Motorkleding: Ervaringen met Difi

Ik had een regenbroek die lekte, dus naar de motorbroekentegenderegen winkel gegaan voor een nieuwe. Een DIFI dus. "Moet wel goed waterdicht zijn hoor". "Ja, deze is 100% waterdicht". Van de week een stevige bui, gevolg: nat kruis.
 
Heb zelf ook een textiel combi van Difi (Advance AX serie). Met aerotex. Heb het wel 1x meegemaakt dat ik natgeregend was (kwam 2,5 uur lang in een wolkbreuk terecht en de jas sloot niet goed af). Toch ben ik er heel tevreden over.
 
Laatst bewerkt:
Ben in het bezit van een Difi-GP01. bevalt erg goed, zit lekker. Alleen met een flinke bui krijg je natte ballen, maar goed, daar is dat pak ook niet voor gemaakt.
full
 
Ik heb ook een Difi Goretex broek gehad en mijn ervaring was dat hij na twee jaar dagelijks gebruik echt op was. Lekken en allerlei naden die loslagen en zo.

Nu heb ik meer geinvesteerd in een Dane XBR broek *O* kost wel een klein kapitaal maar hij zit stukken beter dan de Difi (zeker met de voering er in) is veel lichter, soepeler en echt 100% waterdicht (de Difi lekte in extreme buien vanaf het begin een klein beetje in het kruis).

Bovendien was de Difi erg benauwd en dus moest ik hem echt uittrekken als ik even een kopje koffie ging drinken of zo. Die XBR broek beschermd net zo goed tegen kou maar is veel minder zweterig dus die hou ik gewoon aan als ik van plan ben binnen een uurtje verder te rijden.

Mijn conclusie is dat Difi leuk is voor rijders die niet elke dag rijden (dan zal hij ook wel langer meegaan dan twee jaar) maar als je de motor dagelijks gebruikt dan kan je beter wat meer investeren.
 
tjah, ik heb ook een textielen jas van DIFI.. ook van MotoPort, alleen deze was na een jaar niet waterdicht meer. Naja goed, twas ook niet de hoofdprijs die ik er voor betaald heb.
 
Heb ook een Difi leren combi.... Kwaliteit is redelijk (service van motoport wel erg goed!) Stiksels zijn naar mijn smaak van mindere kwaliteit dan dat ik wel eens meegemaakt hebt. Heb voor mezelf dus al wel uitgemaakt dat ik de volgende keer geen difi meer koop. Ondanks dat ik er redelijk tevreden mee ben. :)
 
Ik heb een difi jas bliss gekocht bij motoport voor €70 _O- en hij is nog water dicht ook :] handig met lessen

Heb ook een Difi broek voor €100 gekocht bij motorport, alleen die zweet wel heel erg B|
 
Ik heb ook een Difi Goretex broek gehad en mijn ervaring was dat hij na twee jaar dagelijks gebruik echt op was. Lekken en allerlei naden die loslagen en zo.

Nu heb ik meer geinvesteerd in een Dane XBR broek *O* kost wel een klein kapitaal maar hij zit stukken beter dan de Difi (zeker met de voering er in) is veel lichter, soepeler en echt 100% waterdicht (de Difi lekte in extreme buien vanaf het begin een klein beetje in het kruis).

Bovendien was de Difi erg benauwd en dus moest ik hem echt uittrekken als ik even een kopje koffie ging drinken of zo. Die XBR broek beschermd net zo goed tegen kou maar is veel minder zweterig dus die hou ik gewoon aan als ik van plan ben binnen een uurtje verder te rijden.

Mijn conclusie is dat Difi leuk is voor rijders die niet elke dag rijden (dan zal hij ook wel langer meegaan dan twee jaar) maar als je de motor dagelijks gebruikt dan kan je beter wat meer investeren.

Na mijn eerste post in dit topic in 2004 kan ik melden dat ik nu na 3 jaar nog steeds hetzelfde Difi textielpak draag voor woon/werk verkeer en het heeft hittegolven, slagregens, hagel, en sneeuw meegemaakt intussen.
Met normale regenbuitjes is het pak goed waterdicht. Na een uur in hevige regenval voelt het vanbinnen wat klam aan. Maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat de poriën van de jas enigszins verzadigd zijn. Is met een wasbeurtje met impregnatie vermoedelijk weer tiptop in orde.
 
Ik heb een combi van DIFI. Pastte me het beste naast grote merken en was nog goedkoper ook *D Heb iemands pak (soortgelijk van DIFI) gezien na onderuit gaan en is gewoon prima.

p.jpeg


Ik heb nu al weer twee jaar een combi van Difi, helemaal geen problemen met slijtage etc. mee gehad tot nu toe.

deze:
[afbeelding]

Die heb ik ook dus :)
 
Laatst bewerkt:
HOI OMA!!

Ik wou ff zeggen dat ik nu een jaar dit jack heb:
271

En nu de rits 9 van de 10x niet goed meer dicht krijg.. B|
Jas is wel veel gebruikt, maar ben niet zo tevreden over de kwaliteit, volgende x koop ik toch een Alpinestars jack ofzo.. Iets van meer kwaliteit
 
Ik heb nu al 2 1/2 jaar een Difi combi, en ik ben er tevreden over. Nooit problemen mee gehad. *O*
 
Ik heb een jasje van Difi. Protectoren uit gehaald en gebruik hem nu als normale jas. De twee maand dat ik hem heb, is die nog goed. Ik hou je op de hoogte ;)
 
ik heb ook een heel leren pak van difi maar ik moet zeggen dat het super lekker zit ben daarom zeer te vreden. kwaliteit is goed en de prijs is er zeker naar.
 
HOI OMA!!

Ik wou ff zeggen dat ik nu een jaar dit jack heb:
[afbeelding]
En nu de rits 9 van de 10x niet goed meer dicht krijg.. B|
Jas is wel veel gebruikt, maar ben niet zo tevreden over de kwaliteit, volgende x koop ik toch een Alpinestars jack ofzo.. Iets van meer kwaliteit


Hmm , deze jas had ik ook op het oog. Nu ben ik nog bezig met lessen, en naar alle waarschijnlijkheid zal ik de jas minder intensief gebruiken dan jij.. De prijs is oke.. Maar nu weet ik het niet meer :(

Is het echt een miskoop ?

Hij ziet er wel cool uit *D
 
Heb zelf een textiele set van DIFI voor in de winter en dagelijks woon/werk gebruik.

Op zich goed tevreden over als je kijkt naar de prijs / kwaliteit verhouding. Goed waterdicht en lekker warm in de winter.

Als deze op zou zijn ga ik denk ik wel voor een wat luxer setje dan de DIFI die ik nu heb.
Maar ik kan het iedereen aan raden.
 
mijn regenpak van Difi is waterdicht (duhhh). Mijn textiel jas (voor woon/werk) van Difi helaas niet. Trek dus maar mijn regenpak aan als het regent. Prijs kwaliteit is wel redelijk in orde denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan