Motorkleding op maat

Status
Niet open voor verdere reacties.

jastul

MF veteraan
1 nov 2008
1.681
0
Mergelland
}) })


Voor iedereen die niet een pefekte confectiemaat heeft en moeite heeft met het vinden van goede, comfortabele en ook goed passende motorkleding open ik dit topic.
Ik vraag iedereen die adressen heeft op dit gebied die hier te plaatsen en natuurlijk ook de ervaringen en andere wetenswaardigheden erbij graag.

:] :W
 
Laatst bewerkt:
}) })

Voor heb die in het echte zuiden des lands (dus niet in Oelenbosch oid) woont, of die er ver voor wilt rijden:

Radi Leathers - Lederwerkstatt
Aachenerstrase 174
Belgie 4701 Eupen (Kettenis)
Telf. (0032) (0) 87-652575
GSM. (0032) (0) 476-542341
Open ma-vr vanaf 14.00 tot 19.00
Zaterdag 10.00 tot 14.00

Dhr. Rademacher spreekt Duits, Frans en Limburgs dialect.
Verkoop, maak en vermaken van alles van leer. Van leren lingerie, prullaria, indianen kleding tot ... motorkledng. Dus alles van leer.

Maakt bv voor de motorpolitie van Luik en van Eupen de zomer-motorkleding. Op maat natuurlijk. Ik heb van dit zelfde leder een broek laten maken precies hoe ik dat wil. Van mooi en heel soepel rundleder, met een voering.
OP de knie-en is het leer dubbel met een speciaal spul ertussen dat goed beschermt bij een eventuele valpartij. Op de heupen en het bekken heb ik aan de binnenkant (zie je niet dus) het leer driedubbel, een vlaai vorm en grootte aan beide kanten.

Ik heb dus puur gericht op comfort, soepel, en veiligheid / bescherming voor als het ooit eens misgaat. Het leuke vond ik, ik hoefde niet alles te zeggen, de man kwam meteen met verschillende voorstellen die goed doordacht waren.
Wat bleek, samen had ie met zijn broer zijspan cross gereden en rjdt ie al 30 jaar zijspan, momenteel een Dnjepr (schrijf ik het goed?).

Een leren maatbroek "begint" ergens even onder de 200 euro. Zo kostten de 2 verstevigde knie-en samen 25 euro extra per paar. de 2 heup- en bekken beschermers ook 25 euro extra per paar. Ook heb ik een rume broekzak er in laten maken, natuurlijk met rits sluiting.

Ik ben zelf erg blij dit adres gevonden te heben want ik heb een wel erg moeilijke
(lees ik ben dik) maat. Omdat ie daar dus een extra koei-en huid voor nodig had betaalde ik nog wat extra.

En wie heeft nog meer van zulke fijne adressen?

:] :W
 
Laatst bewerkt:
}) })


Prima, dat is in Leeuwarden, dus 300 km noordelijker. Straks hebben we (hopelijk) een Nl en Belgie dekkend overzicht van dit soort zaken, zodat niemand meer ver hoeft te rijden. Want je moet er toch minimaal 3 maal heen.
-Maat nemen
-passen en meten van het prototype, dus zeg maar voor de fijnafstemming
- Afhalen


:] :W
 
Damen Leahters in breda maakt ook maat pakken (ook oa voor de politie)

Ik heb daar 15 jaar terug een pak laten maken en dat zat als gegoten (het is nog steeds goed alleen pas ik het niet meer en dat ligt niet aan het pak ;)
Ze zijn goed maar niet goedkoop, maar dat heb je snel met maatwerk.

Dit zeggen ze zelf over maat werk:

Damen Leathers heeft veel werk gemaakt van een goede, veilige, maar vooral ook een comfortabele pasvorm.

Ook iemand die buiten de standaard maten valt verdient een motorpak wat perfect past.

Het "atelier" van Damen Leathers is er helemaal op ingericht om speciaal voor jouw dat unieke pak te maken


Damen Leathers
Gageldonkseweg 27
4815 PD
Breda

damenleathers.nl


8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan