Motorkleding

Begin van t jaar aangereden en stukje over mn knie gegleden met dit model:
http://www.evolutionmotorsport.com/nl/collectie/zomerkleding/broeken/tp2-83-blue-denim
had er een knie protectors van Icon in zitten en het enige wat zichtbaar is op de broek is een heel klein stukje verkleuring op de knie.
IMAG0715_zpsf03sooqi.jpg


Helemaal niets mis mee dus! Draag ze vrijwel altijd als k ga rijden, met uitzondering van circuit, want dan wil je toch kneesliders :)
 
Ben je daar 100% zeker van dat in gans die broek ook Kevlar verweven zit???
Ik kan hiervan geen duidelijk antwoord vinden op hun site of via google. Zelfs in de winkel durven ze het niet garanderen...
Op site staat enkel dat deze bestaat uit:
Main fabric high weight 12.5 oz, stretch cotton denim
100% TWARON® ballistic fabric inner reinforced and lined
... en protectiestukken enz.

Voor de rest lees ik enkel dat deze versterkt is met Twaron (wat idd het meest sterke materiaal is, komt rond de 7sec schuurtest uit, veel boven revit en ander).
Soit, vooraleer ik 250,00 uitgeef had ik dit toch graag bevestigd gezien.

Esquad heeft motorjeans garanderen dat er een schuurtest/doorbrandtijd op zit, net als Harley Davidson jeans (bepaald model).
Maar volgens Jopa/PME (Pall Mall jeans) heeft daar het kevlar (merknaam, ofwel gewoon Aramide) of Twaron(Boron) een hogere treksterkte als aramide/kevlar.

Check de sites van Harley, Esquad en Jopa/PME maar!
 
Ik heb een Alpinestars copper motorjeans. Want met de temperatuur van 25+ is het echt niet te doen met een textiel broek(vooral met die niet uitneembare regenvoering). Maar dat is voor als ik naar werk of ergens dichtbij wil gaan.

Voor een dagje toeren of een regendag doe ik alsnog de textiel broek aan. Met de 'ventilatiegatjes' redt je het dan ook wel zolang je maar op motor zit.

De veiligheid heb ik nog niet getest(hoop dat ik het ook nooit hoef te testen), dus daar kan ik niets over zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan