze die Malissa zelf moet maken, wij kunnen enkel maar adviseren.
Ik heb daar geen enkele stress over gehad ,goedkoop ding gekocht 4mnd gehad ingeruild op een Z1000 en daarna ca elk jaar wat anders ,t leukste wat er is.en allemaal voor een normaal budget.
Ik zit nu zo n beetje op motor nr 40 en er zullen er nog wel wat volgen,kost de wereld niet.
 
Waarom is dat onverstandig om mee te rijden ? ik mag gewoon vol vermogen.
Omdat 't domweg niet mag.
25kw kit eraf = laten herkeuren, en verzekeren als vol vermogen. Kan anders duur worden als men er na een ongeluk achter komt dat papier en werkelijkheid niet met elkaar overeen komen.
 
Omdat 't domweg niet mag.
25kw kit eraf = laten herkeuren, en verzekeren als vol vermogen. Kan anders duur worden als men er na een ongeluk achter komt dat papier en werkelijkheid niet met elkaar overeen komen.
Als ze vol rbw heeft maakt t toch niet uit ?
De zrx klopt ook niet helemaal met wat er op t kenteken staat aan kwtjes O-)
 
Als ze vol rbw heeft maakt t toch niet uit ?
De zrx klopt ook niet helemaal met wat er op t kenteken staat aan kwtjes O-)
Het punt waar je overheen loopt is het feit dat de motor als een 25 Kw motor is gekeurd. Al heb je A1/A2/A op je rijbewijs, het gaat erom hoe de motor gekeurd is. Koop je met een A rijbewijs een A1 of A2 motor, die ook als zodanig op kenteken bekend staat, en je haalt de begrenzing eraf, dan is herkeuring verplicht. Immers, bij het verwijderen van de begrenzing voldoet de motor niet meer aan de eigen registratie en bijbehorende kenteken registratie.

Bekijk het op deze manier, als jij een brommer koopt die volgens de wetgeving niet meer cc mag hebben dan 50 cc en niet meer dan 4 kW motorvermogen mag hebben en jij gaat jouw brommertje opvoeren zodat ie meer dan 4kW vermogen heeft en sneller rijdt dan 45 km/u, is het dan wettelijk gezien nog een bromfiets?
 
Het grootste probleem is vooral dat mijn lichaam letterlijk ervan krioeld om te gaan motorrijden en ergens weet ik in mijn achterhoofd dat ik het liefst het slechte weer nog even achter mij wil houden en met mooi weer wil beginnen om meer ervaring op te doen.

Die redenatie geeft aan dat je over voldoende zelfbeheersing beschikt wat voor een motorrijder/ster goed van pas kan komen. Daarbij komt dat de komende paar maanden niet ideaal zijn om een mooie rit te maken. Toch denken sommige daar anders over.

Foto3.JPG001gal_29werbinich-elefantentreffen-bayerischer-wald-2018.jpg
 
Ik rij gewoon de hele winter door,maar alleen als het droog is,dat is makkelijk te doen met de juiste kleding.
Verder zijn veel motoren aan te passen aan mensen die kleiner van lengte zijn,maar er zijn ook mensen die zo nodig een
bepaalde motor moeten rijden ook al is die eigenlijk te groot voor ze,dat fabrikanten geen motoren maken voor kleinere mensen is
onzin er zijn genoeg lage en kleinere motoren te koop,maar ja die moet je wel willen rijden,als er in je hoofd zit dat het een
model moet zijn met veel cc,s dan kom je automatisch bij de grotere en zwaardere motoren uit,en die zal je dan aan moeten passen.
Dat kan door het zadel te verlagen,de voorvorkpoten meer door de kroonplaat te laten zakken en door het link systeem van de achtervering te veranderen.
In de handel zijn ook verlagingssetjes te koop.
 
Laatst bewerkt:
Je kon zien dat de dame in kwestie enigszins klein van formaat was en dat viel vooral op doordat ze met gestrekte armen het stuur vast hield en met haar voeten de grond raakte op haar tenen.

Die dame heeft dus duidelijk niet goed nagedacht toen ze die motor kocht. Een goede zit is van levensbelang op een motor. Met gestrekte armen rijden vind je lichaam echt niet leuk. Je moet je ellebogen iets gebogen kunnen houden zodat je armen als een soort schokbreker de klappen op kunnen vangen. En alleen met de tenen aan de grond komen? Daar zul je vlug genoeg achter komen als de motor iets te ver naar links of rechts over helt en je omvalt met alle gevolgen van dien. Mijn advies is om minimaal goed met de bal van de voet aan de grond te komen. Ga bij het proefzitten ook eens iets overhellen en voel of je de motor in bedwang hebt en weer makkelijk recht krijgt. Zoals ik al aangaf, een motor moet passen net als een paar schoenen. Als die niet lekker zitten ben je blij als je ze uit kunt doen. Het zou toch jammer zijn als je om die reden blij bent dat je van je motor af kunt stappen.
 
Laatst bewerkt:
Het punt waar je overheen loopt is het feit dat de motor als een 25 Kw motor is gekeurd. Al heb je A1/A2/A op je rijbewijs, het gaat erom hoe de motor gekeurd is. Koop je met een A rijbewijs een A1 of A2 motor, die ook als zodanig op kenteken bekend staat, en je haalt de begrenzing eraf, dan is herkeuring verplicht. Immers, bij het verwijderen van de begrenzing voldoet de motor niet meer aan de eigen registratie en bijbehorende kenteken registratie.

Bekijk het op deze manier, als jij een brommer koopt die volgens de wetgeving niet meer cc mag hebben dan 50 cc en niet meer dan 4 kW motorvermogen mag hebben en jij gaat jouw brommertje opvoeren zodat ie meer dan 4kW vermogen heeft en sneller rijdt dan 45 km/u, is het dan wettelijk gezien nog een bromfiets?
Ik weet en hoef gelukkig niets te weten van die regels
 
Malissa, waar ben je precies nerveus of zenuwachtig voor?
Kocht 5 jaar geleden mijn eerste motor, na het behalen van mijn A (vol vermogen/> 24 jaar) kocht ik direct een 1150 cc toermotor.
Daarvoor wilde ik altijd een Harley, en die had ik ook gekocht. Maar me aan laten praten dat wanneer je je rijbewijs hebt, je vroeg of laat op je snufferd gaat en dan kost een full metal bouwdoos uit Milwaukee heel veel geld. Dus voor een Tupperware bakkie uit Berlijn gegaan.
Nooit geen spijt gehad, omdat ik ver van te voren af kon vinken wat ik niet wilde (geen Allroad (Tiger, Varadero, GS), geen racer (had mijn vrouw staan, dus kon ik "lenen", wat ik ook wel eens deed).

Waar ben jij bang voor? Je behaalt toch je rijbewijs met het idee waar je op wilt gaan rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan