motorkleding gedoe

Spurtt

Die hard MF'er
7 jan 2012
272
0
Amsterdam
ik vraag me af..

draagt echt iedereen die op dit forum actief is nou motor kleding?
vind je dat niet heel veel extra gedoe?

wanneer ik mijn motor heb ben ik eerlijk gezegd niet van plan
om iedere keer motorkleding over mn eigen kleding aan te trekken

wat is er mis met je gewone kleding?
 
ik vraag me af..

draagt echt iedereen die op dit forum actief is nou motor kleding?
vind je dat niet heel veel extra gedoe?

wanneer ik mijn motor heb ben ik eerlijk gezegd niet van plan
om iedere keer motorkleding over mn eigen kleding aan te trekken

wat is er mis met je gewone kleding?

In je gewone kleding mis je je protectie, als je op je plaat gaat en over de weg glijd, dan heb je in no time geen huid meer over :N

Ik trek bijna altijd een (leren) pak aan en neem mijn gewone kleding mee als ik de mogelijkheid heb om me om te kleden...
Soms gaat de broek over de spijkerbroek heen, protectie voor alles:Y
 
Laatst bewerkt:
om iedere keer motorkleding over mn eigen kleding aan te trekken
Over je eigen kleding? Dat is nog het chillst. Vandaag weer een keer met textiel gereden en dat scheelde echt veel tijd. Leren pak + thermalpak + rugprotector is pas gedoe
 
1. Je bent een dag te laat.

2. Ik was HEEEEL blij dat ik afgelopen donderdag geen gewone kleren aan had, al was het maar met 20km/h dat ik onderuit ging.

3. Huidtransplantaties zijn nasty.

4. Onder je motorkleding hoef je geen andere kleding te dragen.

5. Het is jouw lijf, van mij mag je daarvan best een deel uitsmeren over het asfalt. Als je zelf de rommel maar weer op ruimt achteraf.

6. :W
 
Laatst bewerkt:
Hoop toch dat dit een grap is.

Heb je laatst de 20 jaar blik op de weg special toevallig gezien ?
Zoniet, even terug kijken en je snapt in een paar seconden het nut van goede motorkleding.
 
Wat is er mis met human leathers :9 enz. ? :? :]

armoredflipflops2.jpg
 
Ik ben zelf al eens ter plaatste geweest bij een motor ongeval en als je dat 1 maal hebt gezien dan laat je het wel om op je gympies en korte broek op de motor te gaan.


Dan wil je niet weten wat je allemaal ziet hangen en wat er helemaal niet meer is.

En de pijn komt later maak je daar maar niet druk om.
 
Zolang je niet met 130 door de bocht gaat terwijl je stoer met je knie de grond probeert te raken
ga je toch ook niet onder uit?

en waarom is een spijkerbroek bij rijlessen voldoende als het zo gevaarlijk is?
 
met een korte broek zou ik ook niet gaan rijden
maar een spijkerbroek lijkt me voldoende
 
Zolang je niet met 130 door de bocht gaat terwijl je stoer met je knie de grond probeert te raken
ga je toch ook niet onder uit?

en waarom is een spijkerbroek bij rijlessen voldoende als het zo gevaarlijk is?

Ik weet niet waar jij gelest hebt, maar de rijscholen waar ik ben geweest moesten we altijd jassen, broeken, helmen en handschoenen aan. En een opmerking als m'n schoenen niet goed waren :X

Ik zou zeggen, ga maar eens met 25km/h over het asfaalt schrapen. Een ongelukje zit in een klein hoekje. Ik trek m'n pak textiel jas en broek + handschoenen + schoenen + helm altijd op, tenzij ik even een proefritje doe van 500 meter in de wijk. Maargoed, ook dan kan ik onderuit gaan en een kale plek op m'n kont krijgen... :+
 
Tegenwoordig kan je niet meer lessen zonder beschermende kleding te dragen, is alleen nog toe gestaan op het terrein voordat je defenitief de weg op gaat.

Ook een spijkerbroek biedt GEEN bescherming.
 
Zolang je niet met 130 door de bocht gaat terwijl je stoer met je knie de grond probeert te raken
ga je toch ook niet onder uit?

en waarom is een spijkerbroek bij rijlessen voldoende als het zo gevaarlijk is?

Je moet gewoon lekker met je spijkerbroek gaan rijden :Y

Tijdens lessen is de kans relatief gering dat je bij een ongeluk betrokken raakt, omdat er nog een paar ogen achter je zit dat met jou mee kijkt :Y Tijdens het lessen zit je heel anders op die motor dan bij je eigen motor (en nee ik heb het niet over met je knie over de grond door de bocht) en rij je dus een stuk voorzichtiger :Y

Ik ben in ieder geval blij dat mijn schuiver met 50 km/h gewoon in volledige combi was en dat ik er niets aan over heb gehouden...Hoe het eruit had gezien met gewone spijkerbroek weet ik niet, maar ik denk in ieder geval wat minder fris :Y
 
ik vraag me af..

draagt echt iedereen die op dit forum actief is nou motor kleding?
vind je dat niet heel veel extra gedoe?

wanneer ik mijn motor heb ben ik eerlijk gezegd niet van plan
om iedere keer motorkleding over mn eigen kleding aan te trekken

wat is er mis met je gewone kleding?


6a00d8341bf89d53ef01156fc7dd2f970c-pi.jpg
 
ik vraag me af..

draagt echt iedereen die op dit forum actief is nou motor kleding?
vind je dat niet heel veel extra gedoe?

wanneer ik mijn motor heb ben ik eerlijk gezegd niet van plan
om iedere keer motorkleding over mn eigen kleding aan te trekken

wat is er mis met je gewone kleding?


ik sexy jurkje vaak draag ook .
 
Kijk, iedereen staat het vrij om wel of geen motorkleding aan te trekken.
Met name als het gaat zomeren kom ik altijd mensen tegen in t-shirt , korte broek en teenslippers.
Kan ook nog begrijpen dat je bij dat soort temperaturen gaat denken: Hu, da`s veel te warm, het zweet loopt nou al in m`n......
Maar waar je in je in je koekblik je gordel omdoet, je 1 of meerdere plofzakken hebt, en waar de kreukelzone`s vóór en achter hun werk kunnen doen samen met de verstevigingsprofielen in de portieren, daar zit jij dus met alleen je jeans en shirt op de motor. welliswaar met een goeie helm op je knar..... maar toch... Ga maar eens even googlen op You Tube of uitzending gemist naar Blik op de weg. Aflevering waar een Honda Goldwing berijder samen met vrouwlief tegen het wegdek wordt gereden door een onoplettende bestuurder.
Voor de goede volgorde: Goldwingrijder reed op cruisecontrole, toegestane snelheid, op de middelste weghelft.. Jawel, in een t-shirt, korte broek en teenslippers, evenals de duopassagier.

Weet niet of je man of vrouw bent, beetje goodlooking, maar als je, al is het maar met 50 km p/uur, het asfalt kust, dan laat dat toch lelijke turbostrepen op je lijf achter.

Als je hetzelfde denkvermogen blijft houden voor een lekker verkoelend tochtje op een secundaire (80km) weg en er gebeurt wat, dan kijkt geen hond meer naar je.
Hier op MF staat nog een mooi filmpje van wat eens een aantrekkelijke dame was, die het leuk vond om met een niemandalletje aan op de motor te kruipen.

Mijn motto: maar ik ben al wat ouder en wijzer, ahum, : BETER ZWEET IN DE BILSPLEET DAN HET VEL VAN JE REET!!!!!

Motorkleding te héét!!! Dat krijg je het pas als ze bij de 1e hulp aan de lappen vel staan te pulken!!!!!

GOEDENAVOND!!!! :] :]

Ik weet het, we worden met schade en schande wijs, maar laat deze beelden dan eerst maar goed tot je doordringen!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan