[Motorkleding] Betaalbaarheid vs. veiligheid

Bij Louis heeft m'n vriendin gisteren nog een degelijke textielen motorjas incl. harde protectors en ademend textiel gekocht voor 99 euro.

Mijn leren combi-motorbroek heeft daar 120 euro gekost (ook protectie aan knieen en heupen).

En als je die dingen van Dainese koopt ben je 300 resp. 310 euro kwijt als ik me niet vergis. De dryline (waterdicht) kost nog meer! Is het verschil dan van die mate dat die dainese het dubbel van de prijs waard is? EN als je op je plaat gaat zou je dan blijer zijn dat je een Dainese broek/vest had tov dit? Of betaal je meer aan het merk/design dan wat anders?

Ik ben nl. op zoek naar vrij goedkope kledij voor mn vriendin (is niet zo kapitaalkrachtig helaas), maar wil der ook niks aansmeren dat in stukken van mekaar scheurt moest ze eens op der plaat gaan.
Dus een afgeleide vraag tov deze van het topic.
Dure stoffen dainese? Of goedkope stoffen outfit van iets anders? (waterdichtheid moet niet, en leer wil ze (nog?) niet).
 
Wat ook verstandig is om op te letten zijn de protectoren (beschermers) in je jas. In de ene jas zitten hardere protectoren bij je armen en schouders terwijl in de andere jas zachte/buigzame protectoren zitten. Persoonlijk heb ik hardere protectoren in mijn jas omdat dat mij een veiliger gevoel geeft, maar ik heb daarentegen weer gehoord dat de kans dat je je botten breekt bij een schuiver weer groter is.

Ja inderdaad, bij auto's heb je ook een kreukel zone om af te remmen. dus mischien dat zo'n zachte protector dan beter is?

Kun je trouwens ook later protectors op je pak zetten?
 
Van een helm die je bij een dealer koopt mag je verwachten dat het aan de eisen voldoet, hetzelfde geld ook voor kleding.
Tweedehands zou ik niet kopen, en ook niet op "vreemde" locaties, zoals op een antiekmark of zoiets.
De duurste hoeft niet de beste te zijn, mijn buurman die werkt voor Arai gezien zijn financiele positie kun je bedenken dat niet al het geld wat je neertelt voor een Arai helm in veilgiheid word omgezet. Je betaalt ook veel voor de naam, het belangrjkste is dat je helm goed op je hoofd past, geen speling vertoont en gewoon lekker zit. Met veel rondvragen, op internet kijken en dealers te bezoeken kun je veel informatie vinden.
Suc6 ermee.
 
En als je die dingen van Dainese koopt ben je 300 resp. 310 euro kwijt als ik me niet vergis. De dryline (waterdicht) kost nog meer! Is het verschil dan van die mate dat die dainese het dubbel van de prijs waard is? EN als je op je plaat gaat zou je dan blijer zijn dat je een Dainese broek/vest had tov dit? Of betaal je meer aan het merk/design dan wat anders?

Ik ben nl. op zoek naar vrij goedkope kledij voor mn vriendin (is niet zo kapitaalkrachtig helaas), maar wil der ook niks aansmeren dat in stukken van mekaar scheurt moest ze eens op der plaat gaan.
Dus een afgeleide vraag tov deze van het topic.
Dure stoffen dainese? Of goedkope stoffen outfit van iets anders? (waterdichtheid moet niet, en leer wil ze (nog?) niet).

SCHOP :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan