Motorkleding

RsrGsxr

Rookie
11 jul 2021
3
1
Hooi mede MF,

Na heel wat winkels af gelopen te hebben helaas nog niet geslaagd, moet ik gaan kijken naar een jas of pak op maat.
Hoe zijn jullie ervaringen ermee en welke zaak raden jullie aan?
 
Ik heb een jaar geleden bij Damen in Breda een race-overall op maat laten maken als combipak. De prijs die je ervoor betaald kun je ook voor n standaard maat Dainese of Alpinestars kwijt zijn. Zit als gegoten en topkwaliteit. Zou het zo weer doen.
 
Ligt eraan waar je woont. Of je moet het niet erg vinden om uren te rijden voor een aangeraden motorkledingzaak. Goed aangeschreven zijn bijvoorbeeld Ten Kate in Nieuwleusen, MotorKledingCenter in Hazerswoude of Termaat in Nijmegen. Liggen nog wel een stukje uit elkaar allemaal.
 
Ligt eraan waar je woont. Of je moet het niet erg vinden om uren te rijden voor een aangeraden motorkledingzaak. Goed aangeschreven zijn bijvoorbeeld Ten Kate in Nieuwleusen, MotorKledingCenter in Hazerswoude of Termaat in Nijmegen. Liggen nog wel een stukje uit elkaar allemaal.
Jaa ik ben zelf bij verschillende zaken geweest en heel veel gepast maar niks kunnen vinden wat mij past helaas. Dus echt op zoek naar maat werk. Ervoor rijden vind ik niet erg
 
Ben bij Ten kate, motorkledingpoint, biker outfit, mkc, bikerbase motoport en nog wat kleinere zaken geweest...
 
Ik weet niet wat je precies zoekt maar met een combi pak is het vaak mogelijk om verschillende jas en broek maten te combineren.
Sommige merken hebben ook lengte maten voor de slankere of forsere rijder.
Vaak is het ook een kwestie of ze wel genoeg tijd voor je nemen. Mijn ervaring bij Termaat is dat ze erg hun best doen om je te helpen.
Ook als het achteraf niet helemaal naar je tevredenheid is doen ze niet moeilijk.
Of je koopt een pak dat je later op maat laat verstellen als dat mogelijk is. Heb zo ooit van een combi de broek een maatje kleiner laten maken.
 
Ik heb een jaar geleden bij Damen in Breda een race-overall op maat laten maken als combipak. De prijs die je ervoor betaald kun je ook voor n standaard maat Dainese of Alpinestars kwijt zijn. Zit als gegoten en topkwaliteit. Zou het zo weer doen.

Vroeger, toen we op m'n werk nog kwaliteitskleding droegen, kwam onze motorkleding ook hier vandaan.
Aangezien ik wat groot ben, moest men voor mij ook altijd maatwerk leveren.
Altijd een perfecte service en bijzonder goede motorpakken van hun gekregen ! :Y
 
Ik heb via marktplaats geregeld toen (een keer gedragen) , maar MCRijen kan wel aankomen zit besteltijd op als je aparte maat hebt.

Ik had toen een week later nodig en heb korte benen dus aparte maat nodig.
 
het is ook nogal afhankelijk naar wat je zoekt een leren race combi of overall op maat kan je op veel meer plekken krijgen als een goed all season pak.
even uit mijn hoofd de ervaringen die ik gehoord heb.
Stadler; er kan veel wordt veel gebruikt door organisaties die professioneel motorrijden de kwaliteit is goed maar daar is de prijs ook naar.
Damen; leer en textiel over de kwaliteit verschillen de meningen zeker bij de textiel kant en de after sales.
en dan heb je voor alleen leer nog MJK, verheul, dainese en misschien nog wel meer maar daarvan ben ik alleen bij verheul geweest een lange tijd geleden voor maatwerk handschoenen en daar rij ik nog steeds mee dus die kwaliteit is prima (meer als 15 jaar en tegen de 200.000 km) maar ik ben niet zo van de race pakken dus daar verdiep ik mij niet zo in.
 
Je hebt ook 2 grote motorkleding zaken in Barneveld en Aalsmeer .
Die twee winkels heten restyle motorwear.(www.restylewear.com).
Die hebben motorkleding handschoenen en laarzen en helmen.
Aanpassen kleding op jouw wensen is daar ook mogelijk.
Succes met je keuzes en wat je eindelijk kiest.
 
Stadler; er kan veel wordt veel gebruikt door organisaties die professioneel motorrijden de kwaliteit is goed maar daar is de prijs ook naar.
Damen; leer en textiel over de kwaliteit verschillen de meningen zeker bij de textiel kant en de after sales.
Stadler heb ik idd voor het werk in gereden, vond het niet verkeerd maar t zou van mij ook geen aanbeveling krijgen.
Kan eraan liggen dat ik voor een organisatie werk die altijd voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. ;)

Damen, al gezegd, erg goed spul en juist de service vond ik er geweldig.
 
Ik heb ook een Damen leren motorbroek gehad die ik op maat heb laten maken. Wel tevreden over de kwaliteit maar iets minder over de service bij een reparatie. Na ongeveer 5 jaar begon het leer naast de gulp te scheuren. Daarmee terug gegaan en dat kon prima gerepareerd volgens hen waarbij ik ook direct de voering heb laten vervangen. Binnen een jaar scheurde het toch weer en ben ik er mee naar Tijger Leathers hier in Den Haag geweest. Daar hebben ze voor 40 euro er aan de buitenkant een stuk leer overheen gezet. Ze noemden dat een "vlinder" en die vorm heeft het eigenlijk ook wel. Daar heb ik nog een paar jaar mee doorgereden en toen begon er wel flink wat slijtage te komen. 2 jaar terug heb ik Tijger Leathers gevraagd of ze een broek in min of meer hetzelfde model konden maken en dat konden ze. De prijs bleek hetzelfde te zijn als een Damen broek zonder maatwerk dus ik was iets goedkoper uit.

Kortom, Damen is prima, maar niet voor reparaties. En er zijn ook kleine zaakjes als Tijger Leathers die leren kleding op maat maken, en dus ook motorkleding.
 
Vroeger, toen we op m'n werk nog kwaliteitskleding droegen, kwam onze motorkleding ook hier vandaan.
Aangezien ik wat groot ben, moest men voor mij ook altijd maatwerk leveren.
Altijd een perfecte service en bijzonder goede motorpakken van hun gekregen ! :Y
Ja inderdaad, ze leveren nu nog steeds aan de marechaussee, de Belgische politie is sinds een aantal jaren klant en ook uit Duitsland hebben ze grote afname dacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan