Motorknopje -START- reageert niet meer ..

Lamentable

Die hard MF'er
10 feb 2008
735
0
MF'ers,

Vandaag, ik wil vertrekken met me GS500, en opeens merk ik dat het remlicht blijft branden. Ik dus rossen en doen aan de remhendel voor, en rempedaal aan de voet, misschien blijft iets hangen. Geen succes.
Toen bedacht ik mij, dat ik de rempedaal los heb gehad, dus ik kijken daar, draad volgen tot sensortje en jawel, staafje stond op de uitgetrokken stand, AAN dus.
Deze even gefixed, en hoppa dat werkte weer *O* .

Maar toen wou ik de motor starten, dus ik zet contact op, alles brand mooi zoals normaal.
Ik duw op de START knop, geen reactie -O- . Je weet wel eens in zo een film, sprinkhanen die je hoort ritselen, that is this moment...

Nu heb ik nog niet verder gekeken, aangezien ik juist thuis ben. Maar misschien heeft iemand al een idee ?

Ik heb zekering, en kabels zover ik zie, gecontroleerd, geen probleem.

(PS: Voor de nieuwsgierige, ik heb hem aan gekregen door hem aan te duwen :') )
 
Laatst bewerkt:
knopje bij zijstandaard?

Bedoeld is hier de miniswitch die ervoor zorgt dat de motor niet start bij uitgeklapte zijstandaard - wil wel eens vastzitten of door los schroefje verschuiven, waardoor het ongewenst schakelt.

Vaak zijn het de kleinste dingetjes, zoals een killschakelaar die per ongeluk in de "kill"stand staat... of daar niet staat maar toch ongewenst het contact onderbreekt (heb ik zelfs op een BMW wel eens gehad :$ ).
 
...idd....eerst daar de " boel" nazien....contact->accu->startrelais-> startmotor
( er van uitgaand dat er geen draadje vrot is in de stuurschakelaar..)

Dat ga ik zoiezo eens open halen, omdat de schuifschakelaar van het licht beetje raar schuift. Dan is dat ook opgelost...


Dacht ik ook, maar als ik contact op zet brand alles gewoon...

knopje bij zijstandaard?

Had ik als eerste in mijn gedacht, maar denk ook niet dat het die is. Dadelijk eens overbruggen dat contact, dan weten we het zo.

Startrelais niet zo jofel meer?

Kans zit er in, maar de zekering die erbij zit is nog in orde. Zijn de 2 meestal niet gepaard, of kan het ook perfect zijn dat de zekering in orde kan zijn, en relais naar de haaien ?

@Flying_Dutchman, zoals je het uitlegt kan het perfect. Maar ik realiseer me juist na jullie berichten te quoten dat het niet kan. Want hij start en rijd wel gewoon als ik hem aan duw. Als er ergens een onderbreek-contact was die bleef hangen, of niet goed was (zoals de killswitch, of zijstandaard) dan mocht hij toch ook niet starten of wel ?

Enige wat dan in mijn ogen overblijft is de start relais?
 
Laatst bewerkt:
Meest logisch is: Het remlicht bleef branden en heeft dus de accu leeg getrokken.

Deze bleef branden als ik contact op had hé... Niet als hij uit stond.
Anders haal ik de batterij er wel even uit, en laad ik hem voor de zekerheid op. Ik ga nu even alle schakelaartjes eens controleren, ookal is het niet nodig.
 
Ik denk de schakelaar in je stuur, als je lichtschakelaar ook al een beetje gammel is, zou me dat niks verbazen..

Je hebt gelijk, als je hem wel kunt aanduwen is het niet een killswitch. (of althans, dat zou niet mogen)
 
Ik denk de schakelaar in je stuur, als je lichtschakelaar ook al een beetje gammel is, zou me dat niks verbazen..

Je hebt gelijk, als je hem wel kunt aanduwen is het niet een killswitch. (of althans, dat zou niet mogen)

Inderdaad, dat dacht ik ook al.

Heb even gekeken, en dacht check verbinding van het alarm maar eens die tussen de kabel zit van het contact plus signaal. Toen zag ik (in tegenstelling tot gisteren in het donker) dat een geel-groene kabel los was uit een plugje. Deze ingestoken en hij ging weer ! Even gekeken op het schema, bleek de kabel te zijn van START knopje naar de START relais B| .

Ik kan dus weer starten, bedankt voor alle reacties *O* !
 
Deze bleef branden als ik contact op had hé... Niet als hij uit stond.
Anders haal ik de batterij er wel even uit, en laad ik hem voor de zekerheid op. Ik ga nu even alle schakelaartjes eens controleren, ookal is het niet nodig.

Weet ik maar voor het zelfde geld had was je erg lang bezig geweest en daarbij het contact toch best wel vaak aan gehad.

Maar die laatste zin is gezien de oorzaak wel grappig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan