Motorlaarzen

bommes

Capo del formaggio
16 okt 2012
2.373
3.012
Gisteren wat motorlaarzen wezen passen maar nog niks gekocht.

Ik heb erg moeilijke voeten en heb eigenlijk met me zelf afgesproken dat ik geen nieuwe schoenen ga kopen voordat ik een goede doorverwijzing heb gekregen naar een specialist.
Maar dat terzijde.. ;)

Als ik dan wel iets ging kopen wilde ik perse iets tofs om te zien. Online had ik wel al wat gevonden en ook kwam steeds bij van die hipster laarzen uit.

Wat ik uiteindelijk gepast heb:
De Revit Pioneer outdry.
Review

En de Revit royale H2O boots
Review

De Pioneer Outdry zijn echt functionele (allroad) motorlaarzen, gemaakt van top materialen.
De Royale h2o echt modieuze laarzen. In het echt zien ze er super gaaf uit. Mooie materialen, heel goed afgewerkt, enz.

De Pioneers zijn met €269 iets van 3 tientjes duurder dan de Royale h2o's.
Serieuze bedragen voor serieuze laarzen maar te overzien afgezet tegen de overige kosten van je Gear.

Ik twijfel... :S
Die Pioneers zijn volgens elke review die ik lees en kijk de fijnste laarzen die de reviewers ooit hebben gehad.
Ik vind ze ook wel erg vet om te zien, echt weer iets anders. Goed waterdicht en ook nog redelijk te gebruiken om eens een stukje te wandelen.
Nadeel van het uiterlijk vind ik dat ik ze niet zomaar de hele dag op het werk zou aanhouden.
Erg hoog bejaarden Nordic-walking gehalte zeg maar.

Dat zou ik wel doen met de Royale h2o's. Tijdens de paar minuten dat ik ze gisteren aan had leken ze me comfortabel genoeg om heel de dag op rond te lopen. Zeker als ze wat los gelopen zijn.
Ik vond ze erg mooi, misstaat echt niet onder een spijkerbroek, denk dat het merendeel van de niet motorrijders niet eens in de gaten heeft dat je motorlaarzen aan hebt.

Ik weet het niet.... :?|(
Op mijn Vespa zie ik me zelf niet echt met de Pioneers rond rijden, teveel buiten sport zeg maar. Op mijn Strom daarin tegen...
De Royale's zijn erg mooi maar hebben wel weer een erg hoog hipster gehalte..
Het oog wil ook wat..

Zijn er mensen met ervaringen met een van beide?
 
Gisteren wat motorlaarzen wezen passen maar nog niks gekocht.

Ik heb erg moeilijke voeten en heb eigenlijk met me zelf afgesproken dat ik geen nieuwe schoenen ga kopen voordat ik een goede doorverwijzing heb gekregen naar een specialist.
Maar dat terzijde.. ;)

Als ik dan wel iets ging kopen wilde ik perse iets tofs om te zien. Online had ik wel al wat gevonden en ook kwam steeds bij van die hipster laarzen uit.

Wat ik uiteindelijk gepast heb:
De Revit Pioneer outdry.
Review

En de Revit royale H2O boots
Review

De Pioneer Outdry zijn echt functionele (allroad) motorlaarzen, gemaakt van top materialen.
De Royale h2o echt modieuze laarzen. In het echt zien ze er super gaaf uit. Mooie materialen, heel goed afgewerkt, enz.

De Pioneers zijn met €269 iets van 3 tientjes duurder dan de Royale h2o's.
Serieuze bedragen voor serieuze laarzen maar te overzien afgezet tegen de overige kosten van je Gear.

Ik twijfel... :S
Die Pioneers zijn volgens elke review die ik lees en kijk de fijnste laarzen die de reviewers ooit hebben gehad.
Ik vind ze ook wel erg vet om te zien, echt weer iets anders. Goed waterdicht en ook nog redelijk te gebruiken om eens een stukje te wandelen.
Nadeel van het uiterlijk vind ik dat ik ze niet zomaar de hele dag op het werk zou aanhouden.
Erg hoog bejaarden Nordic-walking gehalte zeg maar.

Dat zou ik wel doen met de Royale h2o's. Tijdens de paar minuten dat ik ze gisteren aan had leken ze me comfortabel genoeg om heel de dag op rond te lopen. Zeker als ze wat los gelopen zijn.
Ik vond ze erg mooi, misstaat echt niet onder een spijkerbroek, denk dat het merendeel van de niet motorrijders niet eens in de gaten heeft dat je motorlaarzen aan hebt.

Ik weet het niet.... :?|(
Op mijn Vespa zie ik me zelf niet echt met de Pioneers rond rijden, teveel buiten sport zeg maar. Op mijn Strom daarin tegen...
De Royale's zijn erg mooi maar hebben wel weer een erg hoog hipster gehalte..
Het oog wil ook wat..

Zijn er mensen met ervaringen met een van beide?

ik dacht dat hebben alleen vrouwen :+
 
Nee schijnbaar niet.. ;)
Tegenwoordig geen enkele reden meer om niet voor wat modieuze Gear te kiezen.
Tenzij je er geen f00k om geeft natuurlijk. Dan voldoen de eerste de beste waterdichte leren laarzen van €100 ook.
Ik vind dat wel "belangrijk" en ben bereid om daarvoor wat meer geld uit te geven.

Dan wil wel goed spul hebben.:+

Maar nu twijfel ik dus tussen functioneel goed, de Pioneer Outdry (als ik de reviews een beetje moet geloven) en iets wat er tof uit ziet, de Royale h2o en volgens wat ik er van kan vinden ook wel echt in orde is (waterdicht en veilig)
 
Ik heb de RevIt Discovery Outdry, de hoge/grote broer van de Pioneer zullen we maar zeggen.
Deze laarzen heb ik wel vaker een hele dag aangehad onder mijn gewone broek.
De broekspijpen gewoon over de buitenkant van de laars en het ziet er uit alsof je op "Vans" of bergschoenen rond loopt.

In het verleden wel eens een hele dag (16+ Uur) aan gehad, is goed te doen maar je zal, ook met de "ademende" Gore-Tex zweet voeten hebben.
Kan er goed mee lopen, enige waar ik mee op moet letten is bij het aandoen dat net bij de hak de "voering" niet een klein beetje mee naar beneden stropt.
Net dat kleine "rolletje" wat mee stropt zorgt voor een goede blaar in mijn hiel als je er een hele dag mee loopt...dat merk ik al bij het aantrekken, kwestie van even uit en opnieuw aan doen.
Maar dat (voering naar beneden stroppen) is denk ik omdat ik maat 43 heb gehaald terwijl mijn voeten net ietsje pietsje groter zijn... maar 44 weer echt te los zit.

Kwa loopcomfort doen ze niet veel onder voor mijn Lowa Renegade's welke kwa hoogte ongeveer gelijk zijn als de Pioneers.
Het is dat de Rev'It nog wat meer bescherming bied met een "harde" hiel en extra enkel bescherming...
Maar anders zijn m'n Lowa's denk ik gelijk aan de Pioneers, en ja het heeft een beetje "Nordic walking gehalte", maar liever dat en m'n voetjes beschermd dan met flip flops op de motor.

-Edit:

De Rev'It in vergelijking tot de Alpinestars die ik ervoor had...
Ze zitten prima en op de Rev'It's kan ik normaal lopen in tegenstelling tot de Alpinestars die ik had (Mono Fuse Gore-Tex)
Kwa bescherming, tjsa nog niet getest en hoop het ook niet nodig te hebben.
Met de Alpine's heb ik uiteindelijk links een enkel gebroken gehad en rechts de grote teen bij het ongeluk waar ik van de snelweg af ben "geduwd".

-Edit 2:
Oh ja, ik ben iemand die gaat voor functioneel over het algemeen ;) dus ik zou zelf de Pioneers over de Royale's kiezen...
Maar, als ik mijn zusje mag geloven moet ik wat minder functioneel gaan kiezen ;) dus ik denk dat je met de Royale's prima uit de voeten kan, ongeacht je (motor) kleding.

Wat echter wel een minpuntje is vind ik persoonlijk is dat de Royale veters heeft, dat betekend dat je de lusjes toch goed weg moet stoppen, want je zal er maar mee blijven haken aan je pedaal o.i.d. bij het stilstaan....
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen ervaring maar wel een mening ;

Op de vespa staan hipster schoenen prima ...........mooiste vind ik dan Style Martin assortiment

op de Strom horen gewooon dikke motorlaarzen en daar zijn er zat van .....die kunnen gewoon in het koffertje en je loop schoenen kunnen dan aan ....
 
Ik heb nu al een paar jaar een paar Dainese streetbiker.

dainese-street-biker-air-shoes.jpg


Labeltje er op dat ze waterdicht zijn is een complete leugen B|
Ze zitten wel goed vind ik, maar goed heel veel steun en veiligheid bieden ze niet.
Ik kan er redelijk op lopen, maar met de gladde zool is het niet echt een wandelschoen.
Een dorpje in lukt wel maar dan houd het wel op.

ik ben er nog niet uit..
 
Geen ervaring met beide motorschoenen.

Ondertussen wel al wat ervaring op gebied van laarzen in de nu 18 maanden en 30duizend kilometer dat ik motor rijd.
Ik ben nu helaas al bezig met het derde paar ondertussen.

De eerste twee paar waren IXS Nordin laarzen. Werd verkocht als waterdicht (geen Goretex maar een ander membraam). Helaas zo lek als een vergiet. Zat wel erg lekker aan mijn lastige voeten. (Brede voorvoet en hoge wreef met een smalle enkel. Maatje groter gaat vaak niet omdat dan bij elke stap die ik zet mijn enkel omhoog komt en je met 10 stappen al praktisch een blaar hebt achterop.)
De Nordin was in de winter wel lekker warm. Voor de zomer wat te zweterig.
Motorzaak kreeg overigens nooit iemand terug met laarzen kleiner dan maat 47. Alles groter was een probleem. Deze laars verkopen ze nu ook niet meer daar.

Nu onder garantie geld terug gekregen en opgewaardeerd naar Dane Esby outdry. Tot nog toe echt waterdicht. Wel een dunne koude laars nu het wat frisser is. Onder de 10 graden krijg ik al snel last van koude voeten. Ook wat minder stijf en vormvast dan de IXS Nordin
Helaas dit paar laarzen al moeten laten repareren omdat er een zool loskwam. (Onder garantie opgestuurd door de motorzaak naar de leverancier)


Ik draag mijn laarzen regelmatig onder een spijkerbroek op het werk. Zelf zal het me echt worst zijn hoe dat er uit ziet. Al zijn ze in allerlei felle kleuren. Laarzen moeten goed passen, lekker zitten daarbij (lees ook lopen) en vooral waterdicht zijn. Ik ben echt van functioneel.

In de periode dat ik mijn laarzen vanwwege de garatie kwijt was, heb ik met een set Meindl bergschoenen gereden. Ze zitten echt super lekker, maar op de motor is dat toch echt niets. Miste al snel de versteviging bovenop bij het schakelen. Doordat ze een stuk lager waren veel last van koude wind inwaai tussen schoenen en broek door, en de waterdichtheid was natuurlijk ook waardeloos omdat het regenwater erg gemakkelijk naar binnen liep. Voor mij moeten laarzen dus hoog zijn.

Beide exemplaren van de topicstarter lijken me voor het hele jaar door wat aan de lage kant. Rijd je niet met koude of regen dan zal het waarschijnlijk prima kunnen.

Mocht het echt zo iets worden dan heeft TCX nog de Hero in zwart, bruin en een vintage bruine kleur. (tevens nog vele andere hippere modellen.)

Succes met je zoektocht. (Ik heb mijn ideale paar nog niet gevonden)
 
Ik heb ook moeilijke / lastige voeten. Ik heb uiteraard motorlaarzen (Alpinestars) , maar trek ze na de rit wel gelijk uit en trek lekker zittende goede schoenen (Panama Jack) aan en ga niet de hele dag op die motorlaarzen rondlopen. Niet privé en niet op het werk. De schoenen zitten in de topkoffer tijdens de rit en de laarzen gaan uit na het rijden en kunnen luchten, woon/werk of andere rit maakt niet uit. Mijns inziens zijn en blijven motorlaarzen altijd te dik en stug om de hele dag op door te lopen en dus zitten ze niet lekker aan "moeilijke" voeten. Nou rijd ik pas 45 jaar rond op een motor, dus leer alle dagen nog bij.
 
Laatst bewerkt:
Mijn moeilijke voeten beperken zich tot de rechtse voet waarin ik artrose en hielspoor heb..
Van de 5 paar schoenen die ik koop kan ik er misschien met 2 uit de voeten.. (pun intended ;) )

Ik rijd niet het hele jaar door, althans afgezien van eens een kort ritje in de winter niet.
Was dat wel zo geweest, dan was de keuze makkelijk, dan ging ik voor de Pioneer Outdry.
Misschien zelfs wel de hoge versie.
Maar juist omdat het ook gewoon hobby is en het oog ook wat wil.. Is de keuze wat lastiger.
Maar ik denk dat ik er wel uit ben, ik ga denk ik voor de meer modieuze Royale h20.
 
Terug
Bovenaan Onderaan