Motorkleding aanschaffen: wat is wijsheid?

MelMic

Die hard MF'er
28 apr 2004
630
0
-
Hallo allen! :)

Graag jullie advies: sinds een tijd ben ik op mijn gemak met lessen etc bezig en zal dit najaar hopelijk klaar zijn. Ik les met eigen helm, handschoenen en laarzen. Daarbij heb ik een 2e hands leren broek en een jack van de rijschool.

Nu de lessen opschieten wil ik een 'echt' pak gaan aanschaffen: een leren jack en een leren broek. (Niet één geheel). Ik heb het liefst leer omdat ik voornamelijk een 'mooi-weer-rijder' zal worden ( O-) ). ;)

Nu zit ik te twijfelen: is het verstandig om dat nu aan te schaffen? Misschien zijn er aanbiedingen binnenkort omdat het seizoen ten einde loopt? Of iets dergelijks?

Wat zouden jullie doen / wat is jullie ervaring? :}

Thanks,
Michel

PS. 't Wordt waarschijnlijk een MQP-set *D
 
gwoon rondstruine en kijke wat je lekker vind, ik bedoel als je in de winter niet gaat rijde... (en tis al bijna winter...) dan heb je nog genoeg tijd...

ligt er ook aan wat je budget is... ik bedoel heb je geen limiet om het zo maar ff te noeme dan maakt het niet uit...

of je moet een eetstoornis hebbe en dan 5 kilo meer en dan 5 kilo minder te wegen, want dan past heb pak niet...




ik heb mijn motoroutfit al compleet (de kneesliders moet ik nog... :9 )en ik mag nog nie is motorrijde... dus... (en geen spijt van gehad!)
 
Budget: ca. eur. 500 euro. Ik heb een jack en broek van MQP aangehad wat prima zat, samen 500 euro (na korting met leskaart) ;)
 
Je kan ook even wachten, begin maart is de motorbeurs weer in Utrecht, daar kan je altijd erg voordelig aan mooie en goede motorkleding kopen! Zorg dat je op tijd heen gaat, want de gangbare maten gaan natuurlijk het snelst. Als je daar niets vindt kan je altijd nog naar een winkel gaan, maar de beurs scheelt altijd erg veel!
 
Als je nu een mooie aanbieding weet zou ik het zeker doen! Als je die niet hebt of je weet nog niet wat je precies wilt hebben kan je bijvoorbeeld ook wachten op de motorbeurs in Utrecht.
 
mijn ervaring is... dat als ik eenmaal erges een oog op heb late valle dan moet ik dat ook hebbe... (zo ging het met mijn pak/handschoenen/laarsjes) ook met mijn helm... eerst vond ik m nie zo geweldig... tot ik m op mijn hoofd had, gods wat zit dat ding hemels.......

maar als dat het pak is dat je wilt... why wait... (misschien voor de motorbeurs... maja)

;)
 
Hallo allen! :)

Graag jullie advies: sinds een tijd ben ik op mijn gemak met lessen etc bezig en zal dit najaar hopelijk klaar zijn. Ik les met eigen helm, handschoenen en laarzen. Daarbij heb ik een 2e hands leren broek en een jack van de rijschool.

Nu de lessen opschieten wil ik een 'echt' pak gaan aanschaffen: een leren jack en een leren broek. (Niet één geheel). Ik heb het liefst leer omdat ik voornamelijk een 'mooi-weer-rijder' zal worden ( O-) ). ;)

Nu zit ik te twijfelen: is het verstandig om dat nu aan te schaffen? Misschien zijn er aanbiedingen binnenkort omdat het seizoen ten einde loopt? Of iets dergelijks?

Wat zouden jullie doen / wat is jullie ervaring? :}

Thanks,
Michel

PS. 't Wordt waarschijnlijk een MQP-set *D

als je een mooi weer rijder wordt en je hebt nog even geduld dan is in februari (toch :? ) de beurs weer. daar kan je stukken goedkoper vaak leuke combi's kopen.
een andere tip is zoiets als de outlet van b.v. brouwer motoren in staphorst. ik kocht daar een helm die bij olijve hier in assen voor een dikke 400 euro lag voor 239,- euro..... weet niet waar je vandaan komt maar misschien is er in jou omgeving ook een outlet. let alleen wel op de openingstijden.

succes met afrijden straks en het uitzoeken van een goed en leuk pak. *D

[edit]
mijn antwoord staat er al |(
ja eerst lezen dan antwoorden, ik weet het ;)
 
mijn pak is van Hein Gericke... was de laatste in die maat... pff ikke ff blij dat ik het niet heb late hange!

Dat is dat pak met die Tribal he! (zag je foto hier ergens rondstruinen) Die wilde ik ook hebben, maar in Almere (en bij de rest vd winkels) waren ze allemaal al uitverkocht. Op een paar vreemde maten na! Daar baal ik nog steeds van, want dat ik het mooiste pak wat ik tot nu toe nog gezien heb! (en wat ook nog eens bij mijn motor past)
 
Dank voor de tips ;)

Zo'n outlet klinkt goed, Staphorts is wat takke-ver-weg ;) Ik woon in de buurt van R'dam ;)

Weet iemand of er hier outlets zijn?
 
hein gerricke heeft inderdaad erg mooie kleding ik heb er de mijne ook gehaald en al veel complimentjes over gehad
en hein gericke is zeker niet ze duurste en goede service
maar in het najaar en in de winter zijn of begin voorjaar komen ook de acties
maar ja als je nu ene mooi pak ofzo ziet liggen voor ene mooi bedrag dan zou ik het zeker doen

sterkte greetz het menneke
 
Als je nu een mooie aanbieding weet zou ik het zeker doen! Als je die niet hebt of je weet nog niet wat je precies wilt hebben kan je bijvoorbeeld ook wachten op de motorbeurs in Utrecht.

:^ Op die beurs heb je hele goede prijzen, voor goed spul.. Xou daar op wachten.

Wel een pluim dat je er in investeerd :} Ken er zat die het gewoon vertikken |(
 
ga eens kijken bij Martijns motorkleding op de Admiraliteitkade in Rotterdam, heb ik een heel mooi leer REV`IT pak :9 gekocht voor 470 euro en de service is goed suc6
 
Op de beurs kan het inderdaad veel goedkoper.
Ik weet niet of er ook kleding op de Rai wordt gekocht, dat is al in oktober.
Anders in ieder geval in februari de motorbeurs in Utrecht, veel concurrentie en mooie prijzen. 500 euro is namelijk echt niet extreem goedkoop.
 
Wel een pluim dat je er in investeerd :} Ken er zat die het gewoon vertikken |(
Ik snap dat ook niet zo dat mensen daar op besparen...! Ik les relaxt, een uurtje per week, en spaar dus zo alles bij elkaar ;) Mijn helm was ook een ribje uit mijn lijf (Arai Condor).
 
Uhmz MQP setjes zijn overal wel te verkrijgen rond de €500,- volgens mij. Ik moet ook nog een pak... ik ga lekker wachten tot de motorbeurs. Misschien dat ik alleen een helm van te voren aanschaf... vind het niet echt het verstandigste om met mijn brommerhelm te gaan rijden (pasvorm enzo :+ ).
 
Nu de lessen opschieten wil ik een 'echt' pak gaan aanschaffen: een leren jack en een leren broek. (Niet één geheel). Ik heb het liefst leer omdat ik voornamelijk een 'mooi-weer-rijder' zal worden ( O-) ). ;)

Thanks,
Michel

PS. 't Wordt waarschijnlijk een MQP-set *D


als je toch een mooi weer rijder bent, dan zou ik voor een ander soort pak gaan, en die zijn veel goedkoper .




















Spijker pak, dat is veel koeler in de zomer :+
 
Waarom zou je mooi weer rijder worden? Je wil toch niet beperkt zijn tot 50 dagen per jaar?
 
Dat is dat pak met die Tribal he! (zag je foto hier ergens rondstruinen) Die wilde ik ook hebben, maar in Almere (en bij de rest vd winkels) waren ze allemaal al uitverkocht. Op een paar vreemde maten na! Daar baal ik nog steeds van, want dat ik het mooiste pak wat ik tot nu toe nog gezien heb! (en wat ook nog eens bij mijn motor past)

tja... :P ben heel blij dat je m mooi vind... vind m zelf ook supermooi! en mijn helm handschoene en laarze matche exact... alleen mijn motor niet echt.. maja had niet van mezelf verwacht dat ik een motor met een lichte kleurstelling zou zou kope (had eigelijk gedacht dat ik een rood/zwarte honda CBR600F zou kope..) maar ach, gsx is ook nie verkeerd (en bespaard me mega in de koste : }) ik heb echt ook mega geluk gehad, mijn pak moest worde nabesteld en alles. Maja ben toch blij dat ik het nu heb!!!
 
kheb ook zo`n pak van hein gericke psx1 heet het, was ook de laatste in mijn maat, maar wat zit dat pak lekker zeg :) goede aankoop al zeg ik het zelf ;)
 
Je moet zorgen dat je een pak koopt waar voldoende bescherming inzit, en dat hij echt goed strak zit bij aankoop. Hij moet eigenlijk niet lekker zitten, klinkt stom, maar op het moment dat jij een leren pak koopt die je gelijk lekker aantrekt, dan slobbert 'ie je over een half jaar om je kont, en dat is écht lelijk! Ik heb vorig jaar een behoorlijke klapper gemaakt, waardoor mijn leren pak wel afgeschreven was en ik een nieuwe moest kopen, maar als ik ergens niet op bespaar, dan is het wel op beschermende kleding!!!!!!
 
Op zaterdag 25 september 2004 15:58 schreef SuzukiLady het volgende: Ik heb vorig jaar een behoorlijke klapper gemaakt, waardoor mijn leren pak wel afgeschreven was en ik een nieuwe moest kopen, maar als ik ergens niet op bespaar, dan is het wel op beschermende kleding!!!!!!

:^ :^ :^

NOOOOOOOIT bezuinigen op je kleding.Het kan je een hoop ellende besparen!!! :)
Als ik bij mijn crash(zie:R1ene chrasht op spookrijder) geen pak aangehad
had, dan was er van mij waarschijnlijk niet veel meer over geweest! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan