Motorkleding altijd?

Abby

MF'er
2 nov 2001
88
0
Hoi allemaal,

Wat ik jullie hier wil vragen is of jullie altijd je motorkleding aanhebben tijdens het rijden. Tijdens een korte of lange rit of tijdens een snikhete dag? :?
Ikzelf wel ook toen ik nog als passagier mee ging. 8-)
Toen wij een keer op de bekende route in Apeldoorn reden bevestigde een ongeval met een motor maar weer\'es hoe belangrijk de beschermende kleding is.
Een Goldwing kwam ons tegemoet rijden en ging in de bocht onderuit. De berijder en passagier waren gekleed in een zomerse outfit te weten een korte broek, sandalen en een luchtig hemdje. Nou, je wilt niet weten hoe die twee onder de motor vandaan kwamen. ;(
De vellen hingen aan hun lijf en daar stonden wij bij en keken ernaar in onze volledige outfit. Op zo\'n warme dag wel erg heet maar ook erg beschermend! :)

Dus nemen jullie ook de moeite om ten alle tijde goede beschermende kleding te dragen? En mag het dan ook wat kosten? ;)
 
Ik denk dat voor de meesten hier wel geldt dat ze normale, goed beschermende kleding dragen bij het rijden. Ook bij warm weer.

Ik in ieder geval wel.. kheb bij aanschaf ook niet op de centen gelet.
 
ik heb bijna altijd mijn motorvest aan, tenzij enkele keren deze zomer voor kleine ritjes in t-shirt, en ook een keer omdat ik een ganse dag op de baan was en het in mijn vest niet uithield (bij +-35 graden)

verder draag ik ook \'n motorbroek als ik voor plezier ga rijden. voor dagelijks gebruik doe ik dat niet (zelfs nu niet), veel te lastig dat aan/afdoen, dan het ding nog wegsteken,...
en ik hoef maar 8 km heen en terug te rijden en dan heb ik maar even kou.
\'t is wel niet erg veilig, maar ja...

en ja, ik draag zo goed als ALTIJD motorhandschoenen!! sommigen dragen een volledig leren pak, raceschoenen,... en vergeten dan handschoenen! nogthans zijn de handen heel kwetsbaar bij de kleinste valpartij
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Altijd. Behalve als ik hier even voordat ik een rit ga maken, eerst even ga tanken, maar dat is maar 100 meter rijden. Ik voel me niet lekker op een motor zonder beschermende kleding, zonder motorbroek vind ik echt nix ;) Oh wat ben ik toch bang voor mijn arme knietjes ;)
 
Altijd in full leather + m\'n shoei en sidi\'s.

Spijkerbroek:
- Schuif je met remmen naar voren en dat doet auw (waarschijnlijk ook bij dames?)
- Er komt nogal wat hitte onder de kuip vandaan, gaat dwars door je spijkerbroek.
- Ooit een steen tegen je knie gehad?

Wat kost dat? Tussen de 2500 en 3000 piek, maar dan heb je ook wat.

Edit: Je kunt ook op je bek gaan, maar dat weten jullie denk ik al.
 
Laatst bewerkt:
\'k Heb nu niet bepaald veel ervaring en heb toch reeds 1 keer gezondigd.
Kan niet erg goed tegen zon en hitte tegen (veel liever koude) en was elke keer ik van me fiets stapte in de zomermaandjes zeik en zeiknat.

Die ene keer was trouwens op een warme zomeravond. Heerlijk moet\'k zeggen zo de wind door je tshirt en jeans heen voelen.
Wel stupid i know maja.
 
T\'is al geweest! Sorry hoor. |( Donder deze topic voor altijd en TE ALLEN TIJDE van mij part dan maar in de prullebak. \ '(

Elke discusie zal binnenkort al wel een keer geweest zijn.
Laat dat je niet stoppen om er toch nog eens over te lullen aub.
 
Enneh, ik draag altijd mijn motorkleding bij een motorrit, tenzij ik ff hier 5 minuten op de motor zou zitten en alleen binnen de bebouwde kom zou rijden. Maar ach, ik pak dan eigenlijk toch wel de fiets ipv. me motor. Tot nu toe 2 keer voorgekomen dat ik voor een klein stukje de motor pakte en geen motorpak aandeed.

Zijn hier maar weinig mensen, denk ik, die voor een klein stukje de fiets pakken of gaan lopen. Althans, ik zie dat wanneer iemand een auto heeft al snel de auto pakt om dat kleine miezerig stukje te pakken...
Zijn er hier ook van die onsportievelingen?
 
Elke discusie zal binnenkort al wel een keer geweest zijn.
Laat dat je niet stoppen om er toch nog eens over te lullen aub.

idd we zijn hier toch om over dingen te praten of niet? We zullen vast nog wel vaker in herhaling vallen.
[on topic]
Ik draag bijna altijd mijn broek, jas en handschoenen, verder normaal ook mijn laarzen, maar die zijn nu kapot dus draag ik nu bergschoenen. Wat ik wil zeggen is dat ik in principe altijd geheel gekleed op de motor stap!!!
Heel soms zondig ik in de zomer een beetje als ik korte ritten maak; ik ga dan wel met jas, maar alleen in spijkerbroek en zonder handschoenen. Ja, ik weet \'t, niet slim maar die vrijheid is af en toe ook wel erg lekker :9
Trouwens behalve dat je kans maakt op loshangende vellen en erger... ik ben afgelopen zomer door een kl*te wesp gestoken toen ik in mijn shirt(!) rondreed in Hongarije, doe ik dus ook nooit meer :(
 
Even over verpichting beschermende kleding?

Vanaf 18 jaar is iedereen volwassen en dan mag je gelukkig zelf uitmaken wat voor kleding je draagt. Als je beschermende kleding in de zomer wilt dragen is dat mij best. En als je in je zwembroek in de winter wilt rijden vind ik dat ook best. Maar laten we elkaar asteblieft niet gaan vertellen wat wel en niet verstandig is, want dat weet iedereen zo langzamerhand wel. En kom nou niet met het moralistische gezwam dat de overheid ziekenhuiskosten en de revalidatie moet vergoeden aan figuren die zonder bescherming een stukje huid missen na een schuiver , want dan is het end zoek. Dan kunnen we de alle patatetende sigaterettenrokende cultuurbarbaren ook op de zwarte lijst zetten. Iedereen vrij en blij als het om je eigen lichaam gaat.
 
en ik rij zelf wel eens zonder helm.. zeker op parkeerplaatsen, als ik weer eens aan het stunten ben, maar dat komt alleen voor met temperaturen boven de 20 graden.. dus maar een maand per jaar in Nederland. :+

Jaja, dus je gaat stunten en dan doe je je helm maar af :? Meer kans dat het fout gaat dan met 50km/u (wel minder kans op ontmoeting met de men in blue). Of stellen die stunts niet zo heel veel voor?




Wat ik nog ga kopen vlak voor of vlak na het halen van m\'n rijbewijs:
- Motorjas
- Legerkisten
en mischien nog een broek

Heb al:
- MQP Handschoenen
- Shark Krypton helm

Geen racepak want dat staat nogal :+ op een CB.

Denk dat ik jas + hanschoenen + kisten wel vaak an zal gaan trekken (helm ook natuurlijk).
 
Laatst bewerkt:
Bijna altijd volledig gekleed, maar niet altijd.
Als ik voor het rijden ga, heb ik absoluut alles aan. Maar soms gebruik ik de motor ook wel als vervoersmiddel en dan heb ik niet de volledige bescherming aan als dat zo uitkomt.

Nou moet ik dat zelf weten, maar om nou meteen te roepen dat dat onverstandig is, lekker racen op een klaverblad met volledige bescherming langs de vangrails is toch echt meer risico dan in me spijkerbroek naar het strand, lijkt mij tenminste.
 
Ik had:

- Helm
- Revit Textiel jas (zware kwaliteit)
- Revit lederen zomer handschoenen
- Revit (over)broek
- MQP schoenen

Ik rij altijd met jas, helm, handschoenen, kisten of de MQP schoenen en als het niet al te warm is doe ik m\'n broek aan anders heb ik dus alleen een spijkerbroek aan.

Nu wil ik dus ook maar over gaan stappen op een lederen-combi (pech voor de mensen die het niet vinden staan op een gs500e ;) ), heb nu gezien hoe snel alles slijt / openscheurt en moet er niet aan denken dat het langer duurde. Broek had ik toen dus niet aan omdat ik het net iets te warm vond |( en heb er nu dus wel een beetje spijt van
 
draag altijd mij, leren pak, rug protector, helm handschoenen, en laarzen...

volledigge outfit dus voor KJ :)
Ook als het 35graden is ja... ;(
 
Ik heb altijd broek, jas, handschoenen en legerkisten aan. Ook bij heel heet weer. Ik heb wel bij warm weer een andere broek aan dan in de winter.
 
Altijd volledige outfit.
All-weatherpak van Lookwell (Storm)
Grid-handschoenen
Arai Maverick helm
Revenge schoenen
Dainese rugprotector
Alpinestarts lerencombi net aangeschaft.

Juist bij ongevallen met langzamere snelheden heb je veel aan je protectieve kleding. Denk aan diepe vuile brandwonden door het schuiven e.d.
Bij hogere snelheden helpt in feite niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan