Motorkleding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mero

Rookie
10 mrt 2021
1
0
Beste motorrijders,

Ik vroeg me af of ik niet de enige ben die vind dat er best weinig motor streetwear kleding is op de markt. Denk zelf dat bepaalde leeftijdsgroep dat niet interesseert, maar als nog.

Mijn vraag is eigenlijk: Zouden jullie streetwear willen zien voor motorrijders ?
 
Volgens mij is er meer dan voldoende "streetwear" voor motorrijders..

Denk aan kevlar hoodies; spijkerbroeken, shirts en sneakers. Dit noemen ze ook wel "Casual" of "Urban" motorkleding.

 
Mijn vraag is eigenlijk: Zouden jullie streetwear willen zien voor motorrijders ?
Vind ik volstrekt oninteressant: ik gebruik graag motorkleding die functioneel, veilig en duurzaam is, en die past bij het doel dat ik voor ogen heb. Ik maak daar mijn eigen keuzes in, en “streetwear” voldoet in de verst3 verte niet aan de eisen die ik aan motor kleding stel. Wat een ander draagt of hoe dat er uit ziet vind ik volstrekt onbelangrijk: als ik aan het motorrijden ben let ik op hele andere dingen. Verder eens met @Chris ofc : er is een boel modieus spul te koop dat zou kunnen kwalificeren als “streetwear“. Als er werkelijk een tekort zou zijn dan is er vast wel iemand die in dat gat in de markt springt.
 
Ik ben een vrij nieuwe motorrijder maar heb totaal geen zin in zo een motorpak, ik heb wel een redelijke jas en schoenen gehaald.
dat zijn wel gewoon sneakers van leer die op bepaalde punten steviger en klaar gemaakt zijn voor het motorrijden, maar die kan ik dus ook casual zonder dat je het echt zie.
Als het wat mooier weer wordt ga ik op zoek naar een hoodie en een goede kevlar jeans of iets in die trant.
Dus met andere woorden ik ga proberen me normale manier van kleding style te hanteren alleen wel met goede kwalitatieve kleding die er voor is gemaakt qua prijs zal het denk weinig uitmaken met de traditionele motorkleding als je opzoek gaat naar goed spul.
 
Keuze is aan jou. In een pak zitten niet voor niks allerlei beschermers bij verschillende gewrichten en op de rug. Ontlast toch wel wat, tijdens een crash. Die spijkerbroeken beschermen ook alleen het broodnodige tegen schaafplekken. Kun je daarvoor beter in de plaats zo'n kevlar legging kopen. Die trek je onder elke broek aan die je wilt. Op en top fashionista ben je dan, want je hoeft immers niet elke keer in dezelfde broek aan te komen op de motor.
In die 6 jaar dat ik motor rij heb ik inmiddels een leren combi vergaard, een spijkerbroek en een textielen combi. Ligt een beetje aan de rit en waar ik naartoe ga wat ik aantrek. Zeker op lange stukken met lage temperaturen is het in die 'streetwear' niet bepaald comfortabel op de motor. Wind waait er doorheen en met wat druppels regen zijn je edele delen binnen no-time verandert in ijsklontjes. In die gevallen liever textiel of leer met thermokleding.
 
Laatst bewerkt:
Beste motorrijders,

Ik vroeg me af of ik niet de enige ben die vind dat er best weinig motor streetwear kleding is op de markt. Denk zelf dat bepaalde leeftijdsgroep dat niet interesseert, maar als nog.

Mijn vraag is eigenlijk: Zouden jullie streetwear willen zien voor motorrijders ?

De naam zegt het al streetwear heeft weinig met veiligheid te maken bv de zogenaamde hoody die tot je schouders oprolt omdat deze niet aan je broek vast zit.
staat geweldig met een glij partij.....
 
Vind ik volstrekt oninteressant: ik gebruik graag motorkleding die functioneel, veilig en duurzaam is, en die past bij het doel dat ik voor ogen heb. Ik maak daar mijn eigen keuzes in, en “streetwear” voldoet in de verst3 verte niet aan de eisen die ik aan motor kleding stel. Wat een ander draagt of hoe dat er uit ziet vind ik volstrekt onbelangrijk: als ik aan het motorrijden ben let ik op hele andere dingen. Verder eens met @Chris ofc : er is een boel modieus spul te koop dat zou kunnen kwalificeren als “streetwear“. Als er werkelijk een tekort zou zijn dan is er vast wel iemand die in dat gat in de markt springt.
:^

Dat soort kledij is mooi voor een heel kort tripje naar de eerste de beste terras die je tegenkomt.
Om daar lekker te gaan posen.

Maar uiteraard, het is ieder voor zich.
Wat hij/zij mooi, prettig en betaalbaar vindt.

Een maatje die gaat binnenkort ook beginnen met lessen, en zat ook al een beetje te kijken naar dat soort kleding.
DIRECT maar zijn ideeën in de vuurkorf gemieterd.

Nu zit ie gewoon in kledij zoals het hoort.


Toch wel bijzonder, dat er iemand is die naar mij geluisterd heeft...
🤫Laat mij in die gedachte ...
 
Streetwear, nieuwe hype..... :?

Ik heb een goede motorpak voor de echte ritten en spijkbroek/doorwaaijas voor de luchtige ritten. veilig en functioneel.
 
... 'Streetwear' ... Met letterlijk alle kleding die ik bezit ben ik al eens over straat gegaan.
Verder heb ik een helm, een rijbewijs, en twee motoren. Ik ben er dus helemaal klaar voor

En hoef me daarom zeker geen overrated, overpriced, bullshit aan te laten smeren omdat er toevallig een fabrikant zegt dat zijn streetwearspullen de bom zijn.
 
Beste motorrijders,

Ik vroeg me af of ik niet de enige ben die vind dat er best weinig motor streetwear kleding is op de markt. Denk zelf dat bepaalde leeftijdsgroep dat niet interesseert, maar als nog.

Mijn vraag is eigenlijk: Zouden jullie streetwear willen zien voor motorrijders ?
Welkom op het motor-forum


(_O-)
 
Beste motorrijders,

Ik vroeg me af of ik niet de enige ben die vind dat er best weinig motor streetwear kleding is op de markt. Denk zelf dat bepaalde leeftijdsgroep dat niet interesseert, maar als nog.

Mijn vraag is eigenlijk: Zouden jullie streetwear willen zien voor motorrijders ?

Ene @Wrakhout is nogal mode gevoel kwa kleding.
Vraag hem eens om adviezen. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan