Motorkleding (wat draag jij?)

ro1710

Die hard MF'er
26 sep 2004
682
0
In de jaren door zie ik van alles en nog wat de revue passeren. Tegenwoordig zijn de jacks en broeken niet alleen als bescherming voor op de fiets, maar zijn er genoeg die de kledij dragen omdat het gewoon goed uitziet. Laarsen worden bijv. ook gedragen tijdens het stappen. Door jongeren die nog niet eens een rijbewijs kunnen hebben.

Laten we de helmen en handschoenen weglaten, show jouw jack, broek en schoenen/laarsen!
 
Toen ik pas begon met rijden had ik enkel een 'echte' leren motorvest met protectie en deed ik idd de broek aan die ik aanheb op gothic fuiven, (metal) optredens en zo, nl. een leren broek met veters op de zijkant. En ook de laarzen die ik aanhad om te rijden waren de laarzen waar ik mee ging stappen. Ondertussen heb ik wél een leren motorbroek met protectie maar ik rijd nog steeds met de laarzen waar ik ook mee ga stappen...

full
 
[guote]
RoadkillRF900R RS2 / GL400
Door The REAL Roadkill op 03-05-2005 17:10
ik zou de zoekfunctie gebruiken en zoeken naar 'laat je zien in je beste pak' of zoiets, is al een topic over geloof ik. [guote]



Het kan natuurlijk best wezen dat er al meerdere keren over gesproken is in het verleden..

Echter, tijden veranderen, topics vernieuwen, mode is veranderlijk en er zijn natuurlijk net als ik, nieuwe mensen bijgekomen. En wellicht ben je van je geloof afgestapt...droeg je bijv. alleen maar leer en nu ook gewoon textiel..

Pics laten zien.

En wie weet kan je anderen aan ideeen helpen of verwijzen waar ze moeten wezen!
 
Toevallig vandaag een nieuw combi-pak van Evolution gekocht :9 Zwart zilver!!

Onder mn pak draag ik Falco race-laarzen... Op mn kop een Shark RSF2I, ook nieuw! 8-)

Ben lekker bezig geweest vandaag O-)

Foto is nog in wording!!
 
ik draag een heleboel lasten, daarom rijd ik ook motor,
kan ik alles van me af zetten 8-)
maar ik draag altijd leer, jas en broek van Lookwell, en bijpassende laarzen maat 42 van MQP kleur rood met zwart, verder (bijna) altijd oordoppen en natuurlijk een helm merk BIEFFE, o ja.... niet te vergeten handschoenen merk ORINA ook rood/zwart :]
 
Bij voorkeur een normale broek, liefst een korte en gewoon een t-shirt of zo...
Ben een echte mooiweerrijdert, dus al die poespas lijkt me overdreven en niet nodig... :)

full
 
Laatst bewerkt:
Bij voorkeur een normale broek, liefst een korte en gewoon een t-shirt of zo...
Ben een echte mooiweerrijdert, dus al die poespas lijkt me overdreven en niet nodig... :)

(Afbeelding)

Precies :] , m'n motor heeft al genoeg gekost, ga niet ook nog geld uitgeven aan zo'n beam me up scotty-pak.
 
ik heb een textiele broek en jas met beschermstukken erin, en rij nooit meer zoals ik met lessen wel deed in een spijkerbroek, mij te risicovol.
 
Jas = Evolution textiel
broek = Evolution textiel
schoenen = Uvex leer
handschoenen = Spool leer & Rev'it leer
 
Bij voorkeur een normale broek, liefst een korte en gewoon een t-shirt of zo...
Ben een echte mooiweerrijdert, dus al die poespas lijkt me overdreven en niet nodig... :)

(Afbeelding)

Niet mis mee, zo te zien ga je toch niet harder dan 50km/h. Op m'n mountainbike of racefiets heb ik ook alleen een korte broek aan en dan haal ik soms ook die snelheden :P
 
Jas = Evolution textiel
broek = Evolution textiel
schoenen = Uvex leer
handschoenen = Spool leer & Rev'it leer


Dat is in hè! Al die scootah-vriendjes van mij doen dat ook, ookal hebben ze een geel plaatje. Gewoon géén helm op, vinden de chickies vet 8-)




.
.
.


:P :+
 
Bij voorkeur een normale broek, liefst een korte en gewoon een t-shirt of zo...
Ben een echte mooiweerrijdert, dus al die poespas lijkt me overdreven en niet nodig... :)

(Afbeelding)
Dit vind ik dus zo dom he. Zeker nu het weer mooi weer gat worden zie je steeds meer mensen zo rijden. Zelf rijd ik altijd volledig ingepakt. Als je nadenkt is dat dus echt de enige goede manier. Ben benieuwd of de echte motorrijders hier dat ook vinden. Ik zwaai dus ook pertinent niet naar mensen die er zo bij rijden. Als er wat gebeurd met ze moet de verzekering het weer betalen. Vind je het gek dat de ziekenhuizen wachtrijen hebben en de verzekeringpremies zo duur zijn.
Ik vind dat ze beschermende kleding verplicht moeten stellen net zoals de autogordel.
 
Niet mis mee, zo te zien ga je toch niet harder dan 50km/h. Op m'n mountainbike of racefiets heb ik ook alleen een korte broek aan en dan haal ik soms ook die snelheden :P

Natuurlijk ga ik daar niet harder dan 50 km/u... 't is daar een woonwijk... ;)
Maar zo rij ik ook op het gemakkie over de snelweg, hoewel ik liever gewoon binnendoor rij... :)
Tot 130 km/u is het prima te doen hoor...
 
Terug
Bovenaan Onderaan