Motorkleding altijd?

Al die protectie helpt wel degelijk en in een modern pak zit heel wat protectie: onderbeen, knie, onderarm, elleboog, schouders, rug, heup. En dat kan behoorlijk wat breuken en/of kapotte knieschijven schelen.

En wat denk je van een paar goede racelaarzen? Die zijn zo verschrikkelijk stijf dat het al een stuk moeilijker wordt om je enkels te breken.

En valt er een keer een dooie dan zit alles nog in een pak bijeen en niet over 25 meter weg verspreid. Da\'s een stuk gemakkelijker met opruimen.
 
ach m\'n pa is met een val bij 180 km/h in het ziekenhuis beland (kreeg de motor in z\'n rug) maar zonder pak met toeters en bellen had hij het stomweg niet overleefd...
 
Op woensdag 19 december 2001 22:12 schreef TTeun het volgende:
Ja, en daar hoef je nog niet eens voor op een motor te stappen...

Maar als ik dat wel doe (en dat doe ik) doe ik wel altijd alles aan, ook in Italie bij 35 graden en ook bij het \'boodschappen doen\'. Maar al vind ik je wel een Bert Woudenberg als je dat niet doet, verplichten moet verboden worden ;) . Als ik mn vel eraf wil hebben maak ik dat zelf wel uit :j

Oke, de verplichting opgelegd krijgen om kleding te dragen die de veiligheid voor jezelf vergroten vinden de meeste hier dus niks. :r Kom ik toch terug op de vraag waarom het \'verplicht\' dragen van de helm dan wel geaccepteerd wordt? :? Er zijn volgens mij ook wel motorrijders (hier hoor ik niet bij) die best zonder de helm zouden willen rijden. En of dat nou onverstandig is kun je de motorrijder evenals kleding ook zelf laten bepalen, toch?
 
Ik moet bekennen dat ik wel eens in de zomer naar de boulevard lekker in mijn korte spullen ga... Met 25 graden plus is het heerlijk..

Maar ik rijd dan écht niet harder als 50.. *D

en ik rij zelf wel eens zonder helm.. zeker op parkeerplaatsen, als ik weer eens aan het stunten ben, maar dat komt alleen voor met temperaturen boven de 20 graden.. dus maar een maand per jaar in Nederland. :+

Wat houd stunten bij jou in???

Of kijk je teveel bij lasvegasextremes of miami zoo crew of zijn het misschien de Starboyz
l(
 
Waar helpt een rugprotector eigenlijk tegen? Breken kneuzen verdraaien, dat soort dingen of is het een schraap-bescherming??
 
Oke, de verplichting opgelegd krijgen om kleding te dragen die de veiligheid voor jezelf vergroten vinden de meeste hier dus niks. :r Kom ik toch terug op de vraag waarom het \'verplicht\' dragen van de helm dan wel geaccepteerd wordt? :? Er zijn volgens mij ook wel motorrijders (hier hoor ik niet bij) die best zonder de helm zouden willen rijden. En of dat nou onverstandig is kun je de motorrijder evenals kleding ook zelf laten bepalen, toch?

Zonder helm eraf stuiteren is sneller fataal dan zonder pak, zonder een pak ligt je vel er af; zonder helm ben je bij een op het oog niet ernstig ongeluk heel snel zeer zwaar gewond.

En hierbij moet je vooral aan de jeugd denken; geen helmplicht op motoren zal ook wel betekenen dat brommeraars ook geen helm meer ophoeven en volgens mij is minimaal de helft van de enstige en dodelijk ongelukken met scooter/brommer rijders te wijten aan het niet dragen van een (goede) helm (of het bandje niet vast).

Even voor de duidelijkheid van dit laatste: een helm zou ernsiger of het dodelijke letsel voorkomen. Hoofd en inhoud zijn zeer kwetsbaar.
 
Waar helpt een rugprotector eigenlijk tegen? Breken kneuzen verdraaien, dat soort dingen of is het een schraap-bescherming??

Ben vanmiddag bij vd Heijden in Den Bosch geweest. Daar nog even een Dainese backprotector gepast. De protector loopt helemaal van je stuitje tot tussen schouderbladen. Denk dus dat zo\'n protector de wervelkolom en de uitstekels van de wervels beschermt tegen scheuren en verschuiven/verdraaien.
Zo merk je niet dat je hem aan hebt. Over een paar maanden nog eens teruggaan met m\'n pak aan, kijken hoe het dan zit. Ze kosten ongeveer 200 piek. Maar dat heb ik er wel voor over.
 
Oke, de verplichting opgelegd krijgen om kleding te dragen die de veiligheid voor jezelf vergroten vinden de meeste hier dus niks. :r Kom ik toch terug op de vraag waarom het \'verplicht\' dragen van de helm dan wel geaccepteerd wordt? :? Er zijn volgens mij ook wel motorrijders (hier hoor ik niet bij) die best zonder de helm zouden willen rijden. En of dat nou onverstandig is kun je de motorrijder evenals kleding ook zelf laten bepalen, toch?

En wat vinden we dan van de verplichting om een gordel te moeten dragen in een auto? Is toch wel vergelijkbaar. Zou volgens mij ook eigen keuze moeten zijn. Als je graag de voorruit eruit wil koppen dan moet je daar zelf voor kunnen kiezen. Ik doe het ding altijd om.
 
Kleding is in mijn ogen belangrijder dan de motor: eerst investeren in goede kleding, en met het overblijvende geld op zoek gaan naar de geschikte motor. Motor kan je nog vervangen na een schuiver. Met je huid is dat toch een stuk lastiger.

Zelf rijd ik een stuk lekkerder met het gevoel dat ik toch een beetje beschermd ben.
 
Textiel. Lekker water- & winddicht.
Niergordeltje ook nog. Beschermd óók tegen kou èn trillingen!!! Wat dat betreft een onbewuste aanrader dus.
www.louis.de (germany)
Niet duur (t.o.v. de meeste nederlandse prijzen), mooi en de gewone winkel.
[www.louis.nl is volgens mij de bestelorder (?)]
 
Heb nu alleen een losse jas, maar zit er wel aan te denken om er een combi bij te halen. Jas is wel makkelijk als je bijvoorbeeld ff snel weg moet en geen zin hebt om je helemaal in het leer te hijsen. Maar een losse broek kan natuurlijk ook. Jas was duur genoeg.
 
Even over verpichting beschermende kleding?

Vanaf 18 jaar is iedereen volwassen en dan mag je gelukkig zelf uitmaken wat voor kleding je draagt. Als je beschermende kleding in de zomer wilt dragen is dat mij best. En als je in je zwembroek in de winter wilt rijden vind ik dat ook best. Maar laten we elkaar asteblieft niet gaan vertellen wat wel en niet verstandig is, want dat weet iedereen zo langzamerhand wel. En kom nou niet met het moralistische gezwam dat de overheid ziekenhuiskosten en de revalidatie moet vergoeden aan figuren die zonder bescherming een stukje huid missen na een schuiver , want dan is het end zoek. Dan kunnen we de alle patatetende sigaterettenrokende cultuurbarbaren ook op de zwarte lijst zetten. Iedereen vrij en blij als het om je eigen lichaam gaat.

Je zou eens een half jaartje bij de ambulancedienst of een revalidatiecentrum moeten gaan werken, mafkees! :r
 
Draag altijd full leather en helm
Pak : Dainese type ??? ieder geval met harde beschermstukken erin en kneesliders *D .
Laarzen idem.
Handschoenen met Kevlarbescherming.
Complete rugprotector met niergordel.
Arai helm Okada replica ook omdat ie mooi is maar voornaamste dat ie erg goed zit.
Tevens bescherming voor de oortjes \"simpele\" oordoppen.

Maar ook ik heb in mijn jongere jaren zelfs in t-shirt en korte broek gereden, maar goed wijsheid komt met de jaren zegt men. Ben er zelf gelukkig goed doorheen gekomen dit in tegenstelling van broer/vrienden. Hebben het allemaal gelukkig overleefd maar wel met veel pijn. Dus draag gewoon altijd alle bescherming maar vallen doet jammer genoeg altijd pijn maar je moet het niet erger maken.

gR1d
 
Kleding is in mijn ogen belangrijder dan de motor: eerst investeren in goede kleding, en met het overblijvende geld op zoek gaan naar de geschikte motor. Motor kan je nog vervangen na een schuiver. Met je huid is dat toch een stuk lastiger.


Andere redenering: ik ben beter verzekerd dan de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan