Motorkleding kopen in Turkije?

Turken en andere niet-europeërs komen naar hier ons geld verzamelen (op al dan niet criminele wijze) en sturen dat dan naar het land van herkomst. (bizar dat er dan wèl een land van herkomst is)

Ik gun Turken een prettig verblijf in Turkije, bij hun familie.
:)

Als ik het goed begrepen heb hebben alle belgen samen momenteel meer geld dan ooit tevoren. Dus zo snel verdwijnt er geen geld.
Dat crimi's overal proberen hun ding te doen is een feit. de kans dat het een niet belg is, is gezien de 6miljard mensen op de wereld tegen 11 miljoen belgen groot. Dus dat is ook al geen surprise.
Je zou je beter druk maken over die de Frere's Declercksen Lippensen en andere schoeppers die miljarden euro's achterover duwen, ipv van te kakken op iemand met een bruin vel. Trouwens hoe meer geld er in het buitebnland uitgegeven wordt hoe meer arbeid er ginder gecreerd wordt en hoe kleiner de kans is dat een ginderlander naar hier komt. Ik zei het al: gun een ander ook es wat.
/ Issue closed !

En nu back on topic. Ik ben benieuwd naar de feedback van onze toerist in Turkije, die ginder ons geld achterlaat en de plaatselijke economie steunt ;)
 
Ik zou het niet doen :N kom zelf uit de confectieindustrie; pakken zoals ze overal te koop zijn zijn vóór het introduceren uitgebreid getest op o.a. duurzaamheid, pasvorm en nog meer punten. Zeker ook is er nagedacht over ritsen, andere sluitingen, waar lopen de naden etc etc... alles om een pak zo beschermend en comfortabel mogelijk te maken.

Als je een pak op maat wil laten maken, dan zou ik het laten doen bij een atelier die iig bekend is met het maken motorpakken. Niet een of andere goedkope turk omdat het je knaken scheelt ;)
...buiten dat, is de communicatie ook niet erg makkelijk lijkt me, en je hebt geen garantie.
 
Laatst bewerkt:
Zou er ook niet voor kiezen om daar een motorpak te laten maken om een paar euro uit te sparen. Vind wel dat ze binnen Europa doorgeslagen regeldrift hebben, maar in het geval van motorpakken vind ik het toch wel fijn dat datgene wat ik koop ook getest is. Uiteindelijk zijn al de keurmerken geen garantie dat er niets gebeurd, maar vind het risico met een niet gekeurd pak toch te groot.
Zou er ook geen vertrouwen in hebben als er daar in mijn bijzijn een helm gekleid wordt waar ik ook nog eens de helft van de prijs af kan krijgen door lang doorzeuren, met de verzekering van de verkoper dat hij mij wel beschermd bij een val. Dat terwijl hij na twee weken al weer duizenden km van mij verwijderd is en ik hem dus niet zomaar aansprakelijk kan stellen, als ik het überhaupt al na kan vertellen.
 
Echt goede motorkleding heeft dubbele stiknaden van speciaal draad. En dat heeft z'n nut. (kan ik uit ervaring zeggen).
Zou dus zelf voor een goed echt (merk) pak gaan....

Just my two cents.
 
Terug van vakantie. Heb het heerlijk gehad in Turkije, en ook nog even rondgekeken en geinformeerd naar motorkleding.
Zeer professionele ledershops daar, mooie kleding, met goede stiksels. Protectie ook geen probleem.
Alleen voor de prijs hoef je het niet te doen, want die is gelijk, of in sommige gevallen zelfs hoger, dan in Nederland.
Ik ga dus lekker in Nederland verder kijken voor een mooie leren combi, dan heb ik iig de garantie in de buurt... Maar ik zou me echt niet onveilig voelen in een Turks motorpak. (Maar dan heb ik het wel over de echte ledershops, en niet over zo'n goedkoop turks marktkraampje...)

Groeten Leon

ps. Weinig motoren gezien, ondanks een aantal zeer leuke motorwegen. Misschien omdat ze daar ook met busjes als gekken over die wegen racen...
 
Terug van vakantie. Heb het heerlijk gehad in Turkije, en ook nog even rondgekeken en geinformeerd naar motorkleding.
Zeer professionele ledershops daar, mooie kleding, met goede stiksels. Protectie ook geen probleem.
Alleen voor de prijs hoef je het niet te doen, want die is gelijk, of in sommige gevallen zelfs hoger, dan in Nederland.
Ik ga dus lekker in Nederland verder kijken voor een mooie leren combi, dan heb ik iig de garantie in de buurt... Maar ik zou me echt niet onveilig voelen in een Turks motorpak. (Maar dan heb ik het wel over de echte ledershops, en niet over zo'n goedkoop turks marktkraampje...)

Groeten Leon

ps. Weinig motoren gezien, ondanks een aantal zeer leuke motorwegen. Mis
chien omdat ze daar ook met busjes als gekken over die wegen racen...


Nou Leon, ik zit nu nog in Side, even te schuilen voor de felle zon......
Motoren zat, al zij het meest 125cctjes. Veel motorscooters, Yamaha 125 eenpitteres en (gelukkig ook) hier en daar een chopper.
En in Side al 2 leerzaken met een oude (+- 1953) BMW in de zaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan