Motorkleding reinigen - ervaring met Lidl stomer?

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.373
625
Gelderland
Heeft iemand ervaring met stoomapparaten zoals die van Lidl (of andere merken)?
Lidl verkoopt er eentje die staat, met 1500+ watt. kost iets van 70 euro.

Om de maand wassen is moeilijker dan even stomen lijkt me. Iemand ervaring met het stomen?
 
ai ai, Goretex zegt wassen ok, dan in de droger om de anti water laag aan de buitenkant te reactiveren. Met een strijkijzer is het ook ok, maar niet met stoom...... zucht.......;(

Huidige regenachtige weer is niet bepaald leuk voor motorkleding geur....hoe lossen jullie dat op?
 
meuren hoort erbij :Y
anders maar stoppen met motorrijden
 
Als je hard genoeg gaat, ruik je jezelf niet. En anders zo'n luchtverfrissertje met denneboomgeur in je helm hangen.

Maar ff serieus, als 't puur om de geur gaat dan bestaan er toch van die spray's met luchtverfrisser/deodorant voor kleding en textiel, toch? Is dat niks?
 
ai ai, Goretex zegt wassen ok, dan in de droger om de anti water laag aan de buitenkant te reactiveren. Met een strijkijzer is het ook ok, maar niet met stoom...... zucht.......;(

Huidige regenachtige weer is niet bepaald leuk voor motorkleding geur....hoe lossen jullie dat op?
Wil je het langst genieten van jouw motorkleding? Dan gewoon niet eigenwijs wezen met stoomreinigers e.d. maar gewoon de was- en reinigingsvoorschriften van de fabrikant opvolgen!
 
Laatst bewerkt:
Ik had nog een oudere motorjas die ik gewoon in de wasmachine 40'C heb gegooid. (zonder wasverzachter/ zonder centrifuge)
Daarna aan een knaapje ophangen en na paar dagen weer droog.

Nu ik dit topic lees, schiet me te binnen dat ik deze winter mijn motorjas naar Harderwijk zou moeten brengen.
Mijn andere (nette?) motorjas heb ik afgelopen jaren steeds met lauw water aan buitenzijde schoongeboend/ geborsteld.
Dan is jas van buiten wel schoon, maar onwelriekende geurtjes blijven er toch gewoon in zitten. Hooguit een beetje gelucht.
In Harderwijk heb je een bedrijf die motorkleding reinigt. Komende winter mooie periode om volgend seizoen weer fris te starten.

info zie: MOTORKLEDING - Topcleaning
 
Ik gooi het gewoon in de wasmachine bij 40 graden, mag met Goretex ook gewoon, zelfs drogen in de wasdroger is geen probleem. Paar keer per jaar is het spul aan de beurt en na een paar keer wassen gooi ik wat van dat spul erin om waterafstoting weer goed te krijgen (DWR laag) . Ik gebruik altijd het spul van grangers, dat bevalt mij en mijn jas erg goed.

Groeten,

Benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan