Motorlaarzen... what to do

SBloke

MF'er
20 mrt 2005
114
0
Malden
Beste heren en dames,

Na twee seizoenen gereden te hebben met simpele kisten en andere normale hoge leren schoenen ben ik het beu. Elke regenbui weer had ik soppende tenen.

Daar wil ik nu vanaf, maar op een studentenbudget.

Ik op moment rij ik rond op een FT500 en wil hier soms wel eens een achteraf weggetje mee pakken (al dan niet zanderig). Verder rij ik altijd, weer of geen weer, +30 tot -15 (of wat in Nederland haalbaar is). 80% wegverkeer, 20% alles waar ik dit brik doorheen kan krijgen. Een combinatie van woonstudieverkeer en recreatief. Binnen niet te lange tijd wil ik mijn krokante FT vervangen voor een R100GS.

Tot nu toe viel mijn oog op een paar Alpinestar tech3 AT (all terain, de versie met het stalen neusje) maar ik vraag mij af, zijn deze geschikt? Of moet ik echt iets heel anders gaan bekijken. (BMW Savanna is een best mooi laarsje... maar te duur). Is de Tech3 AT trouwens waterdicht?

Mijn eisen:
Warm genoeg in de winter, niet te warm in de zomer
STEVIG alom
Zwart
Beetje prettig lopen (boodschapjes doen, geen wandeltochten van 5+ km)
Niet te dik, ik wil er een spijkerbroek overheen kunnen doen.
En vooral ook, waterdicht! (Gore-tex?)
Maximaal 200 euro, liever minder.

Hebben jullie ideetjes?
 
thermosokken voor de winter (heb ze van de action, zijn super)
en je hebt overlaarzen tegen regen (volgens mij noemen ze die dingen zo)
je hebt spray waardoor je spul waterdicht word..

misschien dit een idee? zelf heb ik (goedkope) laarzen van Diadora..warm, waterdicht, en zijn super..zelfs voorzien van teensliders (als je daar wat aan hebt)

misschien is dit iets?

http://www.ttmotoren.nl/shopitemzien.asp?ID=70&Onderwerp=Kleding&Groep=Schoenen en laarzen
 
Laatst bewerkt:
die laars bestaat niet.

en dan gaan straks alle bet weters posten dat die wel bestaan, maar dat is alleen in de folder.
maar over de types, ik rij met cross laarzen, zeker als ze wat ouder zijn is subtiel schakelen geen probleem meer.
 
mijn motorlaarzen komen van de lidl .. waren 40 € denk ik, en ik vind ze voor de prijs nog altijd zeer goed ...
maar heb ze nog niet getest op waterdichtheid ( zullen ze ook wel niet zijn .. )


grtz
 
Naar ik heb begrepen zijn de meeste laarzen niet echt geschikt om mee te wandelen: slijten relatief snel. Da's duidelijk een nadeel tov kisten, lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sidi's (320 euro) - in de winter wintersokken, in de zomer lichte sokken (van die dunne) werkt PERFECT. Heb ze ook weleens een dag aangehad op college, nergens last van, behalve dat sommige mensen even 2 keer kijken :P Maar met mijn knappe looks gebeurd dat sowieso al vaak :]
 
Laatst bewerkt:
heb de eerste beste betaalde laarzen gekocht bij een motorzaak (99,-) en ze zijn nog steeds waterdicht en warm.
 
Niet goedkoop, wel goed, de Meindl Army Pro.

meindl-army-pro.jpg


Hoge wandelschoen (hoger nog dan kistjes) voorzien van Gore Tex. Lopen erg comfortabel, zijn waterdicht en prima te gebruiken op de motor.

En in dezelfde prijscategorie, de Oxtar Infinity. Is dezelfde laars als de BMW Savannah maar een stuk goedkoper. Is ook acceptabel om mee te lopen en wel een echte motorlaars. Als je nadruk ligt op lopen zou ik voor de Meindl's gaan, als de nadruk ligt op de hele dag rijden voor de Infinity.

Overigens rij ik ook regelmatig met kisten en heb nog nooit last gehad van natte voeten. Is je broek wel lang genoeg? En vet je ze met enige regelmaat in (2 keer per jaar ofzo)?
 
Laatst bewerkt:
Een bijkomend probleem is dat ik blijkbaar wat bredere voeten heb.

Ik heb die dingen van de lidl al geprobeerd maar wat zitten die beroerd zeg. Te strak om m'n voeten en te los om m'n onderbenen. Morgen (of ergens deze week) eens bij termaat binnen lopen, kijken wat ze hebben liggen.

Maaruhm, hoezo bestaat die tech3 AT niet, ik zie hem toch duidelijk op diverse sites te koop aangeboden staan?!

Verschillende soorten sokken voer ik al uit =]. Waar ik me vooral zorgen om maak is datals ik een keer de motor neer leg op m'n enkels en ik heb kisten aan dat m'n onderbenen dan mischien een nieuwe dimensie van bewegingen erbij krijgen waarvoor ze niet gemaakt zijn. (En die soppende tenen is gewoonweg irritant)
 
Overigens rij ik ook regelmatig met kisten en heb nog nooit last gehad van natte voeten. Is je broek wel lang genoeg? En vet je ze met enige regelmaat in (2 keer per jaar ofzo)?
Maak daar maar minstens 6 keer per jaar van. En vooral invetten tussen de tong en rond de naden onderaan de tong. En niet bang zijn om teveel vet te gebruiken, of nog vaker invetten. Zeker als je elke dag rijdt hebben kisten flink wat vet nodig.
Ik rij altijd met kisten, heerlijke dingen. Vrijwel onverwoestbaar en verhoudingsgewijs spotgoedkoop. Enige nadeel: als 't vriest zijn ze koud.
 
Overigens rij ik ook regelmatig met kisten en heb nog nooit last gehad van natte voeten. Is je broek wel lang genoeg? En vet je ze met enige regelmaat in (2 keer per jaar ofzo)?
:^ Idd wel eventjes poetsen
(Oude versleten setjes zijn idd niet lang waterdicht)

Met leer rijd ik ook met kistjes, maar als het dan gaat regenen kan je er nie zoveel aan doen ;)
 
Maak daar maar minstens 6 keer per jaar van. En vooral invetten tussen de tong en rond de naden onderaan de tong. En niet bang zijn om teveel vet te gebruiken, of nog vaker invetten. Zeker als je elke dag rijdt hebben kisten flink wat vet nodig.

Ik draag mijn kisten bijna elke dag. Daardoor doe ik er wel over het algemeen een dik jaar mee voordat ze versleten zijn. Ik vet ze in als ik ze net heb gekocht en na een half jaartje nog een keertje en dat is het wel. Toch nog nooit natte voeten gehad op de motor.
 
Kisten reed ik eerder ook gewoon mee...Vorig jaar "echte" motorlaarzen aangeschaft, rijd veel beter!! Vooral schakelen gaat soepeler...
 
ff bij Termaat gaan kijken. Ik zag op de site dat ze daar Uvex voor €129,= hebben. Misschien niet de meest flitsende laars, maar wel waterdicht en redelijk comfortabel.

Succes ermee :]
 
Daytona's natuurlijk. Dat die nog niet zijn genoemd. Meer waterdicht en comfortabel wordt het niet. Eeeh ze zijn misschien een beetje boven budget, maar toch... :o
 
Ik draag mijn kisten bijna elke dag. Daardoor doe ik er wel over het algemeen een dik jaar mee voordat ze versleten zijn. Ik vet ze in als ik ze net heb gekocht en na een half jaartje nog een keertje en dat is het wel. Toch nog nooit natte voeten gehad op de motor.
Dik een jaar? Dat is alles? Ik draag m'n kisten altijd, elke dag, rijd er elke dag motor mee, en doe toch echt meer dan 2 jaar met een paar. Maar dan moet je ze dus wel vaker invetten })
Ook nooit water binnengehad trouwens, behalve met leren broek en hoosbui, maar dan loopt het er gewoon van boven in. In textiel heel wat regen meegemaakt, maar altijd droge sokken. Misschien heeft TS een maandagochtendpaar? Als ik dat lijstje eisen zie, zou ik meteen weer voor kisten gaan.
 
Laatst bewerkt:
Het is net als met handschoenen en helmen.....

...."ieder potje heeft z'n dekseltje"....

Ik heb vele stiefels aan m'n voeten gehad,....maar ook vele ( hele goed bekend staande merken) gingen meteen op de "NEE"-plank.
Ga in een flinke motorzaak ( veel aanbod schoeisel) gewoon passen.....en 'voelen'.....
...hoe zit het om je voet/enkel/onderbeen en hoe loopt het(!)...stel je gaat ergens naar toe op de motor, ( een bezichtiging bijv.), en je blijkt daar toch een flinke wandeling te moeten maken...., toch fijn als je geen pijn in je poten krijgt!!

...dáárná pas kijken of er iets waterdicht is.....
 
ik zat met zelfde probleem..

idd die laarzen die hetzelfde zijn als de bmw savanna laarzen..

maaarrr..

ook de alpinestars.. is voor 180 euro een prima laars..die zijn waterdicht met goretex..

of anders de allround..van bmw zelf..heerlijke lichte laars..wel stevig..en precies alles wat je nodig hebt..maar niet meer..

wat je ook kunt doen..marktplaats afstruinen..

mijn broers laarsen die van oxtars..die ik net noemde..waren 90 euro.. 3 keer gedragen..

mijn bmw laars..was 65 euro.. ook een keer of 4 gedragen..

dusss..goed in de gaten houden.

kijk bij marktplaats op : bmw kleding
overigens ook voor broek en jas..vaak voor een prikkie te koop..

succes..
 
Sidi strada, meeste zaken net onder 200 euro
Voldoen aan veel van je eisen!
2008_Sidi_Strada_Evo_Te-Por_Boots_Black.jpg
 
Dik een jaar? Dat is alles? Ik draag m'n kisten altijd, elke dag, rijd er elke dag motor mee, en doe toch echt meer dan 2 jaar met een paar. Maar dan moet je ze dus wel vaker invetten })

De zolen zijn dan versleten en daar helpt invetten niet echt tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan