motorkleding

jacco94

Rookie
10 feb 2013
12
0
hallo,

a.s vrijdag ga ik op de motorbeurs een leer motorpak kopen.

maar wat mijn vraag nou is.
zijn er bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden?
(iets groter, iets kleiner?)
anders kunnen ze mij daar wel alles aansmeren en heb ik straks een motorpak waar ik niet tevreden mee ben..

straks wil ik ook op de motor naar mijn werk, dat is maar 10km ofzo.
dus ik zou graag mijn werkbroek onder mijn motorpak willen dragen.
doen meer mensen dat of is het altijd zonder iets eronder?

dit is een beetje wat ik wil hebben:
GroteFoto-XLX6QQXV.jpg
 
voor die 10 km zou je beter een textiel pak halen als je de werkbroek er onder wilt.
is 2 delig en bied de mogelijkheid om wat ruimere broek te kopen.
 
ja sorry, ik heb de verkeerde foto gepakt.
dit pak is er ook 2delig..
 
2 delig en textiel;). In leer kom ik nog maar net met thermokleding en dat is al geen pretje om te proberen! Verder gewoon kijken of die lekker zit & aangezien je je werkbroek eronder wil hebben gewoon een motorbroek passen waar je met je normale broek goed inzit (misschien zelfs ietsje te ruim omdat je werkbroek groter is?).
 
voor woon werk verkeer is er weinig beter dan een textiel combi. leer zit vaak iets uhm, "passender" dus normale kleding eronder is vaak niet zo'n succes
 
Ik denk dat TS gewoon graag zo'n leren pak aanschaft.

;)

Ik zou gewoon twee setjes aanschaffen.
Leer voor de vrijetijds km's, textiel voor woon-werk.
 
Leren pak moet goed zitten zonder allerlei extra kleding eronder. Voor woon-werkverkeer dus niet geschikt als je er werkkleding onder wilt dragen, tenzij je je vrijetijdskilometers wilt rijden met een broek die om je benen wappert.

Wat betreft de aanschaf van een nieuw leren kostuum: mag best strak zitten. En haal er dan voor je 10km woon-werk een textieljas en evt. -broek bij. Kost even wat meer, maar heb je veel meer plezier van.
 
Als je een pak past, ga dan ook met pak en al op een motor zitten met een vergelijkbare zit als jouw eigen motor. Pas dan heb je een idee of het goed zit.

Een leren pak met daaronder een werk / spijkerbroek is echt een no-go. Als het pak goed zit heb je echt niet meer ruimte dan voor een thermobroek.
 
ok, bedankt voor jullie tips.
leer mag dus iets strak zitten.

hoe dan ook, ik wil dat pak van de foto.
maar als ik naar mijn werk rij kan ik ook bijv enkel de leren jas aandoen en een textielen broek ofzo.
daar zit ik ook niet mee.

markhietbrink zegt een spijkerbroek onder je leren broek.
dat kan dus gewoon?
(zoniet zit ik er dus ook niet mee hoor;))

zijn er ook mensen die helemaal niets onder hun leren broek dragen in de zomer?
 
ok, bedankt voor jullie tips.
leer mag dus iets strak zitten.

hoe dan ook, ik wil dat pak van de foto.
maar als ik naar mijn werk rij kan ik ook bijv enkel de leren jas aandoen en een textielen broek ofzo.
daar zit ik ook niet mee.

markhietbrink zegt een spijkerbroek onder je leren broek.
dat kan dus gewoon?
(zoniet zit ik er dus ook niet mee hoor;))

zijn er ook mensen die helemaal niets onder hun leren broek dragen in de zomer?

Onder een leren broek draag ik meestal een dunne thermobroek.
Dat heeft er mee te maken dat bij extreem warm weer je broek niet aan je lijf vastplakt.
Verder heb ik er nooit extra kleding onder aan. Het leer gaat juist lekker naar je lijf zitten.

Wel heb ik een vriendin die ook rijdt die altijd wel een broek eronder aan heeft... maar die is dun. Dus dan kan het ook zonder propperig te worden.
 
10 km is een half uurtje op de trapfiets, dan hoef je tenminste niet de gehele dag op je werk in een gek pak rond te lopen, hebben de dames ook gelijk meer belangstelling. ;)
 
ok, bedankt voor jullie tips.
leer mag dus iets strak zitten.

hoe dan ook, ik wil dat pak van de foto.
maar als ik naar mijn werk rij kan ik ook bijv enkel de leren jas aandoen en een textielen broek ofzo.
daar zit ik ook niet mee.

markhietbrink zegt een spijkerbroek onder je leren broek.
dat kan dus gewoon?
(zoniet zit ik er dus ook niet mee hoor;))

zijn er ook mensen die helemaal niets onder hun leren broek dragen in de zomer?

Leer moet zitten als een 2e huid, het moet overal goed aansluiten en niet knellen of klemmem of trekken, het moet ook niet los zitten op bepaalde stukken. Omdat het als een 2e huid zit kan je er geen broek onder dragen een thermobroek is nog het enige wat zou moeten passen, je geeft ook aan dat je dit pak wil hebben dat kan je wel willen maar je moet eerst passen of het wel zit armen en benen op de juiste lengte beschermers op de juiste plekken, breedte goed, ga nou eerst kijken welk merk en model jou precies goed zitten en dan kijken in welke toffe kleurencombo je die kan krijgen, anders zit je straks met een prachtig mooi pak wat totaal niet aansluit bij jou lichaamsbouw.

Ik wou in eerst plaats ook een Dainese pak maar toen bleek Revit veel mooier/beter bij mijn lichaamsbouw aan te sluiten dus dan veranderd het plan en koop ik het beste pak, misschien past jou lichaam ook beter in een Dainese of Revit of ander merk.
 
Ohja en proefzitten op een motor uiteraard dan zie je pas hoe het zit, laat je ook niet gek maken door de verkoper met het krimpt of rekt nog wel het moet gewoon goed zitten, het pak is in het begin wel stug maar door dragen is het binnen de korste keren soepel, of koop een textiel pak is makkelijker waterdicht en kan je wel een broek onder dragen
 
Ohja en proefzitten op een motor uiteraard dan zie je pas hoe het zit, laat je ook niet gek maken door de verkoper met het krimpt of rekt nog wel het moet gewoon goed zitten, het pak is in het begin wel stug maar door dragen is het binnen de korste keren soepel, of koop een textiel pak is makkelijker waterdicht en kan je wel een broek onder dragen

pot ledervet en smeren!
help goed tegen dat stugge, duurt het nog minder lang voordat het soepel is en het kan zeker geen kwaad voor een pak
ik deed met mijn laatste nieuwe pak (damen) eerst 3 keer een goede laag ledervet erop, 24 uur tussen de lagen en de laatste een week laten hangen voor het uitpoetsen.
 
Ohja en proefzitten op een motor uiteraard dan zie je pas hoe het zit, laat je ook niet gek maken door de verkoper met het krimpt of rekt nog wel het moet gewoon goed zitten, het pak is in het begin wel stug maar door dragen is het binnen de korste keren soepel, of koop een textiel pak is makkelijker waterdicht en kan je wel een broek onder dragen

Ik dacht dat je met leer juist rekening moet houden dat het nog wel rekt.

Ik heb mijn leren broek destijds passend gekocht en hij is gigantisch uitgelubberd; heb hem 8 cm laten innemen en zit nog veel te wijd... -O-

Alleen geldt dat natuurlijk alleen voor de wijdte en niet voor de lengte!
Dus op een motor gaan zitten en kijken of je polsen nog steeds bedekt zijn en je broek nog goed in je laarzen valt.
 
Ik dacht dat je met leer juist rekening moet houden dat het nog wel rekt.

Ik heb mijn leren broek destijds passend gekocht en hij is gigantisch uitgelubberd; heb hem 8 cm laten innemen en zit nog veel te wijd... -O-

Alleen geldt dat natuurlijk alleen voor de wijdte en niet voor de lengte!
Dus op een motor gaan zitten en kijken of je polsen nog steeds bedekt zijn en je broek nog goed in je laarzen valt.
8cm serieus dat is wel veel zeg :o ben je niet gewoon afgevallen :+
 
Een leren pak moet idd. goed rondom aansluiten, zodat de protectie tijdens een val ook goed blijft zitten.
Let wel. in de lengte moet een pak wel goed zitten en niet afknellen! Ga op een motor proefzitten en je merkt gelijk of je schouders naar beneden worden getrokken, of dat je knieen worden afgekneld.
 
ok, bedankt voor jullie tips.
leer mag dus iets strak zitten.

hoe dan ook, ik wil dat pak van de foto.
maar als ik naar mijn werk rij kan ik ook bijv enkel de leren jas aandoen en een textielen broek ofzo.
daar zit ik ook niet mee.

markhietbrink zegt een spijkerbroek onder je leren broek.
dat kan dus gewoon?
(zoniet zit ik er dus ook niet mee hoor;))

zijn er ook mensen die helemaal niets onder hun leren broek dragen in de zomer?

Ben zelf ook fan van leren combi's maar aangezien ik ook dagelijks met de moto rijdt hebt ik gekozen voor een leren vest met een textiel broek. Dan kan ik er een jeans onder aan doen en moet ik me niet altijd volledig gaan omkleden als ik op m'n bestemming aankom.
(In het begin kreeg ik wel soms een vreemde blik als ik zonder blikken of blozen m'n motobroek uit deed aangezien de meeste mensen niet verwachten dat je er nog een andere broek onder hebt _O- )
 
Vorig jaar heb ik op de motorbeurs door zo'n sm@#$% klootviool ook wat aan laten smeren! Zat perfect zei hij!!!
Nu weet ik wel beter, maar stomme ik ging dus uit van de verkoper. :(

Ik heb dus een mooie (nieuwe!!!) leren broek thuis hangen mt 54S (korte benen).

Inmiddels heb ik een mooi 2-delig pak mt 48!!! wat betreft die korte benen; ik ben 1m85! dus zo kort zijn die niet!!! B|

Alles is eigenlijk al gezegd, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee! Succes!
 
Beurs is alleen interessant als je weet wat je hebben moet en ook zelf weet hoe dingen behoren te zitten qua pasvorm.

Een gemiddelde verkoper hangt een lulverhaal op dat het allemaal perfect is. Dan gebeurd dat op een beurs al helemaal.
 
Beurs is alleen interessant als je weet wat je hebben moet en ook zelf weet hoe dingen behoren te zitten qua pasvorm.

Een gemiddelde verkoper hangt een lulverhaal op dat het allemaal perfect is. Dan gebeurd dat op een beurs al helemaal.
lol inderdaad, ze hebben daar ook eigenlijk geen tijd om je een goed advies te geven en na een paar dagen hebben ze daar ook geen zin meer in en geef ze eens ongelijk

Wat meneer het knelt? Leer rekt nog wel op hoor ( beetje invetten enz).
Wat meneer het is te ruim? Even door de regen en het krimpt vanzelf naar de lichaamsvorm hoor :+
 
Beurs is alleen interessant als je weet wat je hebben moet en ook zelf weet hoe dingen behoren te zitten qua pasvorm.

Een gemiddelde verkoper hangt een lulverhaal op dat het allemaal perfect is. Dan gebeurd dat op een beurs al helemaal.


daarom heb ik nou mijn kleding gewoon bij een motorkleding speciaal zaak gekocht(of hoe je die ook noemt)

heb daar 4uur in dat winkeltje gestaan tot ik het allemaal bij elkaar had :/
komt waarschijnlijk ook door mijn lengte. voor de lengte heb ik gewoon meestal XXL nodig, maar dan zit ik bij de meeste kleding weer met meters te brede kleding :S
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan