Motorlaarzen voor probleemvoeten

Formshift

MF veteraan
16 mei 2012
1.228
442
Sliedrecht
Mijn vriendin heeft helaas een diagnose ernstige artrose in beide voeten gekregen, en heeft erg veel last van pijn in haar voeten. Tevens staan haar tenen soms erg krom ( grote tenen wijzen dan naar binnen en kleine naar buiten. )

Nu wil ik motorlaarzen voor haar kopen met de hoop dat ze misschien ook naast de motor haar voeten kunnen steunen en/of beschermen tijdens een korte wandeling op de bestemming na de rit.... Zijn er hier mensen met soortgelijke klachten die geslaagd zijn voor goed passende laarzen ?
 
Dat lijkt me erg vervelend! Klinkt alsof je dan iets nodig hebt dat op maat gemaakt moet worden?

Enige tip die ik kan geven is om te kijken naar een (te grote) adventure laars. Ik heb zelf Alpinestars Toucan, daar zit een vrij grote toe-box op plus een stuk metaal in de zool. Heel stijf, maar als je hem oversized koopt geeft haar dat wellicht voldoende ruimte? Lopen zal dan misschien wel beetje klunzig worden.
 
Opzich heb je trouwens niet persee een specifieke motorlaars nodig. Een stevige schoen tot ruim boven de enkels voldoet ook prima.
 
Mijn vriendin heeft helaas een diagnose ernstige artrose in beide voeten gekregen, en heeft erg veel last van pijn in haar voeten. Tevens staan haar tenen soms erg krom ( grote tenen wijzen dan naar binnen en kleine naar buiten. )

Nu wil ik motorlaarzen voor haar kopen met de hoop dat ze misschien ook naast de motor haar voeten kunnen steunen en/of beschermen tijdens een korte wandeling op de bestemming na de rit.... Zijn er hier mensen met soortgelijke klachten die geslaagd zijn voor goed passende laarzen ?

Wil je een goed laars met verschillende breedte maten . Daytona is wat je zoekt
 
er is op mf al meer over geschreven,echter iemand nog tips advies,ik heb een kleine maat 38 hoge wreef en brede voet al veel laarzen gepast echter als de lengte maat goed is knelt de laars aan de bovenkant en zit ie aan de bovenkant goed dan knelt de laars in de tenen iemand nog suggesties buiten Daytona om? bvd mvg
 
eventueel een specifiek merk?
Pfffffff.... nee. Ik rij denk ik al 25 jaar met Alpinestars Supertech. Ooit andere laarzen geprobeerd maar meteen weer terug naar de Supertechs.
Duur maar heerlijk. Echter, deze hebben een binnen-schoen en dat is niet te combineren met orthopedische zolen.
 
Ik zou een afspraak maken met een Podo-kinesioloog en eventueel een Orthopedist, die kunnen je verder helpen.
Kan trouwens de behandelend arts die de diagnose heeft gesteld hierin niet helpen?
 
indien de informatie op internet klopt schijnt de daytona higway 2 gtx goretex en de alpine star web goretex geschikt te zijn voor bredere voet en hoge wreef deze binnenkort in de buurt maar even proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan