Motorkleding kopen in Amsterdam

Grandia

motociclista da bar
Donateur
27 jun 2006
24.770
795
Amsterdam
Ben bezig met lessen en vroeg me af of jullie tips hebben mbt het kopen van motorkleding, helm etc in Amsterdam (of omgeving). Ook tips over waar ik vooral op moet letten (behalve de prijs) zijn welkom.

Vast bedankt
 
Ben bezig met lessen en vroeg me af of jullie tips hebben mbt het kopen van motorkleding, helm etc in Amsterdam (of omgeving). Ook tips over waar ik vooral op moet letten (behalve de prijs) zijn welkom.

Vast bedankt

Ik heb mijn pak gekocht bij Ben smit in A'dam noord zit op de T.T. Vasumweg 34D www.bensmit.nl. Die heeft oa. Revit nieuwe collectie maar ook overjarig en dat is een stuk goedkoper.

een leren pak word soepel en ook wat wijder, dus bij het passen mag hij best een beetje strak zitten dat loopt vanzelf uit. Koop je hem op maat dan word hij te groot na verloop van tijd.

Verder wil ik nooit strectch stukken in de mouwen hebben want dat is niet waterdicht, is wel warmer in de zomer. in de broek maakt me dat niet zoveel uit.

Je kan ook aan je rijschool vragen die hebben vaak korting bij bepaalde zaken als je zegt dat je van hun komt.
 
Simpele vuistregel: koop textiel als je één pak wilt en het hele jaar door rijdt. Rijd je alleen in de zomer, dan "zit" leer veel lekkerder. Koop er dan wel een regenpak bij, het blijft Nederland......
Textiel is waterdicht, leer niet. Textiel zit warm in de winter, leer niet. Leer "ademt" en neemt vocht op, textiel niet.

Verder: alle waar is naar zijn geld. Een wat duurder pak past vaak beter en is duurzamer en beter afgewerkt. De wat betere pakken hebben ook uitritsbare binnenvoeringen (niet alleen de wintervoering, maar ook de "Goretex" laag is dan uitritsbaar), zodat ze ook 's zomers beter te gebruiken zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips. Ben vandaag bij De Leertent wezen kijken. Inderdaad goed geholpen, ondanks dat ze wisten dat ik niet direct iets bij hen zou kopen. Van het weekend maar even naar Noord toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan