Motorkoerier worden

blaatje

Die hard MF'er
9 jun 2008
433
0
provincie utrecht
Mij lijkt het heel leuk om motorkoerier te worden. Maar ik heb net op internet rondgezocht en buiten een studentenbaantje van 2 dagen in de week heb ik weinig gevonden. Weten jullie nog bedrijven die op zoek zijn naar motorkoeriers? Ik wacht met smart op reacties.. (heb toch niks anders te doen in mijn werkeloze bestaan.. -O- )
 
Begin gewoon je eigen bedrijf. De motor heb je al, hoef je alleen een rugtas te kopen.
 
Mja dan zou ik een investeerder moeten hebben... Dus als iemand zich geroepen voelt of hier brood in ziet... :P
 
Laatst bewerkt:
Denk er om dat de koeriersbranche het momenteel erg slecht heeft. Overal vallen veel ontslagen, dus ze zitten niet te wachten op personeel of nieuwe bedrijven.
Succes met zoeken, maar het wordt erg lastig.
 
Houd er even wel rekening mee dat als je voor jezelf begint, het wel eens zo kan zijn dat je onverzekerd bent als je rondrijd.
Ik heb laatst een beetje lopen snuffelen in voorwaardes, en zag staan dat dingen als koerier niet onder de verzekering vallen.
Dus even van te voren uitzoeken, het is de bedoeling dat het geld oplevert, niet dat je je leven lang af moet betalen als je iets overkomt.
 
Zo te zien heb je nog een 25kw rijbewijs... Hou er wel rekening mee dat je misschien op een 'zware' motor moet (500) of zo.

Ik zou zeggen; de bekende vacaturesites (monsterboard, jobtrack enz.) en ook op marktplaats staan soms best leuke banen!
 
:^
bij kvk een b.v.tje starten en hoppa.
Mwoa, dat is nog niet zo makkelijk..



  • Oprichting van een B.V. geschiedt door middel van een notariële oprichtingsakte;
  • de minister van Justitie heeft een "Verklaring van Geen Bezwaar" afgegeven;
  • een bankinstelling of accountant moet een bankverklaring respectievelijk accountantsverklaring hebben afgegeven inhoudende dat hetgeen wordt gestort op de aandelen ten minste € 18.000,00 waard is (het minimumkapitaal);
  • de B.V. moet worden ingeschreven in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel (KvK) van de regio waar de B.V. volgens de statuten gevestigd zal zijn (dit is geen constitutief vereiste).
bron: Wikipedia..
 
1) Kost €plm 300 (daarvoor druklt de notaris op de printknop voor een standaard akte)
2) kost leges
3) is lastiger
4) Kost een paar tientjes
Dus behoudens dat geld valt het wel mee.
 
interessant topic.

ik heb ook over zoiets dergelijks zitten denken, alleen dan een bedrijfje dat reclame maakt met de motor (mn eigen motor dus, als zzp'er) en dan bij bedrijven aankloppen en reclame op de motor aanbieden. (hiermee bedoel ik reclame in de vorm van een bord achterop, er zijn al bedrijven die dit doen)

vraag me alleen sterk af of ik dan ook genoeg klandizie weet te krijgen, hoe ingewikkeld het zal zijn dit op te zetten, en wat voor startkapitaal dit vereist.

wat denken jullie, is dit een haalbaar idee?
 
interessant topic.

ik heb ook over zoiets dergelijks zitten denken, alleen dan een bedrijfje dat reclame maakt met de motor (mn eigen motor dus, als zzp'er) en dan bij bedrijven aankloppen en reclame op de motor aanbieden. (hiermee bedoel ik reclame in de vorm van een bord achterop, er zijn al bedrijven die dit doen)

vraag me alleen sterk af of ik dan ook genoeg klandizie weet te krijgen, hoe ingewikkeld het zal zijn dit op te zetten, en wat voor startkapitaal dit vereist.

wat denken jullie, is dit een haalbaar idee?


edit: ben sinds kort ook werkloos, vandaar. (kutcrisis)
 
wordt je toch een zzp'er en als je genoeg verdient kan je altijd nog B V worden (of gaat dat ook niet zo makkelijk..
 
mja het liefst wil ik toch bij een bedrijf in dienst zijn.. is toch fijner... dus weet iemand nog koeriersbedrijven die op zoek zijn naar motorijders?
 
1) Kost €plm 300 (daarvoor druklt de notaris op de printknop voor een standaard akte)
2) kost leges
3) is lastiger
4) Kost een paar tientjes
Dus behoudens dat geld valt het wel mee.
Weet ik, maar ik wilde gewoon even duidelijk maken dat "even een bvtje inschrijven" niet zo makkelijk is.
 
mja het liefst wil ik toch bij een bedrijf in dienst zijn.. is toch fijner... dus weet iemand nog koeriersbedrijven die op zoek zijn naar motorijders?
Ik zou toch naar een andere baan zoeken.
Niet lullig bedoelt, maar als je nog vast zit aan een 25kw rijbewijs maak je denk ik weinig kans.
Denk dat een koerierbedrijf met wat zwaardere motoren werkt dan 25kw.
Daarnaast zijn er vast meerdere mensen met meer rijervaring die dit werk ook willen doen, ik denk dat die dan de voorkeur krijgen.
En stel dat je het kan doen maar dan met je eigen motor, dan is je appie zo afgeschreven en kost het je uiteindelijk erg veel geld.
 
Ik ben daar ook wel voor in alleen is het idd lastiger te organiseren als je denkt.
 
Ik kon in mijn 25kW tijd ook aan de slag als motorkoerier. Ik had slechts 6 maanden mijn rbw en reed een GS500. Ik had het alleen niet gedaan omdat hij geen rekening wilde houden met tentamenweken en schoolvakanties. Tevens zou hij minimum loon betalen.

Het gaat om KCA - Uw koerier voor in heel Nederland - Koeriersdienst Hij had toendertijd allerlei functies beschikbaar, dus je kan het proberen. Wel moet je dan vertellen dat je veel rijervaring hebt (dus elke dag woon/werk rijdt en in de zomer lange ritten maakt door europa bijv)
 
Mwoa, dat is nog niet zo makkelijk..



  • Oprichting van een B.V. geschiedt door middel van een notariële oprichtingsakte;
  • de minister van Justitie heeft een "Verklaring van Geen Bezwaar" afgegeven;
  • een bankinstelling of accountant moet een bankverklaring respectievelijk accountantsverklaring hebben afgegeven inhoudende dat hetgeen wordt gestort op de aandelen ten minste € 18.000,00 waard is (het minimumkapitaal);
  • de B.V. moet worden ingeschreven in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel (KvK) van de regio waar de B.V. volgens de statuten gevestigd zal zijn (dit is geen constitutief vereiste).
bron: Wikipedia..

Naar bank gaan, 18k lenen, klaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan