Motorkleding bij amazon bestellen

Ik ook niet.
Helaas de menigte wel.
klopt helemaal, Ben bij Louis geweest, de eerste broek paste goed merk vanucci. een paar andere merken zaten ook niet goed. Dus maar een vanucci gekocht.
 

Bijlagen

  • 94.02.06.D2VanucciArtXIVLederhose20610314019.jpg
    94.02.06.D2VanucciArtXIVLederhose20610314019.jpg
    141,9 KB · Weergaven: 13
Jeff Bezos is een veel te rijke lul die z'n geld in de wacht heeft gesleept omdat 'ie z'n arbeiders in de Verenigde Staten maximaal kan uitbuiten. Ik doe lang niet alles netjes op principe en ben absoluut geen heilig boontje, maar ik kan het voor mezelf niet goedpraten om voor de optie te kiezen waar die rukker nóg rijker van wordt als er alternatieven beschikbaar zijn waar ik niet slechter mee af ben.

Anyway, kleding koop je 't beste in de winkel, dan kun je passen vóór je je geld neer moet tellen. Als je dingen retour moet zenden is 't ook weer nutteloos transport.
 
Heeft iemand ervaring met motorkleding van Ali Express?
Nee, maar gewoon niet doen. Je hebt 0,0 garantie dat die kleding ook maar enige bescherming biedt. Waarom niet? Omdat wat ali aanbiedt aan geen enkel regeltje hoeft te voldoen en jij als koper de importeur naar Europa bent. Jij moet dus checken dat het spul voldoet aan EU regels en veilig is etc. Dat is natuurljjk ondoenlijk.
 
Wel eens gehoord/gezien (weet niet meer waar maar dacht keuringsdienst van waarde) dat zelfs een expert die elke dag met leer werkt het verschil niet meer kan waarnemen. Ook niet waar je de binnenkant kunt zien. (Horlogebandjes) geur wordt nagemaakt en nepleer lijkt zó goed dat eigenlijk alleen met vuur te zien is of het echt of nep is. Maar ja, dat is ook weer zo wat...
 
Je hebt ook mensen die remmen en wielen kopen op ali. Dat vind ik nog enger.
Ik ook niet. Blijkbaar denken die mensen vooral dat ze betalen voor de kg's materiaal ofzo. In werkelijkheid betaal je voornamelijk voor R&D, kwaliteitscontrole, hoge productiestandaarden en voldoen aan (veiligheids) wet en regelgeving. Laat dat nou allemaal minder (of niet) aanwezig zijn bij de spulletjes van ome Ali.

Edit: oke toegegeven, je betaalt ook voor merknaam, salaris van de topman, reclamebudget, transport, voorraad etc. etc.
 
was wat simpel verwoord : hoe groter amazon wordt, hoe kleiner al de rest. op den duur blijven er alleen amazon's, bol's, zalando's en aanverwanten over. Ik wil dat niet.
Ho, maak niet de fout te denken dat een Amazon of een Bol.com zelf een winkel is. Amazon en Bol.com zijn commerciele marktplaatsen, idem als een Aliexpress, Alibaba en aanverwanten. Men biedt ruimte via hun platforms aan leveranciers en producenten om daar hun goederen te verkopen (allicht tegen een commissie).

Let maar eens op als je Bol.com belt met een probleem met jouw product die je via Bol.com gekocht hebt. Verwijzen je linea recta door naar de leverancier zelve. Amazon zal zelf niks anders doen.
 
Bol.com heeft mij ook volledig verloren als klant. Onoverzichtelijke puinhoop.

Tijdje terug zelfs neppe earpods daar gekocht! Wel melding van gemaakt, maar dat t uberhaupt kan vind ik kwalijk.
 
Bol.com heeft mij ook volledig verloren als klant. Onoverzichtelijke puinhoop.

Tijdje terug zelfs neppe earpods daar gekocht! Wel melding van gemaakt, maar dat t uberhaupt kan vind ik kwalijk.
Ik denk dat het voor Bol moeilijk is alle producten die hun tier2 leveranciers aanbied te controleren. Als deze neppers na jouw melding nog steeds aangeboden worden is het uiteraard zeer kwalijk. Deze leverancier zou verbannen moeten worden van het Bol platform.

Overigens heb ik laatst een item via Bol gekocht wat 2 euro duurder was dan bij de werkelijke verkoper maar verzenden via Bol was gratis. Via de verkoper direct 14,50!
 
Ik ook niet. Blijkbaar denken die mensen vooral dat ze betalen voor de kg's materiaal ofzo. In werkelijkheid betaal je voornamelijk voor R&D, kwaliteitscontrole, hoge productiestandaarden en voldoen aan (veiligheids) wet en regelgeving. Laat dat nou allemaal minder (of niet) aanwezig zijn bij de spulletjes van ome Ali.

Edit: oke toegegeven, je betaalt ook voor merknaam, salaris van de topman, reclamebudget, transport, voorraad etc. etc.
Je hebt gelijk, maar helaas delen steeds minder mensen deze mening accepteren veel mensen de feiten niet zo makkelijk meer. We hebben een punt bereikt dat steeds meer mensen een inferieur nep zooitje krijgen en zichzelf alsnog wijs maken dat het een geweldige koop is. Alles voor die onbewuste portie D.O.S.E. omdat men gevoelsmatig 'het systeem heeft gekraakt' door iets te kopen voor €5,- dat overal €20,- kost.

Amazon is de Walmart van het internet en het Walmart effect eindigt altijd het zelfde: Op de langere termijn in het nadeel van zowel consument als middenstand.
 
Je hebt gelijk, maar helaas delen steeds minder mensen deze mening accepteren veel mensen de feiten niet zo makkelijk meer. We hebben een punt bereikt dat steeds meer mensen een inferieur nep zooitje krijgen en zichzelf alsnog wijs maken dat het een geweldige koop is. Alles voor die onbewuste portie D.O.S.E. omdat men gevoelsmatig 'het systeem heeft gekraakt' door iets te kopen voor €5,- dat overal €20,- kost.

Amazon is de Walmart van het internet en het Walmart effect eindigt altijd het zelfde: Op de langere termijn in het nadeel van zowel consument als middenstand.
We hebben net zo goed het punt bereikt waarop de middenstand alles dat niet in eigen land besteld wordt automatisch afdoet als zijnde rommel, niet te vertrouwen, nep en niks waard.
Trek je hoofd uit het zand en kijk eens verder. Tuurlijk zit er veel kwaliteit verschil tussen sommige zaken maar wen er maar aan dat er steeds meer spullen uit China komen die echt goed zijn, tegen een fractie van de prijs die er hier voor gerekend moet worden.
 
Ja. Mijn vader heeft wel eens handschoenen voor de motor daar gekocht.

Ik denk alleen dat mijn fietshandschoenen met open vingers nog betere bescherming bieden.
Deze reactie is niks waard zonder een linkje naar de betreffende handschoenen.
 
We hebben net zo goed het punt bereikt waarop de middenstand alles dat niet in eigen land besteld wordt automatisch afdoet als zijnde rommel, niet te vertrouwen, nep en niks waard.
Trek je hoofd uit het zand en kijk eens verder. Tuurlijk zit er veel kwaliteit verschil tussen sommige zaken maar wen er maar aan dat er steeds meer spullen uit China komen die echt goed zijn, tegen een fractie van de prijs die er hier voor gerekend moet worden.
Er valt aan mijn kant weinig uit het zand te trekken: 12 jaar ervaring met China import, maatwerk productie / private label, OEM's, uitloop productie, licentiebouw, verschillen tussen o.a China en Taiwan productie (beide PRC) wel/niet conformeren aan DIN/ISO regels, en zo kan ik wel even doorgaan. Wat is het verschil tussen dit en dit product? ;)
 
Als je ervaring hebt snap ik niet dat je geen differentiatie aangeeft in je eerste reactie en alles direct afdoet als nep en zooi.
In bovenstaande reactie maak je duidelijk dat er wel degelijk verschil zit tussen ogenschijnlijk gelijke producten.
Daarmee ondermijn je de eerste reactie. Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb ook erg veel ervaring met uitbestede productie in China, Taiwan, Vietnam, India of Thailand, ook Oostblok of binnen Europa maar ook zuid Amerika. Overal kom je prutsers en oplichters tegen, ook in Duitsland of Nederland. Je moet altijd scherp blijven en je eigen afweging maken, net zoals je in de supermarkt je boodschappen doet.
Maar zeggen dat alles bij de Aldi rommel en troep is omdat het bij AH 2 keer duurder en dus beter is, is te kort door de bocht en gewoon niet waar.
 
Deze reactie is niks waard zonder een linkje naar de betreffende handschoenen.
Hetgeen wat het waard is, is dat je nu weet dat het zomaar kan zijn dat je "motor" handschoenen koopt die daar niet geschikt voor zijn, ook al staat dat wel in de advertentie. Ik zeg niet dat het allemaal prut is, maar het is mogelijk. En garantie is tot aan de deur, want niemand gaat dingen terug naar china sturen.

Dit is een exemplarisch geval, dus doe vooral ermee wat je wilt. Ik denk dat als er maar genoeg van dit soort meldingen komen je er een statistiek van kan maken.
 
Tuurlijk zit er veel kwaliteit verschil tussen sommige zaken maar wen er maar aan dat er steeds meer spullen uit China komen die echt goed zijn, tegen een fractie van de prijs die er hier voor gerekend moet worden.
Je bewijst hier precies mijn punt. Hoe kan jij als leek (ga ik dan even vanuit) beoordelen wat kwaliteit is, als experts al allerlei testen moeten uitvoeren om de kwaliteit te kunnen toetsen?
 
Als je ervaring hebt snap ik niet dat je geen differentiatie aangeeft in je eerste reactie en alles direct afdoet als nep en zooi.
In bovenstaande reactie maak je duidelijk dat er wel degelijk verschil zit tussen ogenschijnlijk gelijke producten.
Daarmee ondermijn je de eerste reactie. Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb ook erg veel ervaring met uitbestede productie in China, Taiwan, Vietnam, India of Thailand, ook Oostblok of binnen Europa maar ook zuid Amerika. Overal kom je prutsers en oplichters tegen, ook in Duitsland of Nederland. Je moet altijd scherp blijven en je eigen afweging maken, net zoals je in de supermarkt je boodschappen doet.
Maar zeggen dat alles bij de Aldi rommel en troep is omdat het bij AH 2 keer duurder en dus beter is, is te kort door de bocht en gewoon niet waar.
Sorry, staat er echt niet. Ik heb het over een (in mijn ogen escalerende) trend waarin mensen iets krijgen dat van kut kwaliteit is, maar waar ze dan alsnog super blij mee zijn. Dat komt door de akelig lage prijs, psychisch effect, en vaak een totaal gebrek aan referentiekader en/of objectiviteit. Het gevaar bestaat dat op de langere termijn de goede versie van zo'n product gewoon uit de markt gedrukt wordt (dat heb ik nu herhaaldelijk zien gebeuren).

Voorbeeld van nog geen maand oud: Een kennis van me is lyrisch over Volvo montageclipjes van Ali. Ze zijn idd hoog gewaardeerd en debiel goedkoop. Ik probeer er een stuk of 15 en het is gewoon helemaal bagger. De kennis blijkt achteraf nooit een nieuw origineel clipje te hebben gebruikt en heeft dus helemaal geen idee wát "goed" is en ook niet dat de originele deels van staal moet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan