motorlaars met afdichting aan de bovenkant

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
14.121
5.558
Neerkant
Ik ben toe aan nieuwe motorlaarzen. Ik rij het hele jaar door met een leren pak. Het enige probleem dat ik daarmee heb is dat de laarzen vanaf boven nat worden. (vol regenen) De broek over de laarzen heen dat past helaas niet.
Ik heb daarom binnenbanden bij die ik over mijn broek en de bovenkant van de laars heen trek. Dit is voldoende voor de rit naar mijn werk.

Ik vroeg me af of er laarsen zijn die aan de bovenkant aan de binnenkant een rubber afdichtlip of iets dergelijks hebben zodat water minder makkelijk de laars in loopt.
Dan hoef ik wellicht mijn binnenbanden niet te gebruiken.
Bestaat zoiets en hoe heet dat dan?
 
Jouw probleem speelt ook bij bergwandelaars die door de sneeuw lopen.
Daar hebben ze gamaschen voor uitgevonden. een soort overhoes over de bovenzijde van je laars/ schoen.
Heel elegant is het niet maar het werkt (iig bij berglopen) heel erg goed! Mss kan dat ook bij jou werken.

Ik heb zelf ook Daytona's. Altijd droge voeten!
Maar dan wel de broek over de laars!
 
Ja dat zal werken, maar dat is dan ook iets extra's dat ik aan moet trekken. (net als mijn binnenbanden)
ofwel bij elke rit, ofwel onderweg als het begint te regenen. Iets wat in mijn laars zit heeft mijn voorkeur.
De broek aan (laten) passen zodat hij over de laars gaat is ook nog een optie trouwens.

Ik bedacht mij dat crosslaarzen misschien wel zoiets hebben? Die hebben toch ook de broek in de laarzen?

Of het elegant is dat maakt mij helemaal niks uit.
 
Helemaal waterdicht krijg je dat nooit, omdat bij zelfs een hele nauwe sluiting er water blijft staan tussen je broek en laars. Dat sijpelt er langzaam doorheen.
 
1551895787323.jpeg

Gewoon perfect :+
 
Waarom geen regenbroek ? :?
Ik neem aan dat je leren pak ook niet waterdicht is .
 
Mijn Daytona laarzen hebben een dubbele schacht: een hele dunne binnenschacht met goretex en elastiekboordje, wat nauw aansluit en de buitenste leren schacht. De broek gaat over de binnenste en onder de buitenste laag.
In de 8 jaar dat ik die heb, heb ik nog nooit koude of natte voeten gehad.
De mijne is natuurlijk een damesmodelletje (lady evoque) maar misschien is die er ook in herenuitvoering.
Ze kosten een flinke duit maar zijn het waard! .

edit: herenuitvoering gevonden: Daytona m-star gtx. (als je van hakken houdt :+ )
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet een (binnen)band aan je broek laten zetten zodat je meer een flapje creëer wat over de laars valt?
 
Helemaal waterdicht krijg je dat nooit, omdat bij zelfs een hele nauwe sluiting er water blijft staan tussen je broek en laars. Dat sijpelt er langzaam doorheen.

Helemaal waterdicht hoeft ook niet, dat is de rest van mijn pak ook niet

Waarom geen regenbroek ? :?
Ik neem aan dat je leren pak ook niet waterdicht is .

Mijn leren pak is over een testperiode van 20.000 km dicht genoeg gebleken voor woon werk verkeer. De zwakke schakel is mijn laarzen, daarom dat het fijn zou zijn als dat beter kan worden. Zonder dat ik onderweg hoef te stoppen voor een regenpak.

Mijn Daytona laarzen hebben een dubbele schacht: een hele dunne binnenschacht met goretex en elastiekboordje, wat nauw aansluit en de buitenste leren schacht. De broek gaat over de binnenste en onder de buitenste laag.
In de 8 jaar dat ik die heb, heb ik nog nooit koude of natte voeten gehad.
De mijne is natuurlijk een damesmodelletje (lady evoque) maar misschien is die er ook in herenuitvoering.
Ze kosten een flinke duit maar zijn het waard! .

edit: herenuitvoering gevonden: Daytona m-star gtx. (als je van hakken houdt :+ )

Dit zou een optie kunnen zijn. Zijn ze wel eenvoudig aan te trekken?

Waarom niet een (binnen)band aan je broek laten zetten zodat je meer een flapje creëer wat over de laars valt?

Daar heb ik ook aan gedacht en kan zeker een optie zijn. Alleen het aantrekken is misschien even frotten ben ik bang voor.
 
Iets zegt me dat op het moment dat je het voor elkaar hebt dat er absoluut geen water in je laarzen loopt je ook je benen/voeten er niet meer inkrijgt. :+
 
Dat zal wel meevallen verwacht ik. En nogmaals, 100% waterdicht hoeft niet.
Het lijkt er wel op dat ik zelf iets moet gaan knutselen.
De binnenbanden vandaag weer gebruikt en dat is me net teveel gedoe, werkt verder goed genoeg.
 
Ik heb zelf nog wat geprobeerd met een rubber afdichting bovenin de laars. Maar de broek is daar niet vlak genoeg om goed te kunnen afsluiten. Zoals @Clank al zei is dat onvoldoende waterdicht omdat er water op blijft staan.
Ik liep in september op een bromfietsbeurs en daar stonden lederen laarzen te koop . Die hebben een rits met klitteband als sluiting. Als ik die niet gebruik en de laars dicht vouw dan kan mijn broek er net overheen en kan ik de rits van de broek op 2/3 dicht krijgen.
Zodoende is het geheel waterdicht en het aantrekken gaat makkelijk.
Het is niet goed voor de rits, maar het gaat toch al een tijdje goed nu. Als hij kapot gaat kan ik wellicht meteen de broek wijder laten maken.
 
Mijn Daytona laarzen hebben een dubbele schacht: een hele dunne binnenschacht met goretex en elastiekboordje, wat nauw aansluit en de buitenste leren schacht. De broek gaat over de binnenste en onder de buitenste laag.
In de 8 jaar dat ik die heb, heb ik nog nooit koude of natte voeten gehad.
De mijne is natuurlijk een damesmodelletje (lady evoque) maar misschien is die er ook in herenuitvoering.
Ze kosten een flinke duit maar zijn het waard! .

edit: herenuitvoering gevonden: Daytona m-star gtx. (als je van hakken houdt :+ )

Die moet ik ook hebben! Kan ik eindelijk op grote mensenmotoren rijden! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan