Motorkleding: Ervaringen met Difi

Sick N Twisted

Die hard MF'er
24 okt 2002
963
0
Enschede
Hoi,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het merk DIFI als het gaat om motorkleding. Ik zit er namelijk aan te denken om een leren combi aan te schaffen en bij motorport verkoopt men dit merk tegen een vrij gunstige prijs (499 euris).

Zit hier een addertje onder het gras? Slechte kwaliteit of iets dergelijks?

Alvast bedankt voor de respons.
 
Ik heb wel geen leer van Difi maar wel een textiel jas voor in de winter. Ik ben daar goed tevreden over. De jas is goed waterdicht ondanks dat het geen Gore-Tex is en er zitten stevige protectors in.

Hoe het met leer zit weet ik niet, maar vergelijk het eens met pakken van andere merken in dezelfde prijsklasse, dan kun je een beetje vergelijken.
 
Heb naast mijn IXS pak ook textiel van Difi en daarover sluit ik me aan bij het voorgaande.

Kwaliteit van het Difi leer kan ik weinig over melden.
De relatief lage prijs heeft in ieder geval te maken met het feit dat Difi het huismerk is van Motoport.

Maar als je wat kortingsdagen bezoekt van motorzaken kun je ook gerenommeerde merken voor die prijs vinden.
 
Mijn leren handschoen zijn goed. Niet super afgewerkt van de binnenkant (kweet niet hoe dat bij de combi is) maar verder wel goed.
 
499, alsof het te geef is :P ;)
Ik heb ook een Difi-jack en ik ben er tevreden over, alleen het klottenband is erg dun langs de rand gestikt dus dat heb ik even bij de schoenmaken opnieuw laten stikken.
 
Ik heb dezelfde combi (type Assen) als waar jij het over hebt denk ik. Bevalt prima! Was even wennen, had daarvoor altijd in textiel gereden. Goed pak, zeker voor die prijs!
 
Ik heb deze combi (type Assen) ook en het is een lekker pak waar ik mij zeker in voel tijdens het motorrijden iets wat ik altijd erg belangrijk vind.
 
Hmm...hoor hier veel goeds over DIFI, en sluit me daar bij aan.
heb zelf een textieljas van DIFI en die zit lekker soepel, en is goed waterdicht!
Ga er binnenkort ook even een broek bijkopen. 8-)
 
Ook hier de Difi Combi Assen. Zit als gegoten en op de plekken waar het moet zit goed stretch materiaal. Al doen die plekken wel verdomd pijn op het moment dat het plots begint te hagelen... ;-) (in de maand mei.... :? )
 
Heb een difi jack met broek van textiel, deze kan je aan elkaar ritsen.
Het jack is echt stoer (vintage race week) en zit lekker.
Kan helaas geen normale website vinden met de hele difi collectie. Da's wel jammer.

Ik ben dus wel blij met difi.
 
Ik twijfelde tussen een leren combi van Difi (499) en Spool (599). Toch de Spool genomen omdat die lekkerder zat, de afwerking en de kwaliteit van het leer iets beter is (soepeler). Mja toch vond ik de Difi iets mooier, maar toch de Spool genomen. Zat trouwens 10% korting op dus de meerprijs was maar iets van 40 of 50 euro. Ook de laarzen van Spool. Handschoenen wel van Difi, omdat ik die weer beter vond zitten.
 
Heeft iemand ervaring met de Difi Milton AX jas?
Ik ga zaterdag eens passen bij motorport in echt.
Hopelijk bevalt ze me goed.

Foto:
271
 
Heb een compleet leren pak van Difi, al 2 jaar erg veel plezier van een geen problemen of slijtage ermee :]
 
hmmm, dan ben ik zeker de uitzondering op de regel...


Op zich is de kwaliteit redelijk voor de prijs die je betaald.

Mijn goretex pak heeft het 2 jaar +/- 40.000 kilometer uitgehouden, hij is niet goed waterdicht meer (ondanks het goed onderhouden) ritsen van de broekzakken waren echter na een paar maanden al stuk, en van de jas zijn er ontzettend veel naden waar het klittenband mee vast zat los geraakt..

Van mijn leren broek zijn er tevens veel naden kapot gegaan met een 20.000 kilometer ongeveer, de leren jas houdt het echter wel prima uit.

Ik weet wel dat ik volgende keer wel iets meer ga uitgeven en naar een (kwaliteits)merk ga kijken
 
Laatst bewerkt:
hmmm, dan ben ik zeker de uitzondering op de regel...


Op zich is de kwaliteit redelijk voor de prijs die je betaald.

Mijn goretex pak heeft het 2 jaar +/- 40.000 kilometer uitgehouden, hij is niet goed waterdicht meer (ondanks het goed onderhouden) ritsen van de broekzakken waren echter na een paar maanden al stuk, en van de jas zijn er ontzettend veel naden waar het klittenband mee vast zat los geraakt..

Van mijn leren broek zijn er tevens veel naden kapot gegaan met een 20.000 kilometer ongeveer, de leren jas houdt het echter wel prima uit.

Ik weet wel dat ik volgende keer wel iets meer ga uitgeven en naar een (kwaliteits)merk ga kijken

Jij bent ook gewoon niet zuinig op je spulletjes...
Een beetje een losbol... :+
 
Er is wel een site waar je de gehele DIFI collectie op kunt bekijken. Dat is www.difi.nl

grt
 
Terug
Bovenaan Onderaan