Motorlaarzen nodig - Is dit wat?

2-wiel rijder

MF veteraan
25 sep 2022
1.602
1.719
De Groninger Veenkoloniën
Goedemorgen medeforumbewoners,

Na 5 jaar zijn mijn motorlaarzen volledig op, zool compleet glad/geen profiel, leer flink beschadigt, leer + zool laten hier en daar al wat los.

Nu was ik op Amazon op zoek naar wat anders en kwam per toeval de volgende 2 laarzen tegen van protectWEAR:

1) protectWEAR Tb-alh-42 motorlaarzen voor heren
2) protectWEAR Tourenlaarzen van zwart leer o.a. geschikt voor motorrijden model SB-03203, 47

Laars nr 1 staat mij wel aan, ziet er netjes uit.

Maar ik ken het merk protectWEAR helemaal niet en als ik ga zoeken dan kom ik op een Duitse website terecht die (zoal ik het ervaar) een beetje een identiteitscrisis heeft want ze mengen motorspullen en skispullen door elkaar.

Afgezien van dat, wat is jullie menig over laars nr. 1 en laars nr. 2?

Ziet er leuk uit, maar voor dat geld? Je krijgt waar je voor betaald, en ze hebben duidelijk budget in het 'stoere' uiterlijk gestoken. Plus, ze willen zelf nog winst maken. Dus wat voor materialen hebben ze gebruikt? Wat voor kwaliteit stiksels kan je verwachten? Hoe sterk zijn de enkels als je motorfiets er op valt?

Ik zou het niet doen en voor iets duurdere van een gerenommeerd merk gaan.

Ziet er leuk uit, maar voor dat geld? Je krijgt waar je voor betaald, en ze hebben duidelijk budget in het 'stoere' uiterlijk gestoken. Plus, ze willen zelf nog winst maken. Dus wat voor materialen hebben ze gebruikt? Wat voor kwaliteit stiksels kan je verwachten? Hoe sterk zijn de enkels als je motorfiets er op valt?

Ik zou het niet doen en voor iets duurdere van een gerenommeerd merk gaan.
Zoiets vermoede ik ook al.
Laarzen zien er best mooi uit, maar leer met PU-coating...???
Zeker een dun lappie leer met een fikse laag coating lijkt mij?

Maar aan de andere kant... Ik zie soms ook bij de gerenommeerde zaken motorlaarzen op de website staan van onder de 100 Euro, zien die dan oom niet betrouwbaar?

Ik heb een paar Sidi s mt 47 nagenoeg nieuw van m-p gescoord voor 75euro ,een paar jaar terug ,voor weinig liever kwaliteit :t
gewoon je maat invoeren bij motorkleding ,staan wel vaker nieuwe laarzen voor weinig

Zou voor een kleiner budget inderdaad lekker op Marktplaats kijken. Daar staat o.a. een flinke verzameling Daytona laarzen, helaas niks in mijn maat. Maar ik heb mijn Forma Cape Horn laarzen 10 jaar geleden voor 40 euro daar vandaan geplukt en onlangs ook een bijna nieuw paar sportieve laarzen van Forma voor 45 euro.

1) Zou je best eens kunnen heroverwegen. Vooral laarzen die een maatje te klein gekocht zijn (dat gebeurt nogal eens) zijn maar weinig gedragen.

Of een stel laarzen van Amazon lekker zitten is namelijk ook maar de vraag. Kun je wel gaan proberen natuurlijk, kan ze altijd nog op Marktplaats zetten 😁

Of een stel laarzen van Amazon lekker zitten is namelijk ook maar de vraag. Kun je wel gaan proberen natuurlijk, kan ze altijd nog op Marktplaats zetten 😁
1) Nee!

2) Het zijn geen laarzen van Amazon maar van O'Neal die je via Amazon koopt.
En als ik zie dat sommigen spullen bij Oom Ali kopen en er zeer tevreden mee zijn... Overwegen waard denk ik. Liever voor 80 Euro het schip dan voor 160 Euro.

Ik heb tegelijkertijd met mijn maatje motorlaarzen gekocht, hij kocht deze: xlmoto voor 83 euro. Na 2 maanden met regelmatig gebruik zien ze er zo uit, overigens nog wel waterdicht.
1000055711.jpg

Ik had toevallig iets meer te besteden en kocht deze forma laarzen Forma FORMA ADV TOURER MT.40 LAARS BRUIN
deze zien er nu zo uit met regelmatig gebruik(4 keer per week en ook in de regen)
1000055712.jpg

Nou zegt dat niks over de laarzen in de op, maar wel over wat je krijgt voor welk budget denk ik.
Overigens heeft xlmoto netjes geld terug gegeven en dat goed en correct afgehandeld. Het zou een exemplarisch probleem kunnen zijn, want hij geen 2e set van dezelfde gekocht.

Ik zou ook liever goede laarzen op marktplaats scoren dan goedkope nieuwe laarzen van een onbekend merk Voor hetzelfde budget.

Ik wil laarzen toch wel eerst passen voor ik ze koop,ik heb wel 10 - 15 paar gepast in meerdere winkels voor ik er kocht die echt lekker zitten.

Terug
Bovenaan Onderaan