Motorkleding altijd?

Juist bij ongevallen met langzamere snelheden heb je veel aan je protectieve kleding. Denk aan diepe vuile brandwonden door het schuiven e.d.
Bij hogere snelheden helpt in feite niks.
Ik heb een ongelukje gehad aan lage snelheid en had inderdaad niets meer dan stijve spieren en een \'kras\' op me motorpak en een bende krassen op me enkelbescherming van m\'n laarzen.
Maar dat lederen pak bij hoge snelheid niet zou werk durf ik toch ten sterkste betwijfelen.
Ok, je hebt meer kans dat je iets raakt (vangrail, auto, ..) en daar helpt zo\'n pak inderdaad niet tegen, maar als je onderuit gaat en toeval wil dat er niets je pad kruist denk ik dat je VEEL schade aan jezelf kan vermijden met zo\'n pak.
 
Niet helpen bij hoge snelheden? Bullshit, heb je dat pak van Jurgen vd Goorbergh gezien nadat hij met 280 van z\'n MuZ gestuiterd was. Wel slijtplekken, maar nergens was het pak doorgesleten. Je zult er hoogstens een paar eerste graads brandwonden aan over houden, omdat allemaal best warm wordt. Maar je hebt je vel, vlees, spieren en botten tenminste nog.
 
Altijd volledige outfit.
All-weatherpak van Lookwell (Storm)
Grid-handschoenen
Arai Maverick helm
Revenge schoenen
Dainese rugprotector
Alpinestarts lerencombi net aangeschaft.
Sammotor.JPG

Lijkt er toch verdacht veel op dat je op de foto in je signature met een spijkerbroek rijdt.

Hoe kan dat met bovenstaande tekst??????????
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 18 december 2001 18:20 schreef Joris het volgende:
Je zult er hoogstens een paar eerste graads brandwonden aan over houden, omdat allemaal best warm wordt. Maar je hebt je vel, vlees, spieren en botten tenminste nog.

Dat zeg ik, we hoeven niet opnieuw te behangen dit jaar })

Zelf ga ik wel us ff zonder helm naar tankstation, of meestal kinnebak omhoog geklapt.
Rijden op de gewone weg anders dan hier op het parkeerterrein is minimaal of mijn leren jas of mijn motorjack, en als ik echt ff ga blazen (daar heb je tenslotte een fireblade voor) dan gaat alles aan, inclusief oordoppen, handschoenen etcetera.......
 
Hoi Forum(ers)

Uit jullie berichten maak ik op dat de meeste wel kiezen voor beschermende kleding.
Fijn ik ben weer gerust gesteld. :)
Maar even... aan kleding wordt door de wetgever geen eisen gesteld, wordt zelfs niet verplicht! Toch gek dat ze het wel verplichten om een helm te dragen. Dit zou je evenals kleding dus ook aan de motorrijder zelf kunnen overlaten, toch? :?
Ik ga er maar vanuit dat als je het verstand niet hebt om jezelf te beschermen, dat er aan die hersenpan ook niet zoveel te beschadigen valt. ;)

Trouwens omdat je op een motor toch al wat kwetsbaarder bent zijn een helm en beschermende kleding voor mij de veiligheidsriemen op de motor! :}
Tja, daar heb ik eventjes over nagedacht. *D

En deze voor Pooh!
Bedankt. :)
 
Als motorkleding verplicht wordt, gaat de overheid er veel te veel eisen aan stellen. Dan rijden we straks allemaal rond als michelin-mannetjes/vrouwtjes met over dat pakkie nog een harnas zoals Karel de Grote er nog een had. Lijkt me niet echt super.

Altijd full leather, al is het 35 graden en vallen de mussen dood van het dak. Zolang je rijd is het wel te hebben. Stop je ... dan krijg je het een beetje warm. Maar ik heb mijn fiets om mee te rijden, niet om stil te staan. Dan had ik beter een luie stoel kunnen kopen.
 
lijkt me dat die motorjassen met een airbag straks wel standaard gaan worden

Deze jassen kosten nu nog 2000,- (euuhh dat is delen door :7 x 6 +2 -11 :3*1.5966= 907,56 euro)

Als ze straks ook in Lerencombi\'s zitten en het kost niet veel extra, dan zou ik wel zo\'n pak kopen (heel stuk minder kans op whipless)+ en er moet niet een of andere bobbel op zitten (is bij de textiel jassen ook niet te zien dus dat zal wel geen probleem zijn)
 
Ik reed daar inderdaad zonder broek. Ik heb mijn broek later aangeschaft.
En op race-circuits heb je natuurlijk hartstikke veel aan een lerenoutfit.
Maar in de dagelijkse praktijk met hoge snelheden onderuitgaan betekent toch bijna 100% dat je iets zal raken en dan helpt je outfit dus zippo.
 
En op race-circuits heb je natuurlijk hartstikke veel aan een lerenoutfit.
Maar in de dagelijkse praktijk met hoge snelheden onderuitgaan betekent toch bijna 100% dat je iets zal raken en dan helpt je outfit dus zippo.
Daar vergis je je in, ik ging met zo\'n 80 km/u onderuit en kwam met m\'n schouder tegen de vangrail.
Gevolg: gekneusde schouder, veel blauwe plekken.
Als ik geen leren pak (Dainese K)met protecties aan had gehad had de schade heel wat groter geweest.
 
Dat geloof ik ook best hoor.
Maar reed je 120 km/uur dan was je verhaal anders geweest.
Ik wil alleen maar zeggen dat een beschermende outfit toch een schijnveiligheid impliceren
 
Dat geloof ik ook best hoor.
Maar reed je 120 km/uur dan was je verhaal anders geweest.
Ik wil alleen maar zeggen dat een beschermende outfit toch een schijnveiligheid impliceren

Nee hoor...vraag maar aan Helldesker die met 240 onderuit is gegaan op de snelweg met zn FZR1000...
 
Dat verhaal wil ik wel eens horen.
Ben natuurlijk zo pessimistisch omdat ik in het ziekenhuis werk. Alleen maar ellende dat kan ik je vertellen !
 
Op woensdag 19 december 2001 12:03 schreef Maximum het volgende:Nee hoor...vraag maar aan HELLdesker die met 240 onderuit is gegaan op de snelweg met zn FZR1000...

NIET op de snelweg, gewoon op de provinciale weg in Uithoorn. EN ik had geen leren outfit aan, maar een kunststof jas en ik weet nu hoe goed ( of moet ik zeggen hoe slecht.) dat beschermd. Trouwens khad een gebroken hand en een gekrenkt zelfvertrouwen.
 
Laatst bewerkt:
Doe ik je niet na..240 op de provinciale weg.
Maar gelukkig ben je er goed van afgekomen.
Zag eergisteren nog een ongelukje gebeuren.
Een Nissan Micra reed in de bebouwdekom een voetganger aan met plusminus 50 km/uur. Hij vloog 2 meter de lucht in en belandde met zijn hoofd op de stoeprand. Ben gaan helpen en zijn linker onderbeen was gebroken. Deed mij toch schrikken dat een aanrijding met zo\'n lage snelheid zoveel ellende kan veroorzaken.
 
Doe ik je niet na..240 op de provinciale weg.
Maar gelukkig ben je er goed van afgekomen.
Zag eergisteren nog een ongelukje gebeuren.
Een Nissan Micra reed in de bebouwdekom een voetganger aan met plusminus 50 km/uur. Hij vloog 2 meter de lucht in en belandde met zijn hoofd op de stoeprand. Ben gaan helpen en zijn linker onderbeen was gebroken. Deed mij toch schrikken dat een aanrijding met zo\'n lage snelheid zoveel ellende kan veroorzaken.

Met zn hoofd tegen stoeprand en dan alleen een gebroke onderbeen?? Haddie een helm op of was het een fluwelen stoeprand? :P
 
Nee hoor...vraag maar aan Helldesker die met 240 onderuit is gegaan op de snelweg met zn FZR1000...

Hé das grappig, vriend van me heeft hetzelfde gedaan met een 91er Fzr 1000, ook zo\'n beetje op topsnelheid platgelegd, vrijwel rechtuit rijdend een tankslapper=> gas bleef hangen=> onderuit geremd/gelegt. Leren pak helemaal aan gort, maar toch alleen wat schaafplekken en lichte kneuzingen. |( |( |(
 
Hé das grappig, vriend van me heeft hetzelfde gedaan met een 91er Fzr 1000, ook zo\'n beetje op topsnelheid platgelegd, vrijwel rechtuit rijdend een tankslapper=> gas bleef hangen=> onderuit geremd/gelegt. Leren pak helemaal aan gort, maar toch alleen wat schaafplekken en lichte kneuzingen. |( |( |(

Of we zijn stiekum vrienden. :P
Of er is iets mis met FZR 1000\'s.
Of er is iets mis met FZR 1000 rijders.
Of het is toeval. ( zal wel, kheb immers een 87er FZR 1000.)
 
Doe ik je niet na..240 op de provinciale weg.
Maar gelukkig ben je er goed van afgekomen.
Zag eergisteren nog een ongelukje gebeuren.
Een Nissan Micra reed in de bebouwdekom een voetganger aan met plusminus 50 km/uur. Hij vloog 2 meter de lucht in en belandde met zijn hoofd op de stoeprand. Ben gaan helpen en zijn linker onderbeen was gebroken. Deed mij toch schrikken dat een aanrijding met zo\'n lage snelheid zoveel ellende kan veroorzaken.
Collega van me (17 jaar oud) is een paar weken terug doodgereden toen hij van achter werd aangereden door een auto die 70 reed. Hij zat op z\'n fiets en was op slag dood.

Ook lage snelheden kunnen dodelijk zijn dus...
 
Collega van me (17 jaar oud) is een paar weken terug doodgereden toen hij van achter werd aangereden door een auto die 70 reed. Hij zat op z\'n fiets en was op slag dood.

Ook lage snelheden kunnen dodelijk zijn dus...

Das klote,

maar als jij met bezschermende kleren met 70km/u tegen een boom of lamtarenpaal schuift kan het ook wel eens zo aflopen, echt klote is dat.

Je kan er ook afschuiven mer 250 en je hebt niks, zolang je niks tegenkomt en goede kleding hebt is er weinig aan de hand denk en hoop ik.
 
Das klote,

maar als jij met bezschermende kleren met 70km/u tegen een boom of lamtarenpaal schuift kan het ook wel eens zo aflopen, echt klote is dat.

Je kan er ook afschuiven mer 250 en je hebt niks, zolang je niks tegenkomt en goede kleding hebt is er weinig aan de hand denk en hoop ik.
Juist ja. Dat doet je wel weer ff beseffen dat je maar het best zoveel mogelijk kan genieten van het leven, het kan zomaar ineens onverwachts voorbij zijn.

Zoals het voorbeeld van HELLdesker wel aangeeft: het kan idd goed aflopen met 240 km/h en misgaan met maar 70...
 
Ja, en daar hoef je nog niet eens voor op een motor te stappen...

Maar als ik dat wel doe (en dat doe ik) doe ik wel altijd alles aan, ook in Italie bij 35 graden en ook bij het \'boodschappen doen\'. Maar al vind ik je wel een Bert Woudenberg als je dat niet doet, verplichten moet verboden worden ;) . Als ik m\\n vel eraf wil hebben maak ik dat zelf wel uit :j
 
Juist ja. Dat doet je wel weer ff beseffen dat je maar het best zoveel mogelijk kan genieten van het leven, het kan zomaar ineens onverwachts voorbij zijn.

Zoals het voorbeeld van HELLdesker wel aangeeft: het kan idd goed aflopen met 240 km/h en misgaan met maar 70...

Precies en genieten van het leven doe ik zoveel mogelijk sinds ik met de auto in \'97 2x over de kop stuiterde doordat zo\'n stom *@%#@-wijf bij me binnenreed :( :( :( Ik reed ook nog geen vijftig, maar wel een heftige klap dus. Ik ben blij dat ik toen in mijn koekblik zat(-->total loss ;( )

Dit is trouwens ook de reden dat ik altijd mijn broek, jas en handschoenen draag op de motor; in een koekblik ben je niet veilig (met 50) laat staan op de motor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan