motorkleding

majesteit

Die hard MF'er
8 sep 2008
583
0
Italië
Ik heb de kans om een volledige motoruitrusting over te kopen van iemand die enkele weken geleden verongelukt is met de motor.

Het klinkt een beetje luguber, maar de familie van de persoon in kwestie heeft de kleding achtergelaten bij een bevriend moto-mechanieker en ze hebben niet echt een vraagprijs.. eerder iets in de aard van, zie maar wat je ervoor krijgt.
(het is trouwens ook niet in deze kleding dat het ongeluk gebeurd is)
Nu ben ik eens gaan passen en buiten de schoenen, past alles mij.

Het gaat om:
- een textieljas (met uitritsbare binnenjasje)
- harnas (rugprotectie, schouders en borst.. hetgeen niet in die jas zit)
- handschoenen (alpinestar)
- motorjeansbroek
- en dan dus schoenen.

van welk merk het het allemaal is, weet ik niet.. buiten de handschoenen dus..
Alles is in gebruikte toestand, maar in goede staat..

Voila.. nu wilde ik weten van jullie hoeveel ik hiervoor zou kunnen geven.
 
Laatst bewerkt:
dingus vind de OP vaag.
"helaas" verongelukt?

ik wil geen moraalridder zijn dus zeg ik succes!, maar zonder mijn verdere mening.
 
ik hoop niet dat het de kleding was waarin deze persoon is omgekomen? -O- :X
 
misschien moet ik er nog even bij vermelden dat ik een beginner ben en enkel schoenen en een helm heb, van mezelf. De rest moet ik altijd lenen (tot de motor toe).
De eigen motorfiets is ondertussen bijna klaar.. dus ben ik ook stilaan op zoek naar mijn eigen kleding tegen een vriendelijk prijsje.

Ik zal ook eens gaan zien naar het merk van de kledij..
 
ik zou iets van 200 euro bieden als ze er geld voor willen hebben..

als ze iets symbolisch willen.. tsja.. dan zou je ze denk ik moeten kennen :?
 
het is een harnas van Axo
jas: tucano urbano
jeans: A-pro
Botten: Falco
Handschoenen: Alpinestars

Nieuw zou alles samen rond de 500€ hebben gekost..
 
150 euro. En als je het zelf geen probleem vind dat de ex drager niet meer leeft lekker dragen.
 
150 e is wel aan de ruime kant moet ik zeggen.

of is alles van leer of/en in een zo goed als nieuwe staat?
 
de jas is textiel met elleboogbescherming (ziet er toch nog heel goed uit)
de broek is een jeans met knie en heupbescherming (ook nieuw)
Het harnas ziet er ook nieuw uit (rug-, schouder- en borstprotector)
de handschoenen zien er wel gebruikt uit alsook de 'laarzen' (maar die zijn me toch te klein)

Ik heb 100€ geboden.. maar ik zou er eigenlijk ook wel 150 voor over hebben.
Meer zit er voorlopig nog even niet in
 
Ik weet het niet, ik zou er geen plezier aan beleven om met kleding te rijden die van iemand is geweest die omgekomen is bij een motorongeval, ook al was dat niet in die kleding. Ik zou er heel de tijd aan gaan zitten denken wanneer ik het aan zou hebben, de eigenaar is dood maar de kleding leeft voort.

Maargoed je moet het zelf weten en nu je toch al zo luguber bezig bent en het teab is begin dan gewoon bij 50 euro.
 
Ik weet het niet, ik zou er geen plezier aan beleven om met kleding te rijden die van iemand is geweest die omgekomen is bij een motorongeval, ook al was dat niet in die kleding. Ik zou er heel de tijd aan gaan zitten denken wanneer ik het aan zou hebben, de eigenaar is dood maar de kleding leeft voort.

Maargoed je moet het zelf weten en nu je toch al zo luguber bezig bent en het teab is begin dan gewoon bij 50 euro.

Bijgelovig als ik ben, zou altijd denken "de dood rijdt met mij mee" Nog
geen stuiver geef ik ervoor.
 
Ik weet het niet, ik zou er geen plezier aan beleven om met kleding te rijden die van iemand is geweest die omgekomen is bij een motorongeval, ook al was dat niet in die kleding. Ik zou er heel de tijd aan gaan zitten denken wanneer ik het aan zou hebben, de eigenaar is dood maar de kleding leeft voort.

Maargoed je moet het zelf weten en nu je toch al zo luguber bezig bent en het teab is begin dan gewoon bij 50 euro.

Mja, ik snap je redenering wel.. maar op zich is er met die kleding niets mis. Ik zou me slechter voelen moest ik er maar 50€ voor geven en alles dan nog meekrijgen ook. Ik dacht zelf aan 150€, maar daar waar de kleren te koop liggen (vriend van mij en de man was een klant in de zaak daar) zeiden ze dat ik 100€ moest bieden.. en een andere motorrijder daar vond 100-120 of 150€ ook voldoende..

Het is natuurlijk een beetje luguber omdat je de achtergrond weet..
Ik hoop gewoon dat het niet als een respectloos bod overkomt
 
Mja, ik snap je redenering wel.. maar op zich is er met die kleding niets mis. Ik zou me slechter voelen moest ik er maar 50€ voor geven en alles dan nog meekrijgen ook. Ik dacht zelf aan 150€, maar daar waar de kleren te koop liggen (vriend van mij en de man was een klant in de zaak daar) zeiden ze dat ik 100€ moest bieden.. en een andere motorrijder daar vond 100-120 of 150€ ook voldoende..

Het is natuurlijk een beetje luguber omdat je de achtergrond weet..
Ik hoop gewoon dat het niet als een respectloos bod overkomt

Nieuw 500, als de kleding niet te oud is, niet stuk is en van een
goede kwaliteit [merk] dan zou 200 een mooi bedrag zijn.
 
Bijgelovig als ik ben, zou altijd denken "de dood rijdt met mij mee" Nog
geen stuiver geef ik ervoor.

De moto die ik ben aan het opmaken heeft ook een accident gehad.. ik mag hopen dat ik niet bijgelovig wordt op den duur..

Ik zie het eerder als een kans om zelf toch veilig door het verkeer te kunnen, ook al heb ik er eigenlijk op dit moment niet het geld voor om een uitrusting te kopen. Ik heb wel de mogelijkheid om hier een moto te lenen.. alleen moet ik dan ook de kleding bijeen sprokkelen en dat is iets waar in Italië precies toch hard mee gelachen wordt.. een jas?? maar het is zo warm..


en ze hebben gelijk.. het is warm :) maar liever zo, dan in mijn T-shirt brokken te maken
 
Hoe meer geintergreerd hoe beter. Oftewel, je gaat het snel beu zijn om bescherming en jas steeds aan en uit te moeten trekken. Rijd je veel korte stukken dan gaat 't ook prima zonder jas. Prijs is niet verkeerd als het verder nog in goede conditie is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan