Motorkleding en leren kleding

Luuuukkkkk

Rookie
15 okt 2012
3
0
Hallo,

Ik er een groot verschil tussen dure leren kleding en echt leren motorkleren? Of zou ik met een leren jack ook al redelijk wat bescherming hebben?
 
Er 'ik' een groot verschil tussen dure en normale leren kleding ja. Hoe duurder, hoe beter. Iedereen kent die regel toch?
 
een motorjack van leer is slijtvast, en voorzien van protectors bij schouders en ellebogen. Een "standaard" leren jack heeft dat niet, en bied (naar mijn mening) niet de bescherming die je nodig hebt. Ik kom niet op de motor zonder de goede kleding, door schade en schande.
 
Redelijk wat bescherming waartegen?

Verschil tussen motorkleding en normale kleding zit hem juist in de te bieden bescherming.. Valpads op de punten waar je ze kunt hebben: knieen, ellebogen, schouders, rug, dij etc. Niet te vergeten de pasvorm en reflectie.
 
Er 'ik' een groot verschil tussen dure en normale leren kleding ja. Hoe duurder, hoe beter. Iedereen kent die regel toch?

Dat is de grootste onzin wat je vertelt. De regel is je betaald alleen meer omdat het een merk is niet omdat de kwaliteit beter is. |(

Je kan net zo goed een onbekende merk halen van de zelfde kwaliteit en veel goedkoper.
 
Hallo,

Ik er een groot verschil tussen dure leren kleding en echt leren motorkleren? Of zou ik met een leren jack ook al redelijk wat bescherming hebben?


Leer is zonder behandeling niet waterdicht maar wel beschermend, leer vraagt onderhoud en syntetische kleding amper.
 
Een normale leren jas zal waarschijnlijk ook zwakker stiksel hebben dan een leren motorjas
 
En wat denk je van een jas/broek die meegaat met de "zithouding" op een motor. Denk dat je met een reguliere leren kleding dit wel kunt vergeten. .....
 
Dat is de grootste onzin wat je vertelt. De regel is je betaald alleen meer omdat het een merk is niet omdat de kwaliteit beter is. |(

Je kan net zo goed een onbekende merk halen van de zelfde kwaliteit en veel goedkoper.

:')
_57c8a1a431a592af806925e57258202f.png
 
Ik heb een onbekend merk leren zomerjack.
Ding was eigenlijk te veel geld, maar goed, vond hem gaaf, dus gekocht.

Duurder dan een normaal leren motorjack, maar ik zou geen seconde erover denken om ermee op de motor te stappen. Dun, soepel kalfsleer is veels te zacht voor op de motor.

Mijn tip: Koop een jas voor de functie. Motorjack is voor motorrijden.
 
Ik heb een onbekend merk leren zomerjack.
Ding was eigenlijk te veel geld, maar goed, vond hem gaaf, dus gekocht.
Duurder dan een normaal leren motorjack, maar ik zou geen seconde erover denken om ermee op de motor te stappen. Dun, soepel kalfsleer is veels te zacht voor op de motor.
Mijn tip: Koop een jas voor de functie. Motorjack is voor motorrijden.

:Y :Y
 
Qua comfort is het bij leren motorpakken toch wel duurder is beter, dat is in ieder geval de ervaring die ik ermee heb.

OT als je valt doet het met een officieel motorpak minder pijn dan met een gewoon leren jackie
 
Er 'ik' een groot verschil tussen dure en normale leren kleding ja. Hoe duurder, hoe beter. Iedereen kent die regel toch?


Precies, daarom doe ik ook niet aan afdingen en korting. Dan wordt het goedkoper en dan is de kwaliteit minder. :+
 
Motor leer is vaak ook minimaal 1.2mm dik plus de naden zijn verlegd of dubbel gestikt.
 
Hallo,

Ik er een groot verschil tussen dure leren kleding en echt leren motorkleren? Of zou ik met een leren jack ook al redelijk wat bescherming hebben?

leren jack, 1 mm dikte
leren motor jack, 3 mm dikte

leren jack, mooi soepel leer dat op een modieuze manier gestickt is
leren motor jack harder slijtvaster leer dat 3 dubbel gestickt is met speciale draad die zeker niet breekt bij grote krachten.

leren jack, niet water dicht
leren motor jack, water dichter.

leren jack, geen protectoren
leren motorjack hopelijk een goede back protector, elleboog en schouder protectors.

leren jack, lage kraag
leren motor jack, hogere kraag, (vliegjes zijn pijnlijk maar een meikever tegen 120 km/h in je nek krijgen voelt als een paintballgeweer.)
 
Is het alweeeeeer vrijdag ???/

Sorry maar dit soort vragen kan iedereen met een greintje gezond verstand zelf wel invullen toch ? :P Mocht je dit echt niet inzien raad ik je aan om in je auto te blijven :P
 
leren jack, 1 mm dikte
leren motor jack, 3 mm dikte

leren jack, mooi soepel leer dat op een modieuze manier gestickt is
leren motor jack harder slijtvaster leer dat 3 dubbel gestickt is met speciale draad die zeker niet breekt bij grote krachten.

leren jack, niet water dicht
leren motor jack, water dichter.

leren jack, geen protectoren
leren motorjack hopelijk een goede back protector, elleboog en schouder protectors.

leren jack, lage kraag
leren motor jack, hogere kraag, (vliegjes zijn pijnlijk maar een meikever tegen 120 km/h in je nek krijgen voelt als een paintballgeweer.)
Zie, bijna helemaal gelijk aan elkaar dus *O*
 
't Hangt er toch van af op welke motor je rijdt?! Op een chopper of op een Harley Davidson kun je wel met een gewone leren jas (of spijkerjack) en leren broek toe. Maar op een sport/tour/racer zul je toch echte motorkleding moeten hebben :+ :+
(enig sarcasme is mij niet vreemd)
 
Je hebt leer, en je hebt leer. Ik heb twee leren broeken die ik niet op de motor draag, maar gewoon. Beide zijn wel in een motorzaak gekocht. De ene is van lekker stevig dik leer, daar zou ik wel mee op de motor durven zitten, maar niet op de snelweg, hij heeft verder geen bescherming. De andere is te dun, ik denk niet dat die meer bescherming biedt dan een spijkerbroek. Ik heb ook leren rokjes, daar durf ik wel mee op de motor, maar alleen zolang 'ie stilstaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan