Motorkleding, vastritsen broek en jack

StevenStip

Die hard MF'er
12 jun 2012
742
0
Eindhoven
Hallo,

Ik heb de kolder goed in mn kop en ben bezig alles te regelen om motor te kunnen rijden. Nu heb ik een lederen jas van evolution kunnen kopen voor een goede prijs waar je een broek aan kan ritsen. Wat ik echter nergens kan vinden is of ik alle broeken die deze optie hebben hieraan vast kan ritsen. Heeft iemand een idee hoe dit zit? Ik heb de jas voor net geen 200 kunnen kopen en een broek van dezelfde serie kost minimaal 250. Ik hoop dit ergens goedkoper te kunnen vinden.

Alvast bedankt,

Grt. Steven
 
Vrijwel elk merk heeft een andere rits, vaak hebben types jassen/broeken van hetzelfde merk zelfs een andere rits. Enige wat je kunt doen is passen/proberen.
 
op zich geen probleem als het niet past, ga je er mee naar een motorkleding reparatie zaakje en vraag je om een passende rits er in te zetten.

al met al zal het dan niet zo eel meer schelen. maar toch.
 
Bij mijn pak kun je ze ook aan elkaar ritsen. Maar ik gebruik dit eigenlijk nooit. Bij een leren combipak natuurlijk wel. maar dat heb je volgens mij niet
 
Wind die onder je jas slaat is niet fijn.
Jas die oprolt bij een schuiver is helemaal niet fijn.

Ik zou de feature niet onderschatten en er een passende broek bij kopen. :) Wat wel/niet past is hiervoor al gezegd, gewoon uitzoeken in de winkel. Een verkoper weet je dat vaak wel te vertellen. :) In ieder geval heeft elk merk een ander type/maat rits, met als enige uitzondering IXS/Rukka heb ik mij laten vertellen. :P
 
Wind die onder je jas slaat is niet fijn.
Jas die oprolt bij een schuiver is helemaal niet fijn.

Ik zou de feature niet onderschatten en er een passende broek bij kopen. :) Wat wel/niet past is hiervoor al gezegd, gewoon uitzoeken in de winkel. Een verkoper weet je dat vaak wel te vertellen. :) In ieder geval heeft elk merk een ander type/maat rits, met als enige uitzondering IXS/Rukka heb ik mij laten vertellen. :P
en mijn IXS jas past ook op mijn Difi broek... en andersom ;)
 
Mijn Rev'it broek past NIET op mijn Rev'it jas met de ritsen, beetje jammer weer :/ Maar ik geloof het nut er wel van, rijcomfort maar ook bij n smak :Y
 
je kunt ook een soort adapter-ritsen kopen die je er tussen 2 verschillende ritsen kunt doen. Geen idee waar maar heb ze een keer gezien.
 
Mijn Rev'it broek past NIET op mijn Rev'it jas met de ritsen, beetje jammer weer :/ Maar ik geloof het nut er wel van, rijcomfort maar ook bij n smak :Y

Bij mij past dat standaard ook niet (ook Revit jas en broek) maar dit komt omdat de rits van de broek langer is. (grotere maat)

Gewoon bij de motorzaak een opvulstukje kopen dat je op de rits van de broek zet, daarna past de rits van de jas ook gewoon.
 
Bij mij past dat standaard ook niet (ook Revit jas en broek) maar dit komt omdat de rits van de broek langer is. (grotere maat)

Daarom zit aan mijn Rev'it jas ook 2 ritsen ... een lange en een korte.
De korte past inderdaad op de Rev'it broek.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tot nu toe altijd een los stuk rits gekregen bij me kleding, dat kan je gewoon in je broek laten zetten , of je jas, en klaar is kees. Kost een tientje.
 
Ik heb laatst een combi gekocht, wat ook niet bij elkaar pasten, echter hadden ze bij motoport een verloopstukje erbij, van dun naar dik, waardoor het geheel nu wel past. Gewoon een rits met aan de ene kant een dunne, en aan de andere kant een dikke
 
Als je twee van die ritsen hebt kun je ze natuurlijk ook gewoon aan elkaar naaien/lijmen

Dit dus. Bij mijn jas en broek zat het 'tegenstuk' er bij de koop aan geritst. Op elkaar leggen met een kwak superlijm er tussen en klaar was Haakie. :)
 
Er zijn heel veel merken die aan elkaar passen hoor.

Alleen heeft Revit bij de verandering van het logo ook z'n ritsen veranderd. Dus een nieuw en een oud model ( van pakweg 5 jaar ) passen inderdaad niet.

Zelfde als bij Spidi, die heeft én de stalen, én de 'normale' rits. Past dus ook niet samen.

Maar er zijn ook jassen die een korte rits hebben, terwijl de broek idd de lange heeft, of andersom.

Verloopstukjes zijn ook altijd te koop.

Gewoon even naar een goede zaak gaan, die hebben alles wel. Kijken waar je veel keuze hebt en gewoon een hele boel proberen.
 
Heb laatst een Richa jas gekocht, de rits van mijn Gericke broek zat alleen net andersom. Bij een kledingzaak in Almere voor €10 de rits van mijn jas over laten zetten op m'n broek en klaar kees.. eh Chris
 
Ik heb inmiddels 3 jassen en 2 broeken met korte verbindingsrits; leren jas + broek, textiel jas + broek en doorwaaijas.
Elk onderdeel is van een ander merk. De spijkerbroek heeft geen rits, verder kan ik elke jas aan elke broek ritsen (korte verbindingsrits).
Wat mij wel opvalt, is dat ik van 2 jassen de ritssluiting om heb moeten draaien (net als Chriskras dus). maar da's een uurtje werk en dan is het klaar.

Bij een lange rits komt het veel preciezer ivm de maat/lengte van de rits.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan