Motorkleding voor lange mensen

Pigion

MF'er
27 nov 2006
173
4
Ik ben lang (1,94) en niet zo zwaar gebouwd. Ik kan ongeveer met confectiemaat 53 (106) de deur uit. Het kopen van betaalbare motorkleding is erg moeilijk. De fabrikanten denken dat alle mensen dezelfde armlengte hebben. Er echt geen verschil tussen 54 of 60, alleen de schouders worden breder. Die jacks zitten voor geen meter, bollen verschrikkelijk op. Ik heb nu een jasje van Clovers, mouwen zijn echter te kort. Schouder en elleboog-protectie is goed, mag ook wel voor 375 euro! Ik weet dat Held speciale lengetmaten maakt, is ook prijzig. In het Noorden geen zaak gevonden om te passen.
Broeken is niet het grootste probleem, hoewel ook iets te kort ondanks lengte-maat.
Wie is ook lang en heeft een goede tip????
 
Motoport heeft tegenwoordig ook de grotere/langere maten in het rek hangen.
En anders naar Nijmegen: Termaat motoren.

Er zijn echt meer fabrikanten die de lengtematen maken hoor.
En Termaat kan ze leveren.
 
Misschien een pak op maat laten maken.. Kost wel wat maar dan heb je wel een pak dat goed past..

:^
Denk dat dit toch de beste oplossing voor je zal zijn. Het valt nog best tegen als je wat moois zoekt wat ook nog es lang genoeg is,... Ik vond de kleding die er in lengtematen waren vaak een stuk minder mooi dan de gemiddelde combi. Uiteindelijk heb ik het kunnen redden met een 'gewone' Revitt-combi (achteraf waren de mouwen toch wel wat aan de korte kant), maar ik ga ook voor een maat-pak van Verheul de volgende keer.
 
:^
Denk dat dit toch de beste oplossing voor je zal zijn. Het valt nog best tegen als je wat moois zoekt wat ook nog es lang genoeg is,... Ik vond de kleding die er in lengtematen waren vaak een stuk minder mooi dan de gemiddelde combi. Uiteindelijk heb ik het kunnen redden met een 'gewone' Revitt-combi (achteraf waren de mouwen toch wel wat aan de korte kant), maar ik ga ook voor een maat-pak van Verheul de volgende keer.

Volgens mij heer Termaat ook Revitt pakken in lengte maten hangen.


(vond alleen de goretex-textiel afdeling erg tegenvallen -O- )
 
Kijk is naar het merk Buse.
Ben 1.97 en heb een XXXL jas van dat merk zit goed, eerder te lang.
 
Kijk is naar het merk Buse.
Ben 1.97 en heb een XXXL jas van dat merk zit goed, eerder te lang.
Misschien is inderdaad het merk Buse iets voor je.

Zelf heb ik ook Buse en ze verkopen van veel broeken ook lengte maten. Heb zelf ook een lengtemaat.....
 
Ik ben 1,97 met lange armen en benen relatief kort bovenlijf. Heb altijd extra mouwlengte overhemden nodig. Spijkerboek maat 36/36

Heb heel wat rond geshop omdat dan weer dit en dan weer dat niet goed zat. Wel geduld moeten hebben en kritisch geweest. Uiteindelijk geslaagd bij Safe In amsterdam met het merk MQP

Op zich komen overigens de mouwen en de pijpen niet zo nauwkeurig kwa totale lengte als ze maat ruim binnen de laars vallen en je handschoenen.

Waar het bij mij meestal op stuk liep was dat de protectoren niet op de juiste plaats zaten te hoog. Heb met het MQP pak wel de eerste ritten pijnlijke knieen gehad omdat de protectoren iets te hoog zaten maar het leer rekt altijd iets op dus dat is goed gekomen.
 
Ik ben ook aan de lange kant en ben prima geslaagd bij IXS; hebben speciale lengtematen
 
Ik heb een XLL broek van Lookwell, wat staat voor Extra Long Legs...Heerlijk, een broek die niet halverwege mijn kuiten zit als ik rij!! *O* Lookwell heeft dus wel het e.e.a.(en is niet duur)

Fred
 
Terug
Bovenaan Onderaan