Motorkleding (wat draag jij?)

ik rij in

textiel jas/broek (revit)
leren laarzen (revit) lopen goed
leren handschoenen
helm
en me niergordel

vraag me soms wel af hoe veilig zit je met een textiel jas/broek op een racer van 900cc ??? -O-
 
Woon-werk:
Lookwell jas, Dane Goretex broek, Dane handschoenen

's Zomers: Damen jas, Topskin leren zomerbroek, Bering handschoenen.

Oh ja: verder een Shoei Z-One helm en Daytona laarzen.
 
gheghe

Textiel: Bering, mooi spul voor de kleine mensjes (http://www.bering-shop.de/images/prb395.jpg)
en gewoon doc's aan de voetjes...
Systeemhelm: Caberg JUSTISIMO Mirage

Nou nog een Cordura of Kevlar broek en een helmje zoals een Momo Design Essenziale
 
Mijn vrouw en ik hebben beide jassen van Richa, helmen van Airoh (geen systeem noch integraal, maar met 'n groot vizier. Verder ook textielbroeken (van de Lidl, maar zijn zeer degelijk, hoewel ik dat maar echt zal weten als ik eens een schuiver maak, maar liever niet), handschoenen van de lidl ook (is altijd een motoractie begin zomer), ik heb geen laarzen, maar gebruik m'n columbia trekboots van onze wereldreis (zo doen die ook nog dienst), en daarmee zijn de enkels ook bedekt, verder heb ik nog een zo'n schildpadscherm voor de rug, een niergordel, en thermische kousen .. da was het ongeveer denk ik.. ;-) . Die laatste dinges doe ik enkel aan als ik eens wat 'sportiever' wil rijden, of heel ver.
Ik draag ook altijd de vest, niet altijd de broek moet ik toegeven, als ik effe snel ergens heen moet en het is niet te ver, durf ik dat wel achterwege laten. Ook geen handschoenen als het heel warm is.. (en ook geen thermische kousen als het heel warm is ;-))
anyway, wat mij betreft doet elk wat ie wil. Ik zwaai naar iedereen, ook wie in tshirt en short is, race moto of chopper. Behalve de flikken. Al steekt ie van een halve kilometer ver zijn hand op (wat ze toch niet doen), dan nog kan ie doodvallen wat mij betreft.. Persoonlijke aversie tegen uniformen vrees ik..
 
Behalve de flikken. Al steekt ie van een halve kilometer ver zijn hand op (wat ze toch niet doen), dan nog kan ie doodvallen wat mij betreft.. Persoonlijke aversie tegen uniformen vrees ik..
Hoe onvolwassen...
Ze vallen je alleen lastig als je fout zit :Y (ok, zit ik ook regelmatig.. maar mij hoor je ook niet zeuren als zij me geld komen aftroggelen)
 
Ik draag
Bering motovest
Bering zomerhandschoenen (winterhandschoenen zijn van de LIDL)
oordopjes (beschermt toch ook?)
Hoge boots
integraalhelm

Pas op, ik rij met een vespa 125 maar dat weerhoudt me er niet van mezelf te beschermen
 
Mijn oude pak: Alpinestars SX-1

Foto=DKYOA3PP

Foto=XMDSGTSY


Mijn nieuwe combi: Alpinestars Vector

Foto=GTMK7MVK

Foto=U7MJTTOG


Mijn nieuwe helm: Arai Condor Mike Doohan replica

Foto=FKA7MJPT

Foto=3TUAWEQK
 
wel Pogostick, elk zijn ding he. Ik vind niet zwaaien naar moto's die in short zijn dan weer onvolwassen. Mijn aversie heeft trouwens een geschiedenis, dus ik heb mijn redenen die ik niet uit de doeken ga doen. Trouwens, ik ben nog NOOIT een flik op moto gepasseerd die zelf als eerste dan zwaaide..
 
wel Pogostick, elk zijn ding he. Ik vind niet zwaaien naar moto's die in short zijn dan weer onvolwassen. Mijn aversie heeft trouwens een geschiedenis, dus ik heb mijn redenen die ik niet uit de doeken ga doen. Trouwens, ik ben nog NOOIT een flik op moto gepasseerd die zelf als eerste dan zwaaide..
Ik ook niet.. ben uberhaupt nog nooit motorpolitie tegengekomen terwijl ik zelf ook op de 2wielert zat :)
En je aversie kan wel een geschiedenis hebben.. maar je moet niet iedereen over één kam scheren hae? Naja, je moet het zelf weten natuurlijk ;)
Ik zwaai overigens naar iedereen :) :W
Ik draag
Bering motovest
Bering zomerhandschoenen (winterhandschoenen zijn van de LIDL)
oordopjes (beschermt toch ook?)
Hoge boots
integraalhelm

Pas op, ik rij met een vespa 125 maar dat weerhoudt me er niet van mezelf te beschermen
Héél verstandig! Zouden meer mensen moeten doen :) Deugelijke bescherming kan nooit kwaad
 
Terug
Bovenaan Onderaan