Motorlaarzen... what to do

Niet goedkoop, wel goed, de Meindl Army Pro.

[afbeelding]

Hoge wandelschoen (hoger nog dan kistjes) voorzien van Gore Tex. Lopen erg comfortabel, zijn waterdicht en prima te gebruiken op de motor.

En in dezelfde prijscategorie, de Oxtar Infinity. Is dezelfde laars als de BMW Savannah maar een stuk goedkoper. Is ook acceptabel om mee te lopen en wel een echte motorlaars. Als je nadruk ligt op lopen zou ik voor de Meindl's gaan, als de nadruk ligt op de hele dag rijden voor de Infinity.

Overigens rij ik ook regelmatig met kisten en heb nog nooit last gehad van natte voeten. Is je broek wel lang genoeg? En vet je ze met enige regelmaat in (2 keer per jaar ofzo)?


Die schoenen heb ik gehad, maar na zo'n 7 jaar dragen scheurde de tussenzool. Exit schoenen..... Waren wel wat erg warm moet ik zeggen.
Schoenen vet ik met grote regelmaat in, maar de naden zijn gewoon lek. (Ja ik heb ook al vaseline op de naden gesmeerd. Ben goed bekend met schoenonderhoud.)
 
Ik ken maar één merk laarzen die aan je eisen voldoet en dat zijn Daytona's. Alleen zitten die nog net wat hoger aan de prijs.

Ik heb ze nu 6 jaar. Warm in de winter, niet warm in de zomer. Waterdicht, in breedtematen te koop, verstelbaar, veilig en ze gaan heel lang mee. Ik draag ze dagelijks in weer en wind.
 
Op Marktplaats staat een paar Oxtar Infinity's maat 43 te koop. Mijn broer heeft ze ook en is er erg tevreden over. Ik heb zelf Puma's met Goretex, maar daar krijg je je spijkerbroek niet overheen.
 
En in dezelfde prijscategorie, de Oxtar Infinity. Is dezelfde laars als de BMW Savannah maar een stuk goedkoper. Is ook acceptabel om mee te lopen en wel een echte motorlaars. Als je nadruk ligt op lopen zou ik voor de Meindl's gaan, als de nadruk ligt op de hele dag rijden voor de Infinity.

:^

Klein detail is dat de Oxtar Infinity niet meer Oxtar Infinity heet, maar TCX Infinity. Maar verder prima laarzen! :Y
Heb ze dagelijks aan, veel lopen (gelukkig geen 4-daagse van Nijmegen), en nog meer rijden... Fijne laars!
 
Laatst bewerkt:
B%20Forma%20NeroM.jpg


Helft van de rijschool bij ons heeft deze :P Goedkoop, 109 eu bij termaat, heerlijke binnenschoen, waterdicht, stevig, etc :)
 
Ik ken maar één merk laarzen die aan je eisen voldoet en dat zijn Daytona's. Alleen zitten die nog net wat hoger aan de prijs.

Ik heb ze nu 6 jaar. Warm in de winter, niet warm in de zomer. Waterdicht, in breedtematen te koop, verstelbaar, veilig en ze gaan heel lang mee. Ik draag ze dagelijks in weer en wind.

:^

Voor mij ook de Daytona's!
 
Sidi strada, meeste zaken net onder 200 euro
Voldoen aan veel van je eisen!
[afbeelding]

Heb ook deze laarzen, voldoet idd aan veel van je eisen (wss niet aan je spijkerbroek er overdoen), heb ook brede platte voeten en deze pasten eigenlijk als enigste.

Heb door wind, weer, regen, hagel en sneeuw gereden, geen centje pijn.

Af en toe met (gedeeld) wollen sokken van de plaatselijke sokkenhandelaar.

Verder vind ik, beetje vent rijd gewoon door.

(Had dr zelf 300km mee gereden, toen even pauze, en nog 100km door gegaan) Wel koud, niet onder geregend..
 
Forma street Eco, waterdicht. Mijn vrouw rijdt er dagelijks mee, ook in de winter. Onder de 100Euro.
Maar.............. als het warmer begint te worden dan komt er een abattoirgeur uit.
Dat heeft ze overigens alleen met de Forma's.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, ik heb altijd die Sidi Strada gehad... Als je broek er niet overheen past is 'ie gewoon te klein gekocht ;) Of je moet bootcuts gaan dragen :)
 
Als je het verhaal zo lees van de TS dan is het eerste wat in opkomt... 2 paar laarzen...

Voor de zomer een paar en voor de winter.
 
Als je het verhaal zo lees van de TS dan is het eerste wat in opkomt... 2 paar laarzen...

Voor de zomer een paar en voor de winter.


Dat is geen studentenbudget he.... ;)

Maar ik denk dat ik een aardige optie heb gevonden:
Voor €210,- kan ik een paar TCX infinity krijgen. (Echt nieuw, niet eens 2e hands nieuw met aankoopbon ofzo...)
Te bestellen in Engeland dus ik zal eerst even een paar in Nederland moeten vinden om de maat goed te hebben.
 
weet niet waar je woont maar in Rossum (bij Zaltbommel) zit een zaakje HD keetels waar ze restantpartijen verkopen van motorkleding spotgoedkoop
 
Nja... een setje winterlaarzen bij Hein Gericke kost nog geen €100 als je mazzel hebt. Waterdicht, winddicht en lopen prima.

Bij Motozoom heb je ProBiker laarzen voor rond de €150,- voor in de zomer. €250 voor 2 paar laarzen.

Das naar mijn mening alles behalve duur!
 
Ik ben altijd wat huiverig voor goedkoop=duurkoop.

Mijn FT500 kocht ik voor 500 euro.. moest toen 200 euro kosten want "Hij was rijdend we gezet maar deed het nu niet meer"

Kromme inlaatkleppen, distributieketting 3 tandjes verkeerd gezet, verrot startmotorlager, uitlaat zonder tussenpakking gemonteerd en zo rot als wat, alle kabels naar de klote, accu naar z'n grafje, ketting had meer zijdelingse speling dan een elastiekje, 10 van de 12 gaten in de kop gestript van hun draad, kop vastgeplakt met vloeibare pakking, draadjes naar knipperlichten vastgemaakt met ducttape (eigenaar wst kennelijk niet van het bestaan van connectortjes af)

Enfin, 300 euro later (moest ook wat gereedschappen hebben) eindelijk een rijdend iets...

It's the story of my life, als ik voor goedkoop ga is het zo stuk, of gewoonweg beroerd en moet er alsnog een smak geld tegenaan. Dan liever een paar tientjes meer voor iets goeds.
 
Ik heb vorig jaar een nieuwe grid jas gekocht met elleboog-, schouder- en rugprotectie voor 150 euro, laarzen voor 40 omdat de doos ontbrak en het demo's waren geweest (forma drytex) en een 2e hands leren broek voor 60 die er nog als nieuw uitzag, heb er tot op heden geen spijt van.
 
Ik heb niet het gehele topic gelezen, dus wellicht is het reeds geroepen, maar neem eens een kijkje bij Hein Gericke.
Daar komen mijn inmiddels 6 jaar oude laarzen vandaan en waren zeker niet de duurste uit het assortiment, maar wel een (redelijk) stevige toerlaars, waar goed op te lopen is en NOG STEEDS 100% waterdicht dmv gore-tex.
Mijn volgende paar ga ik ook zeker daar halen, dat is waarschijnlijk dit voorjaar, omdat de zolen nu eindelijk toch wel dun beginnen te worden.
Ik draag ze vrijwel dagelijks en in vakanties ook wel hele dagen, inclusief wandelingen.
Niet extreem warm in de winter, maar wel ruim genoeg voor een extra paar sokken.
 
Ik heb niet het gehele topic gelezen, dus wellicht is het reeds geroepen, maar neem eens een kijkje bij Hein Gericke.
Daar komen mijn inmiddels 6 jaar oude laarzen vandaan en waren zeker niet de duurste uit het assortiment, maar wel een (redelijk) stevige toerlaars, waar goed op te lopen is en NOG STEEDS 100% waterdicht dmv gore-tex.
Mijn volgende paar ga ik ook zeker daar halen, dat is waarschijnlijk dit voorjaar, omdat de zolen nu eindelijk toch wel dun beginnen te worden.
Ik draag ze vrijwel dagelijks en in vakanties ook wel hele dagen, inclusief wandelingen.
Niet extreem warm in de winter, maar wel ruim genoeg voor een extra paar sokken.
Deze worden het dan:
http://server01.hein-gericke-store.com/openshop?id=000000dd000000f1011eec7400000049f06ff574&ArtDetailByID.article_id=3310&Article_Array_actual=13&InclArtList.currblock=3
 
Niet lullig bedoeld, maar mijn kisten zijn toch echt 100% waterdicht.. Als je iig je broek er over heen doen. Groet :W
 
Ik heb de Oxtar Infinity (tegenwoordig inderdaad TCX), en ik vind dat echt heerlijke laarzen. Ik loop er soms ook hele dagen op (voor werk), en ze lopen prima. Ze zitten erg lekker, zijn warm, schakelen prima en zijn bij mij tot nu toe prima waterdicht. Heb nog nooit natte voeten gehad, en ik heb er toch al de nodige hoosbuien mee doorkruist.

Nou liep ik van de week bij Hein Gericke in Amsterdam in de zaak, en viel mijn oog op de HG Rallye GTX II. Optisch is dat precies dezelfde laars als de Infinity, alleen dan met het logo van HG erop. De Infinity zie ik staan voor 290 euro (even snel op google gezocht), en die van HG voor 200 euro. Scheelt toch bijna 100 euro, voor wat volgens mij exact dezelfde laars is.

Hein Gericke

TCX Infinity

Kan wezen dat GH en TCX een samenwerkingsverband hebben, maar als je het mij vraagt is dit gewoon dezelfde laars met een ander logo.

Ik rij ook regelmatig met kisten aan, alleen is mijn broek net niet helemaal lang genoeg om echt lekker over mijn kisten te vallen. Krijg bij flinke regen toch wel natte voeten, en als het koud is tocht het zo lekker je broek in.

Heb ook al een aantal keren krassen op mijn motor veroorzaakt, doordat ik opstappen mijn been niet hoog genoeg over de motor heen zwaaide. Gevolg was de metalen lusjes van de kisten v.s. de lak van de motor, en dat gaat de lak niet winnen |(
 
Laatst bewerkt:
Kijk even op bijv Motozoom, staan nu Daytona Bandits voor 199eu. Ik draag ze zelf ook en ben tevreden: tour- sportlaarzen, waterdicht met goretex en hoogstaande afwerking zoals gewend van Daytona.

Gr, Jerd.
 
Ze zijn al een paar keer genoemd: Daytona. Ik heb deze. Nooit natte voeten, wel een beetje koud in de winter, maar da's meer omdat ik geen dikkere sokken aantrek.
 
Thermo/regenpak van 80,- van motozoom, motorjas met protectie (k2s> ding, ken het niet maar was cadeautje), laarzen van de liddl (nu net weer een vers paar erbij) en in 2 jaar tijd nog nooit (!!) 1 druppel vocht op mijn kleren gekregen. En ik doe niet aan een winterstop. Het hoeft dus niet heel veel te kosten om warm en droog te blijven.
Nu moet ik wel zeggen dat ik nu nog brom :/ , maar wel bezig ben met A rbw :] .
 
Terug
Bovenaan Onderaan