Motorkleding op racetrack

Badgast

MF Feteraan
23 feb 2013
1.012
359
Leiden
Ja ik weet het, ik ben een mietje.......


Ik draag geen leer
(en toch een motorrijder? JA!).

Nu lees ik dat het op diverse tracks, het verplicht is om een leren pak te dragen (zeker tijdens officiele races..).

Zijn er tracks of mogelijkheden waar dit niet verplicht is?


Andsers moet het weer tussen al dat koekblik op de weg, en dat schijnt dan weer niet te mogen....;-)


Een badgast met principes
 
Ga eerst maar eens 10 meter glijden over asfalt... zonder leren pak '(

binnen 50cm ben je al door je textielpak heen :Y
 
Laatst bewerkt:
Als ik je vreemde post goed begrijp, moet je sowieso aan een leren pak, of je nou op circuit rijdt of op de openbare weg. Textiel is praktisch, maar lang zo veilig niet - vandaar dat het op circuit ook gewoon leer moet zijn wat je draagt!
 
Ik weet dat ik vreemd ben... ;-)

Geen Leer is een principe (ik ben zo goed als veganist...)
Ik draag dus alleen textiel, en ben dus ook niet over te halen om leer te dragen.
Ook al is dit veiliger....

Desondanks lijkt het me best leuk om eens een keer over een circuit te scheuren, maar als het reglementair niet mag, dan houdt het al gauw op. Vandaar mijn vraag.
 
heel simpel, t is t risico gewoon niet waard.
bij lange niet.
 
Ik weet dat ik vreemd ben... ;-)

Geen Leer is een principe (ik ben zo goed als veganist...)
Ik draag dus alleen textiel, en ben dus ook niet over te halen om leer te dragen.
Ook al is dit veiliger....

Desondanks lijkt het me best leuk om eens een keer over een circuit te scheuren, maar als het reglementair niet mag, dan houdt het al gauw op. Vandaar mijn vraag.

Dan houdt het op ja.
 
Zo goed als veganist en dan wel op een motor rijden haha! Erg sneu. Ik ben ook een dierenliefhebber, maar als ik ooit op een circuit ga rijden dan wil ik daarvoor graag het beste kangaroeleren racepak dat er is, gemaakt van speciaal voor dit doeleind gefokte en geslachte superkangaroes!
 
heel simpel, t is t risico gewoon niet waard.
bij lange niet.
Ik zie ze ook wel eens op het circuit, maar ik moet zeggen dat niveau 1 nou ook weer niet zoveel voorstelt.
Een stuk veiliger dan menig rit op de openbare weg.


Wil je vaker het circuit op of doorgroeien? Dan zeker geen textiel :N
 
Ik weet dat ik vreemd ben... ;-)

Geen Leer is een principe (ik ben zo goed als veganist...)
Ik draag dus alleen textiel, en ben dus ook niet over te halen om leer te dragen.
Ook al is dit veiliger....

Desondanks lijkt het me best leuk om eens een keer over een circuit te scheuren, maar als het reglementair niet mag, dan houdt het al gauw op. Vandaar mijn vraag.

Met "je vreemde post" bedoelde ik puur je eerste post, niet je keuze om zo goed als veganist te zijn. Je opende immers je post met "ik ben een mietje" :? , je insinueert dat je hard rijdt op de openbare weg (don't we all) :? , en zegt dat je principes hebt maar vertelt niet wat ze zijn. :? Ik snapte het nauwelijks. :X :+

Anyway, "zo goed als" veganist biedt ruimte, dus gooi je eigen veiligheid maar onder dat stukje van je principes. Misschien leuk om eens een mail te sturen ofzo naar een fabrikant van leren pakken, om ze te vragen naar de afkomst van hun leer? Ik word er nu ook wel nieuwsgierig naar.
 
Laatst bewerkt:
@ Twonha:
Ik ben af en toe misschien wat kort van stof....

Ik weet waar leer vandaan komt... dus dat hoef ik niet te vragen...
Ik wordt al moe van al het vragen OF er leer in een product zit, gelukkig viel het met motorlaarzen gelukkig mee (Sidi). Het grootste probleem zijn de handschoenen... Welke dus WEL verplicht zijn als je op een circuit rijdt.

Al zijn de handschoenen van materiaal wat 10x zo sterk is als leer, kunnen ze je toch weigeren omdat het niet in het reglement staat...
(Wordt dus kwestie van bellen en informeren, en verbaasde opmerkingen incasseren...:-) )

Ach, bij de tandarts was ik ook de eerste die vroeg of de verdoving (kies trekken...) wel veganistisch verantwoord was.... ;-) (Gelukkig chemische rommel...).


Ik had me beter Remie kunnen noemen, zo alleen ten strijde in deze wereld
 
Lastig zeg dat veganisme, en als die koe nou van ouderdom doodgaat mag je daar dan wel een mooi leren racepak van maken?
 
Laatst bewerkt:
Als je een pak huurt lever je toch geen directe bijdrage aan de bio industrie?
 
Vergeet je badmuts niet.

badmuts.jpg
 
Zo goed als veganist en dan wel op een motor rijden haha! Erg sneu. Ik ben ook een dierenliefhebber, maar als ik ooit op een circuit ga rijden dan wil ik daarvoor graag het beste kangaroeleren racepak dat er is, gemaakt van speciaal voor dit doeleind gefokte en geslachte superkangaroes!
_O- _O-
 
Topic hoort eigenlijk elders op het forum.
Bij de MAC Zandvoort heb ik zelfs vorig jaar nog mensen in textiel zien rijden. :X
 
Dat ene leren pak wat jij niet koopt gaat echt niet zorgen dat er minder van die beesten de pijp uit gaan hoor. ( ja als iedereen zo denkt dan.... enz enz.)
En anders koop je toch een goede tweede hands.

Maar zoals al eerder aangegeven je eigen veiligheid is belangrijker als een al gedood dier. (lijkt mij)
Wat in de winkel hangt is niet speciaal geslacht voor jou het enige wat jij kan doen is het pak dan met respect, liefde en vet als een goede lieve zorgzame eigenaar behandelen.

Pff moet er niet aan denken om geen leer te dragen ( en geen spare ribs en T-Bones meer te eten :9~ )
 
Daarom en daarnaast is het toch heerlijk om compleet in het leer te zitten voel ik me net een koe, boeee
 
Ja ik weet het, ik ben een mietje.......


Ik draag geen leer
(en toch een motorrijder? JA!).

Nu lees ik dat het op diverse tracks, het verplicht is om een leren pak te dragen (zeker tijdens officiele races..).

Zijn er tracks of mogelijkheden waar dit niet verplicht is?


Andsers moet het weer tussen al dat koekblik op de weg, en dat schijnt dan weer niet te mogen....;-)


Een badgast met principes
Geen leer... Moet kunnen! Er is inderdaad een textielpak dat volgens tests extreem goed zou scoren, en waarmee je eigenlijk wel op circuit zou moeten kunnen. Probleem: duur! Heel duur! Dan verkies ik het leder van een dier dat toch opgegeten is.
 
Ik ben in 2006 gestopt met racen, toen mocht er nog gereden worden met kevlar pakken die zeker zoveel bescherming boden als leer. Of dat op dit moment nog is toegestaan is weet ik niet.
 
Ja ik weet het, ik ben een mietje.......


Ik draag geen leer
(en toch een motorrijder? JA!).

Nu lees ik dat het op diverse tracks, het verplicht is om een leren pak te dragen (zeker tijdens officiele races..).

Zijn er tracks of mogelijkheden waar dit niet verplicht is?


Andsers moet het weer tussen al dat koekblik op de weg, en dat schijnt dan weer niet te mogen....;-)


Een badgast met principes

1 koe die toch al geslacht moest worden voor andere doeleinden vind je verschrikkelijk, ook al gaat het ten koste van je eigen veiligheid, zelf zonder reden duizenden vliegen/muggen doodrijden vind je niet zo erg, wat zijn dat voor principes?
 
1 koe die toch al geslacht moest worden voor andere doeleinden vind je verschrikkelijk, ook al gaat het ten koste van je eigen veiligheid, zelf zonder reden duizenden vliegen/muggen doodrijden vind je niet zo erg, wat zijn dat voor principes?
:Z

Zijn vraag is toch echt heel simpel, zijn er circuit/organisaties waar je ook met textiel de baan op mag?
Dat gedoe over vliegjes en mugjes, staat er een beetje los van of niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan